Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdarec, nevím co vám, ale občas mi vadí reakce ABS při brždění, zdá se mi že to brzdí hrozně, byl bych radši, kdyby se kola blokly a zabraly pořádnou špónu :) a ne že se mi rozdrnčí pedál a já jedu pořád dál. Na mokru a sněhu bych si jej samozřejmě zase chtěl zapnout, ale za sucha to brzdí opravdu hůř... Uměl by to někde zapojit na tlačítko, abych si mohl vybrat, že teď chci blbnout, tak to vypnu? :)

No myslím že to co píšeš je blbost. Spíš to neubrzdíš na sněhu a na mokru, ale na suchu to brzdí bych řekl líp. Někde jsem o tom četl článek. Jakmile ti to začně dělat černou čáru, kolo ti klouže po po těch obrusech z kola a odpor je mnohem menší než doku drží kolo na silnici...

  • Autor

Já jsem teda četl a jsem viděl testy, jestli to dělal besip nebo kdo, a jasně zvítězilo auto bez ABS, ale pouze na suchu..

No ber to asi takhle, když pojedeš v zatáčce a něco se stane budeš muset na to hemstnout, tak pak "adie amigo" a deš na pole vyvorávat brambory. S ABS by ses mě udržet na silnici... ABS se navíc skutečně pouští až v těch nejkritičtějších situacích a jestli jsi někdy viděl grafy kdy se až pouští, tak ti to pak musí být jasné. Pokud se bojíž že neubrzdíš když před tebou někdo zastaví, pak si udělej větší rozestup. Nesnáším ty co se lepěj hned za vejfuk a to mám na autě nálepku "Nelep se mi na prdel, nejsem, tvoje stará..." Jinak, já za celou dobu co jezdím autem sem snad ABS ještě ani nepoužil, kromě testování jeho funkčnosti, jen párkát v hlubokém sněhu mi pomohla funkce "elektronické uzávěrky " EDS. nevím jaký jízdní styl máš ty, ale já sem rád, že ABS mám...

  • Autor

Nevím, zdá se mi že to ABS funguje jinak než bych si představoval, možná s ním mám nějakej problém a zlobí, ale prostě když dupnu na brzdy, tak se mi zdá že letím dál a brzdy nefungujou a musím pustit brzdu a znovu mačknout miň, aby ABS přestalo a pak zabrzdím. Nevím jak přesně to popsat, ale opravdu mě to štve.

Na suchu ABS prodlouží brzdnou dráhu řádově o metry, výhodou je, že brzdíš naplno a při tom můžeš korigovat směr jízdy,,,jinak odpojení abs by neměl být problém, je schovaný pod nějakou pojistkou, takže když si tam přivedeš kabely a uděláš vypínač, můžeš ho s ním vypínat... B)

Upraveno od OloZX6R

Zdarec, nevím co vám, ale občas mi vadí reakce ABS při brždění, zdá se mi že to brzdí hrozně, byl bych radši, kdyby se kola blokly a zabraly pořádnou špónu :) a ne že se mi rozdrnčí pedál a já jedu pořád dál. Na mokru a sněhu bych si jej samozřejmě zase chtěl zapnout, ale za sucha to brzdí opravdu hůř... Uměl by to někde zapojit na tlačítko, abych si mohl vybrat, že teď chci blbnout, tak to vypnu? :)

No reknu to asi tak.

Vyblokovat ABS neni tak velky problem.Staci dat na jakekoliv cidlo ABS (myslim jakekoliv kolo) jen spinac a ABS je vyblokovano a schopno zapinat na pozadani.

Ale pokud na to slapnes natvrdo treba v 90km/hod. tak probrzdis pneu a budou ti hazet predni kola (mam zkusenost z predchoziho auta.Probrzdil jsem tak mesic stare pneu,sly do zadu,ale i tak to delalo randal).

A za druhe.Auto z ABS nema na zadni naprave zatezovy rozdelovac brzdne sily,tak hrozi to,ze se ti bloknou prvne zadni kola a predni se budou dale tocit,dokazes si predstavit co asi nastane:-)

Tak pokud mas ABS tak nic neres a nechej ho v cinnosti,bo se dostanes do problemu.

Toto je jen moje ciste soukroma rada.

  • Autor

Díky chlapi za názory, budu o tom přemýšlet. Chápu že ABS je bezpečná a dobrá věc, ale nedá se s ním řádit :)

o motoru je nekde pojistk. skrinka. V ni naleznes na cerpadlo ABS pojistku. Muzes ji vytahnout. Pokud budes chtit aby ti palubka nepiskala chybku, tak prekoduj jednotku brzd - bez ABS

o motoru je nekde pojistk. skrinka. V ni naleznes na cerpadlo ABS pojistku. Muzes ji vytahnout. Pokud budes chtit aby ti palubka nepiskala chybku, tak prekoduj jednotku brzd - bez ABS

Skříňka je na baterii, pojistka,tuším první zleva po směru jízdy. Měl jsem na ni přechoďák a pouze svítila kontrolka ABS. ABS samozřejmě nefungovalo.

1.6 100PS 1998 AEH

Na řídící jednotku brzd mam kodovani -13504 - jedna se o jednotku ABS/EDS 20 IE CAN 0001

Kodovani sedi nebo tam ma byt podle VISKY - 04097 ale ta nema EDS a nebo spise se to podoba kodovani - 13313 ale zase to ma funkci ASR, coz asi nema. Aspon o tom VAG nic nepise. ASR preci meni momen motoru, tudis zasah do ridici jednotky motoru. Je pravda, ze pokud tento motor ma co delat pri rozjezdu s lehkou nohou tak si sam prida aniz by chcipnul. Ale to je asi vlastnost vsech zazeh motoru.

Upraveno od Host

na to aby nesvítila kontrolka na palubce se kóduje gateway

0000X

2 ... namontováno ABS

4 ... namontován airbag

ABS udrzuje (myslim ze 10 - 20%) sklz- pri nom ma pneumatika najvacsiu prilnavost... A stale je asi lepsie mat auto pod kontrolou pri brzdeni (aj keby naozaj malo slabsi ucinok) ako jednoducho stlacit brzdu, pustit volant a modlit sa..

Trošku OT. Ale nedodělával někdo z vás vypínač na ASR? Mám asr, ale nejde vypínat a myslím, že by se mi tato funkce mohla občas hodit. Diky. TT.

Ty máš ASR a nemáš vypínač ?

nemáš spíš jen EDS ? K tomu dodělat vypínač nepomůže.

O ASR bez vypinace jsem jeste neslysel... :blink:

Trošku OT. Ale nedodělával někdo z vás vypínač na ASR? Mám asr, ale nejde vypínat a myslím, že by se mi tato funkce mohla občas hodit. Diky. TT.

:smich:

  • 2 týdny později...
Trošku OT. Ale nedodělával někdo z vás vypínač na ASR? Mám asr, ale nejde vypínat a myslím, že by se mi tato funkce mohla občas hodit. Diky. TT.

:smich:

Reakce hodná "moudrého" člověka...

Ty máš ASR a nemáš vypínač ?

nemáš spíš jen EDS ? K tomu dodělat vypínač nepomůže.

Tak jsem se na to trošku díval a asi máš s tím EDS pravdu. Můžeš mi prosím napsat jaký je rozdíl mezi ASR a EDS. Obojí by měla být elektronická uzávěrka diferenciálu nebo se pletu?

EDS = uelektronická uzávěrka diferenciálu (ABS přibrzdí kolo, které se protoáčí a přes diferenciál se moment přenáší i na druhé kolo)

ASR = protiprokluzový systém při rozjezdu třeba. Na kluzkém povrchu to ubere aby se ti kola neprotáčely a umožní jím to zabrat.

Upraveno od Matrix

ASR - elektronicky zasahne do ridici jednotky motoru - moment motoru ( otacky)

Upraveno od Host

To sem nepsal, páč z toho není zřejmé k čemu to je ;)

neni ASR taká tá finta čo keď máte kolesá na rôznych povrchoch a jedno zaťne preklzávať tak to ubrzdí?

To je právě to EDS...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.