Přejít na obsah

Motorový olej


vojta_sk

Doporučené příspěvky

Mam Superba 2.0 TDI 103kW a nechal jsem si vyndat DPF. Tam kde mi to dělali říkali, že by se měl hned vyměnit olej a už tam nedávat Longlife, ale plnou syntetiku. Co vy na to?

Mám také Supa 2.0 Tdi 103 Kw typ motoru BSS

Po odstranění DPF jsem vyměnil olej Longlife ale bylo pozdě. močovina která má regenerovat filtr pevných částic hořením se dostala do oleje a ten se znehodnotil. Odešla vačka, hydroštely i turbo. Po opravě hlavy, mi mechanik doporučil dávat plnou syntetiku specifikaci 505 01 a od té doby jsem najel

30000 km a mám klid. Long je dobrý pouze na dlouhé tratě kde se filtr ohřeje na 700 stupňů a pak proběhne regenerace DPF jinak vše špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám také Supa 2.0 Tdi 103 Kw typ motoru BSS

Po odstranění DPF jsem vyměnil olej Longlife ale bylo pozdě. močovina která má regenerovat filtr pevných částic hořením se dostala do oleje a ten se znehodnotil. Odešla vačka, hydroštely i turbo. Po opravě hlavy, mi mechanik doporučil dávat plnou syntetiku specifikaci 505 01 a od té doby jsem najel

30000 km a mám klid. Long je dobrý pouze na dlouhé tratě kde se filtr ohřeje na 700 stupňů a pak proběhne regenerace DPF jinak vše špatně.

technická, pokud vím tak aditivum pro DPF není vůbec žádná močovina (známa pod názvem AdBlue - slouží k redukci NOx ve splodinách) ale slouží ke snížení zápalné teploty sazí uchycených v DPF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to šedivák...:sice tomu vůbec ,ale vůbec nerozumím,ale dpf filtr mám někde u rezervy v autě a mám za to,že to s olejem nemá nic společnýho,jak se ti ta močovina dostala do oleje?

to mi taky není moc jasný, to aditivum (žádná močovina) by se mělo automaticky přidávat přímo do nádrže a míchat s naftou, jak se může dostat do oleje???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a navíc si myslím,že ikdyž je olej tzv. long life,proč by nemohl být v plné syntetice...

jen nevím,jestli se ta močovina,přesně Satacen 25 míchá s naftou,nebo je jen stříkaná do DPF filtru,aby se filtr vyčistil a mohl filtrovat dál,je několik způsobů,ale kterej mám zrovna ve svým 2.tdi nevím,citroen to třeba stříká do filtru,aby vyhořel a tím se vyčistil,já ho mám vzadu tak si myslím,že to možná funguje stejně,známej s Passatem B7 má taky 2.0tdi 103Kw,ale ten má filtr u motoru a suchou variantu,asi proto,že u motoru maj spaliny vyšší teplotu a stačí to v tom filtru shořet,ale to je jen moje logická dedukce.. :huh: dave

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a navíc si myslím,že ikdyž je olej tzv. long life,proč by nemohl být v plné syntetice...

jen nevím,jestli se ta močovina,přesně Satacen 25 míchá s naftou,nebo je jen stříkaná do DPF filtru,aby se filtr vyčistil a mohl filtrovat dál,je několik způsobů,ale kterej mám zrovna ve svým 2.tdi nevím,citroen to třeba stříká do filtru,aby vyhořel a tím se vyčistil,já ho mám vzadu tak si myslím,že to možná funguje stejně,známej s Passatem B7 má taky 2.0tdi 103Kw,ale ten má filtr u motoru a suchou variantu,asi proto,že u motoru maj spaliny vyšší teplotu a stačí to v tom filtru shořet,ale to je jen moje logická dedukce.. :huh: dave

znova, to není žádná močovina :-) slouží to to k tomu aby se snížila zápalná teplota sazí a protože superb I má filtr daleko od motoru tak je to nutné - to je rozdíl např od Ochcávky 2.0TDI , která to má blíže k motoru a aditivum tedy není nutné

u Superba se to automaticky přímíchává do nafty přímo v nádrži, tady si o tom něco přečti http://www.skodovky.eu/filtr-pevnych-castic-ve-vozech-skoda.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Dobrý den, prosím o radu. Může se použít motorový olej uvedené specifikace viz. níže do Vozidla Škoda

  •  
  •  SUPERB I (3U4)
  • 2.0 TDI (1968ccm\103kW\140HP) [10/05-03/08]
  •  Kód motoru BSS s Filtrem pevných částic.
  •  
     
    Motorový olej 5W-40 C3 je vysoce výkonný motorový olej MID SAPS s úsporou paliva založený na 100% syntetické technologii pro použití v nejnovější generaci benzínových a vznětových motorů osobních a lehkých dodávkových automobilů s turbodmychadlem nebo bez něj. Motorový olej 5W-40 C3 je vyvinut pro použití v motorech, které jsou vybaveny systémem čištění odpadních plynů, s DPF nebo bez něj. Odpovídá schválení VW 502.00 / 505.01, MB 229.51, BMW LL-04, Ford M2C917A Převyšuje ACEA C3, API SN / CF.
     
    Mám spor se zákazníkem kterému řekli v servisu že tento olej se použít nemůže. Připomínám že interval výměny oleje u tohoto vozu je nastaven na 15.000km
    Děkuji za pomoc.
    S pozdravem Fiala
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 7 měsíců později...

Před 30tis.km jsem měnil olej z 5w40 na 5w30 a byla to blbost, prodejce mi tehda řekl že už se tam olej dle specifikaci 5w40 nesmí lit, já jsem si to neuvědomil a nalil jsem tam 5w30 a to mi začalo dělat poseky s pretekanim přes víko ventilů a další týden po těch zjistenich odkud furt ten olej kape (louže veliké) jsem presedlal znovu na 5w40 a mám klid. Už nikdy tuto blbost neudělám a to mám taktéž a DPF ale vykuchan. Sice to sem tam kouří ale jede. 

 

Jinak takové info, včera jsem úspěšně absolvoval DIY výměnu rozvodů, tak kdo by chtěl a bydlí kousek od Orlové dělat rozvody napište mi PM, udělám.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...