Přejít na obsah

Přepínač TwinDoor -rezistor (odpor)


jamsoft

Doporučené příspěvky

Ahojky,

 

najde se tady dobrá duše, která by byla ochotna změřit hodnotu odporu v přepínači twindooru (ten pravý, v levém odpor není...)?

 

Není potřeba přepínač nijak preparovat - stačí na 2 kontakty přepínače připojit ohmetr a stisknout přepínač :-)

 

Nejlépe, pokud ho máte někdo venku, je mi jasné, že kvůli mně nebudete oddělávat kryt z víka...a přepínač vytahovat.

 

Ve schématu je je sice odpor nakreslený, ale bez hodnoty...samozřejmě...

 

Anebo - nevíte tu hodnotu někdo i bez měření, ze zkušenosti?

Mně se po nárazu Tranzita zezadu (nějak to neubrzdil, když jsem stál před přechodem) ten odpor v přepínači normálně rozlomil a tím pádem nejde samozřejmě změřit...

Když jsem se díval, jak tam byl daný, tak se ani nedivím - to musel fakt vymýšlet někdo hodně chytrý :D Nevím, proč nedali odpor mimo přepínač a nepoužili stejný spínač jako pro otevírání jen víka... Resp. vím - rozdíl v ceně je docela patrný, na to, že je tam navíc jen odpor za pár haléřů...

 

Moc díky,

 

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojky,

 

to je fakt takový problém pro někoho, kdo odstrojuje víko, vzít měřák a ten přepínač změřit? Hmmmm, asi ano...2 min času by byl fakt velký prostoj...

 

Myslím, že účelem diskuzních fór tohoto typu je, aby si uživatelé navzájem pomáhali, nebo se pletu? Hlavně, že se tu striktně bazíruje na tom, aby byly všechny příspěvky (to by bylo ještě OK) a i všechny jejich části (např. pokud má člověk v jednom příspěvku třeba 3 dotazy a jeden patří teoreticky jinam, i když jeho uvedení v daném příspěvku ušetří jedno nové vlákno jinde a případně i zvýší šanci na odpověď) ve správné škatulce, jinak se hned z příspěvků maže to "nepřípustné". Typicky české...jen všechno zbytečně komplikovat a krmit své administrátorské ego, namísto pomoci. Jsem zvědav, jestli tady tento odstavec zůstane, anebo jej cenzura zlikviduje :D

 

Odpovím si sám, kdyby někdo potřeboval - odpor v přepínači má hodnotu 180 Ohmů.

Vzhledem k tomu, že jsou oba přepínače (spínač jen na víko a přepínač twindoor) zapojeny paralelně, než vyhazovat přes 700 za nový přepínač (pokud není poškozený fyzicky), stačí v případě nefunkčnosti v přepínači twindooru vyměnit mikrospínač za pár korun a do vedení k mikrospínači na jeden vodič připojit rezistor 180 Ohmů (tedy do série s přepínačem). Oprava za 20 Kč a 15 min. času. V případě spínače pouze víka pak stačí samozřejmě jen ten mikrospínač. Stačí připájet 2 kontakty...

 

Snad to někomu pomůže a třeba ušetří pár korun :-)

 

Jirka

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typicky české je ovšem to, že se na jakákoli pravidla kašle. Opět jsi je porušil. Hlavně, že máš plnou hubu keců, co a jak by měl jiný dělat... Holt čecháček jak vyšitý. A upozorňuji tě dopředu, že jakákoli reakce mimo toto téma, bude nekompromisně ohodnocena přesně podle pravidel fora, která okázale opakovaně nerespektuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pawouk napsal:

Typicky české je ovšem to, že se na jakákoli pravidla kašle. Opět jsi je porušil. Hlavně, že máš plnou hubu keců, co a jak by měl jiný dělat... Holt čecháček jak vyšitý. A upozorňuji tě dopředu, že jakákoli reakce mimo toto téma, bude nekompromisně ohodnocena přesně podle pravidel fora, která okázale opakovaně nerespektuješ.

 

OK, máš pravdu, omlouvám se...mea culpa maxima... Jen na vysvětlenou - mě jen trochu podráždilo to, že fórum je plné příspěvků, které začaly nějakým tématem a pak se zvrhly v diskuzi, kde jeden nadává druhému, anebo v diskuzi, která s výchozím tématem už nemá moc společného a tyto "příspěvky" vymazány nejsou. Mně jsi vymazal část příspěvku, která sice patřila jinam, ale alespoň se pořád týkala opravy, prosby o radu. Od toho přece toto fórum je. Zatím jsem neměl příležitost, ale taky nejsem po technické stránce úplně mimo a pokud budu vědět, tak rád někomu pomůžu anebo poradím, i když bude příspěvek ve špatném vlákně. Chtěl jsem jen využít toho, že téma týkající se kódování tak trochu taky souvisí s elektrikou...alespoň vzdáleně...a že často lidi, co dělají diagnostiky autoelektrice také rozumí a třeba znají odpověď. Prvotním úmyslem nebylo porušovat pravidla, jen jsem potřeboval radu... Tak ještě jednou sorry...

 

před 1 hodinou, CentriFUGA napsal:

Ahoj,

než se začneš rozčilovat, trochu bych tě vrátil na zem - když si člověk koupí auto typu superb, tak ve většině případů neřeší u vypínače za 700,-Kč nějaké přeměření a bastlení čehosi za 20kč ... ale ono už bohužel ceny superbů spadly i pod 200.000,-Kč, takže si ho kupuje čím dál více lidí, kteří u auta za 200k nejsou ochotni do auta investovat 700,-Kč ... to je jako kdyych řekl, že když mi přestal jít klimakompresor za 5500,- tak jsem si zadarmo mohl stáhnout okna a bylo by to taky stejný ... bohužel se ze superba stalo "lidové" auto a tím pádem se zde bude bohužel přibývat víc takovýhlech štouralů, kterí pak umí jen psát příspěvky že děkují za radu ... 

 

Z tohoto pohledu souhlasím, už jsem na zemi :-). Mně jde, ale spíše o princip - nejde o to, že bych neměl 7 stovek, ale nemám rád zbytečné plýtvání. Kvůli odporu za korunu se vyhodí celý vypínač. Dělám hodně v oblasti elektroniky a vidím, jak to dneska je - často jsou věci dělány tak, aby vydržely záruku a pak se třeba televize nebo jiné zařízení vyhodí a koupí nové. A přitom je v ní vadný jeden kondenzátor za 10 Kč. Stačí tam dát kvalitnější typ anebo typ, který není až na hranici své provozní zátěže a TV vydrží ještě 10 let v bezvadném provozu. Nejsem žádný přehnaný ekolog ani aktivista, ale není mi tak úplně jedno, že kvůli takovým "kurvítkám", jak se podobným "technologiím" dnes říká, si ničíme životní prostředí a jsme v podstatě oběťmi výrobců, které tyto praktiky používají. Originální řešení vnitřku toho přepínače je z mého pohledu dost neprofesionální - a právě u drahého auta bych očekával opak a kvalitu. To samé se týká například známého problému pístních kroužků u motoru 1.8 TSI. A to už není oprava za 7 stovek. Pamatuju ještě časy (bohužel :D), kdy prioritou výrobců kvalita byla. Pokud jde o to bastlení, máš pravdu, že řešení, které jsem napsal by se takto dalo nazvat. Samozřejmě to jde vyřešit i náhradou mikrospínače nebo odporu přímo v přepínači stejnými typy součástek. Pak už by to byla oprava, ne bastlení. Problém je, ale v tom, že odpor je typu SMD a strašně špatně se pájí výbavou, kterou má většina autoelktrikářů k dispozici. Navíc, myslím, že do diskuzí na tomto fóru se zapojují lidi, kteří mají rádi svá auta, rádi si je opravují sami, rádi si s nimi hrají, šperkují je, snaží se je tunit a upravovat...a je jedno, o jak drahý model auta jde :-) Ti ostatní to opravdu neřeší a jedou do servisu s každou ptákovinou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

dnes jsem opravoval nefunkcni Twindoor na Sup 2008 - prave tlacitko na prepnuti na velke Twindoor vubec nereagoval.

Myslel jsem, ze to jsou prelamane draty, tak jsem prelamane draty  prepajel, ale ani pak Twindoor nereagoval. Pak jsem rozebral mikrospinac (ten pravy). Mikrospinac se mi cely rozpadl a ulomil se mi jedna kontaktni nozicka, ktery jsem zpet pripajel. Mikrospinac jsem slozil, ale kdyz ho zmacknu, tak ted misto toho , aby se prepnul na Twindoor, tak se mi misto toho  otevre jen maly kuft (ten plechovy). Takze prave i leve mikrotlacitko ted funguje stejne - otevre se plechovy kuft -> pravym tlacitkem se neda prepnout na otevreni velkeho Twindooru. Co s tim? 

 

Myslite, ze to bude tim mikroPrepinacem twindoru? Spatny odpor??????? Diky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...