Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Brzdy na mojom aute po 140 tisíc km občasným jemným pískaním už dávajú o sebe vedieť, takže čoskoro ma čaká výmena platničiek. Nakoľko ale brzdy (a tiež aj pneumatiky a dobré stierače/čisté čelné sklo) považujem za základ bezpečnej jazdy, rozhodol som sa aj pre výmenu kotúčov. A keď už mením aj kotúče, tak prečo nedať väčšie, že? :) Celý rok jazdím na 16" kolesách, takže môžem aktuálne 288x25 kotúče vpredu vymeniť za 312x25 mm a zadné 232x9 (alebo 239x9, všade píšu inak) by som rád nahradil kotúčmi 256x22 mm.
Musím dodať, že som zvažoval aj možnosť, že by som dal iba nejaké lepšie platničky, ako napr. Ferodo DS2500, alebo EBC Yellow Stuff, ale nakoniec som sa rozhodol, že uprednostním platničky "keramické" ktoré nešpinia tak, ako klasické, alebo tie športové, a asi dám ATE Ceramic, s tým, že použijem klasické kotúče bez dierok, alebo ryhovania.

Takže výmena za väčšie. Zistil som si, že predný strmeň je určený aj pre 312x25 mm kotúče, takže ten meniť nemusím a mení sa iba držiak strmeňa, krycie plechy (1J0 615 311 B, 1J0 615 312 B) a samozrejme kotúče a platničky a to je všetko. Tam by mal pasovať ten z O1 RS, ktorá mala identické brzdy ako plánujem. Menším problémom je, že tie držiaky strmeňov (1U0 615 125) sú pre O1 RS v zelenej farbe a sú aj pomerne drahé (105 € za kus). Preto ma zaujíma, či nepoznáte niekto číslo rovnakého dielu napr. pre nejaký VW, Seat, alebo Audi z tej doby.

Čo sa týka výmeny zadných bŕzd, tam úplne tápem. Síce som našiel kopu informácií o výmene na Golfoch IV, ale či tie čísla dielov pasujú aj na Fabiu, vôbec neviem. Máte s tým niekto skúsenosti, prípadne viete niekto pomôcť s číslami dielov?

Upraveno od e1.

Ten držiak by mohol byť 1J0 615 125 A (bez A je červený) ale na 100% si istý nie som

  • Autor

Neviem či je to on, ale tento je ešte o polovicu drahší ako ten na Octaviu RS. Zvažujem možnosť, že kúpim komplet brzdy z O1 RS z bazáru a vyberiem si z nich to, čo potrebujem.

  • Autor

PyroSVK, vďaka za odkaz, na jeden podobný inzerát som už včera reagoval, ale zatiaľ bez odpovede. Zajtra napíšem aj na tento tvoj.

Georgerob, vďaka za typ. Akurát sa mi zdá trochu blbé im písať ešte aj na mail, aby ma prijali do skupiny, pričom na tento účel sú priamo formuláre na Facebooku. Uvidíme.

  • 4 měsíce později...
  • Autor

Dva týždne dozadu sme boli na dovolenke a počas toho som nechal auto v servise, nech vymenia brzdy. Upgrade sa ale nekonal, a to z viacerých dôvodov.
Prvým bolo to, že sa mi nechcelo zháňať použité diely a overovať ich funkčnosť,a v prípade brźd z O1 RS ich ešte aj striekať (zelené by som na auto nedal). Druhá možnosť bola kúpa nových dielov, kde som riešil zase či meniť aj zadné, lebo 312-ky vpredu jednoznačne žiadajú aj dozadu väčší priemer. To už ale išlo moc do peňazí, a ako som zistil, to aj v prípade, že by som vzadu ostal pri pôvodných brzdách. Ono totiž ten blbý držiak strmeňa stojí okolo 100-150 € za kus v prípade originálu. Aftermarket (ktorého kompatibilitu sa mi nepodarilo s určitosťou overiť) stál síce okolo 50-60 € za kus, ale aj s príplatkom za 312-ky kotúče bola cena len za väčší priemer +200 €, takže som sa na to vykašlal.
Nakoniec som sa rozhodol pre kúpu komplet nových ATE kotúčov dopredu aj dozadu a k tomu komplet platničky ATE Ceramic, ktoré by mali menej špiniť.

Cena za materiál 206,40 €.
Práca aj s výmenou  (ako keby nemuseli dávať dole kolesá) a vyvážením zimných kolies 87,43 € v autorizovanom servise.

Jak to brzdí?  Já si pamatuji že kdysi dávno si to dával na golfa IV kolega a nebyl moc spokojený s brzdovým účinkem... Asi to třech měsících bál klasické destičky taky AET a bylo to sto a jedno říkal..... Jed na výhoda byla že se nešpinila kola 

Teď už jenom doufat aby ty ATE po ujetí nějakých 4 - 5 tkm nekopaly....

  • Autor

Zatiaľ mám odjazdených iba nejakých 200 km a brzdy iba jemne zabieham (žiadne prudké brzdenia), Predpokladám, že podrobnejšie sa budem môcť vyjadriť až niekedy koncom kalendárnej zimy.
Čo sa týka účinku, zatiaľ brzdia podobne, ako staré brzdy, t.j. majú slabší nábeh brzdného účinku. Keď som mal auto nové (kupoval som ho so 6 tisíc km), tak brzdy už pri jemnom stlačení pedálu sa zahryzli veľmi silno, teraz ten efekt nie je. Ale uvidíme, keď budú mať za sebou pár tisíc km, zatiaľ by som to nehodnotil.

Inak budem dávať do svojho vlastného vlákna fotky svojich starých platničiek. Pochopíte, že prečo som pociťoval zhoršenie brzdného účinku. :)

Upraveno od e1.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.