OndiSmid Vloženo 28. Září 2018 Sdílet Vloženo 28. Září 2018 Zdravím. Chtěl bych se prosím poptat, jestli by někoho nenapadla příčina závady a její možné řešení. Sice mám Seat Ibiza 6K1 2001, ale s motorem 1,4 16V 55kw AUA, který i v nabídce Fábek (a jiných Škodovek) zaujímá poměrně velké procento, tak věřím, že zde možná naleznu nějaké informace. Na úvod... o auto a motor se starám a pravidelné servisy dělám svědomitě. Motorový olej používám kvalitní a dle předepsaných norem. Najeto mám něco málo přes 205tkm. Nikdy žádné větší závady až na letošní rok, kdy jsem tu hranici 200tkm překročil. V červnu tohoto roku jsem jel trasu po dálnici, sice svižněji, ale nepřekračoval jsem 4000 ot. ... po asi 100km se mi rozblikala kontrolka mazání a v autě zasmrděl olej. Okamžitě jsem sjel z dálnice a zhasl motor. V motorovým prostoru byl evidentně rozcáknutý olej na zadní stěně (ze zadu motoru) a olej byl rozcáknutý i na přední nápravu a v těch místech. Nikde očividně netekl a nikde nebylo nic zřetelného. Ztratil jsem ani ne půl litru. Protože jsem byl ale ve svízelné situaci a potřeboval pokračovat, motor jsme nastartoval a vše ok. Pokračoval jsem a po dnu se vrátil zpět (opět přes 100km). Auto jelo normálně, ale po cestě jsem ztratil dobrýho půl litra oleje. Od té doby auto dělalo loužičky, ale nic většího a nikdy nic evidentního. Dal jsem to do servisu a svedli to na těsnění olejové vany. To vyměnili. Po týdnu to samé... Musel jsem jet delší trasu, cca 300km tam a pak zpět, tak jsem jako dobrodruh vzal kanistr oleje na dolívání a jel. Cesty ok, ale na zpáteční cestě jsem jel hodně dlouho z kopce (od Mýta na Mohelnici) a celou dobu brzdil motorem na pětku. Najednou pětka vypadla. Auto necuklo, nic, prostě jak kdybych sešlápl spojku (ta je rok nová), jen bylo slyšet šramocení z převodovky, jak kdyby byl nedořazený kvalt. S obavou jsem z té pětky vyřadil na neutrál a zkusil normálně řadit. Kvalty jsem musel řadit jak krompáčem a s meziplynem. Vzhledem k tomu, že byla noc a potřeboval jsem se vrátit zpět, musel jsem pokračovat. Takto jsem dojel trasu asi 50km a mohl vydechnout. Na druhý den jsem potřeboval odjet a nerozjel jsem se. Řadit šlo, ale obtížně a na jedničku ani na zpátečku se to nedokázalo rozjet. Jak kdyby byly zablokovaný kola, ale od převodovky. Dokonce zůstaval nějaký kvalt i na neutrálu. Pětka nešla na místě zařadit vůbec. Řešil jsem co budu dělat, ale zkoušel jsem s vyplým motorem na místě řadit veškerý kvalty. Až to asi po 10 min "luplo" a šla zařadit i ta pětka. Normálně jsem se pak rozjel a na zkoušku bez problému ujel cca 20km. Takto to nějakou dobu na kratších vzdálenostech fungovalo. Až jsem pak jel delší cca 70km po dálnici a po asi 50km při brždění motorem na pěku to samé (vypadla a řadit šlo velmi obtížně). Tak tak jsem dojel. Pak se zas nemohl rozjet. Po asi 15min řazení všech kvaltů na místě to zas "luplo" a mohl jsem jet. Zpáteční cestu těch cca 70km jsem po dálnici jel už jen raději max na 4, ale tak, abych to nehnal ve vysokých otáčkách, a to bylo ok. Problematická je tedy na delší trasy ta pětka. Nikdo neví, co s tím... Dodám, že pokaždé, kdy ta pětka takto vypadne, je v tom okamžiku v autě značně cítit olej. Hledám v tom tedy souvislost... Nenapadá prosím někoho něco? Omlouvám se za delší popis, ale je to tak specifická závada, že potřebuje přesný popis i s děním. Díky moc a mějte se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 28. Září 2018 Sdílet Vloženo 28. Září 2018 1) Unik oleje si vyřešil? 2) Problém s převodovkou -> volej p. Sixtovi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 28. Září 2018 Sdílet Vloženo 28. Září 2018 Ale to je 17 ročne že volaj Sixtovi to sa vobec neoplati ani rozoberať treba kupiť taku prevodovku k motorizacii a ide sa dalej. Treba sa pozrieť čo stoja len ložiska a na tej cene maš slušnu prevodovku a to sme ešte nevideli stav synchronov ktore su palka ako hrom a o hriadeli pridretej ani nehovorim. Tie prevodovky maju velmi dobru vydrž a preto nemaju vysoku cenu pod rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 29. Září 2018 Sdílet Vloženo 29. Září 2018 (editace) Já si zase myslím, že vlastní opravená převodovka je 1000% lepší než z druhé ruky o které nikdo nic neví.... Ale v jeho případě by to mohl vyměnit i s motorem při jednom Editováno: 29. Září 2018, autor: LiveBomb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.