Přejít na obsah

OndiSmid

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení OndiSmid

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Zdravím. Chtěl bych se prosím poptat, jestli by někoho nenapadla příčina závady a její možné řešení. Sice mám Seat Ibiza 6K1 2001, ale s motorem 1,4 16V 55kw AUA, který i v nabídce Fábek (a jiných Škodovek) zaujímá poměrně velké procento, tak věřím, že zde možná naleznu nějaké informace. Na úvod... o auto a motor se starám a pravidelné servisy dělám svědomitě. Motorový olej používám kvalitní a dle předepsaných norem. Najeto mám něco málo přes 205tkm. Nikdy žádné větší závady až na letošní rok, kdy jsem tu hranici 200tkm překročil. V červnu tohoto roku jsem jel trasu po dálnici, sice svižněji, ale nepřekračoval jsem 4000 ot. ... po asi 100km se mi rozblikala kontrolka mazání a v autě zasmrděl olej. Okamžitě jsem sjel z dálnice a zhasl motor. V motorovým prostoru byl evidentně rozcáknutý olej na zadní stěně (ze zadu motoru) a olej byl rozcáknutý i na přední nápravu a v těch místech. Nikde očividně netekl a nikde nebylo nic zřetelného. Ztratil jsem ani ne půl litru. Protože jsem byl ale ve svízelné situaci a potřeboval pokračovat, motor jsme nastartoval a vše ok. Pokračoval jsem a po dnu se vrátil zpět (opět přes 100km). Auto jelo normálně, ale po cestě jsem ztratil dobrýho půl litra oleje. Od té doby auto dělalo loužičky, ale nic většího a nikdy nic evidentního. Dal jsem to do servisu a svedli to na těsnění olejové vany. To vyměnili. Po týdnu to samé... Musel jsem jet delší trasu, cca 300km tam a pak zpět, tak jsem jako dobrodruh vzal kanistr oleje na dolívání a jel. Cesty ok, ale na zpáteční cestě jsem jel hodně dlouho z kopce (od Mýta na Mohelnici) a celou dobu brzdil motorem na pětku. Najednou pětka vypadla. Auto necuklo, nic, prostě jak kdybych sešlápl spojku (ta je rok nová), jen bylo slyšet šramocení z převodovky, jak kdyby byl nedořazený kvalt. S obavou jsem z té pětky vyřadil na neutrál a zkusil normálně řadit. Kvalty jsem musel řadit jak krompáčem a s meziplynem. Vzhledem k tomu, že byla noc a potřeboval jsem se vrátit zpět, musel jsem pokračovat. Takto jsem dojel trasu asi 50km a mohl vydechnout. Na druhý den jsem potřeboval odjet a nerozjel jsem se. Řadit šlo, ale obtížně a na jedničku ani na zpátečku se to nedokázalo rozjet. Jak kdyby byly zablokovaný kola, ale od převodovky. Dokonce zůstaval nějaký kvalt i na neutrálu. Pětka nešla na místě zařadit vůbec. Řešil jsem co budu dělat, ale zkoušel jsem s vyplým motorem na místě řadit veškerý kvalty. Až to asi po 10 min "luplo" a šla zařadit i ta pětka. Normálně jsem se pak rozjel a na zkoušku bez problému ujel cca 20km. Takto to nějakou dobu na kratších vzdálenostech fungovalo. Až jsem pak jel delší cca 70km po dálnici a po asi 50km při brždění motorem na pěku to samé (vypadla a řadit šlo velmi obtížně). Tak tak jsem dojel. Pak se zas nemohl rozjet. Po asi 15min řazení všech kvaltů na místě to zas "luplo" a mohl jsem jet. Zpáteční cestu těch cca 70km jsem po dálnici jel už jen raději max na 4, ale tak, abych to nehnal ve vysokých otáčkách, a to bylo ok. Problematická je tedy na delší trasy ta pětka. Nikdo neví, co s tím... Dodám, že pokaždé, kdy ta pětka takto vypadne, je v tom okamžiku v autě značně cítit olej. Hledám v tom tedy souvislost... Nenapadá prosím někoho něco? Omlouvám se za delší popis, ale je to tak specifická závada, že potřebuje přesný popis i s děním. Díky moc a mějte se.
×
×
  • Vytvořit nový...