CEZAR Vloženo 20. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Ahoj, potřeboval bych radu zkušených a nikde jsem nenašel to, co potřebuji vědět. Mám Octavii 1.9 TDi 77kw 4x4, r.v. 2007 (prosinec) před FL, nemám DPF a mám v ní originál nezávislé přídavné topení. Chci vědět jednu věc - zahřívá mi to topení i motor, nebo ne?? Ptám se těch, co to opravdu ví a jsou si jistí. Že to funguje někomu v Octavii 2 FL 2011, neznamená, že to funguje i u ročníku 2007 :-) Různě jsem se dočetl, že některé ročníky totiž zahřívají i motor, jiné ne, dále že záleží jestli mám DPF nebo ne atd., tak jsem z toho v pasti... nejhorší je, že po 15ti minutách zapnutého topení, je vevnitř teplo, ale motor po nastartování "zní" studeně, ručička je dlouho na 50° než se v průběhu jízdy zvedne, takže to vypadá že nezahřívá motor....ale na druhou stranu, aby toho nebylo málo, tak když přijdu do auta, nastartuji a jedu do práce (10 km) - vše BEZ nezávislého topení, tak se mi motor ani nezahřeje na 90°... kdežto když přijdu, nastartuji a po nastartování ZAPNU tlačítkem nezávislé topení, tak mám za pár km 90°....tak jsem z toho blázen. Zahřívá to před spuštěním motoru nebo ne? Když ne, tak pomáhá to zahřívat aspoň když už motor jede? Díky moc, jestli se tady najde nějaký machr v oboru a bude mi umět odpovědět :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavia31 Vloženo 20. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 nezávislé topení co máš v autě ohřívá chladící kapalinu. Nejdříve ohřívá tzv. malý okruh, který primárně ohřívá kabinu. Pokud dosáhne určitou teplotu otevře termostat velký okruh a začne se více ohřívat motor. Pokud je venku opravdu zima, 15min určitě nestačí aby topení ohřálo i motor ale jak píšeš stačí to aby se motor dostal dříve na provozní teplotu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 20. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Wow, tak jestli to funguje takhle, tak by to byl luxus a vysvětlovalo by to to chování mého auta. Ale ještě jsem se díval do manuálu a je tam toto, viz. foto: (DPF nemám). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
plasmo Vloženo 20. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Normálně můžeš pouštět topení i za jízdy, funguje pak jako přîhřev motoru, dokonce pokud máš origo zástavbu vč. climatronicu pro Webasto, tak si auto v poloze auto i samo příhřev za jízdy pouští ... jinak já to pouštím na 30minut, mám jeden okruh bez ventilu, po 30 minutách mám v kabině teplo, celní okno z 95% rozmrazene, zbytek jen setřu stěrači a motor na cca 60stp. cel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 20. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Topení za jízdy pouštím, to jo a motor je mnohem rychleji zahřátý. Teplý vzduch fouká asi za minutu bez nastartovaného motoru a čelní sklo je mokré po pěti minutách, to mám vše odzkoušeno. Mně jde ale o to, jestli se ten motor zahřívá před tím, než nastartuji. Podle předchozího příspěvku ano, ale až dosáhne určité teploty voda. Což je pro mě dobrá zpráva. Novější modely to mají zase vylepšené a více vychytané, což je fajn, ale já potřebuji jen a pouze informace o tom mém nezávislém topení, rok 2007, před FL a bez DPF :-) Takže můžu zkusit zapnout nezávislé topení třeba na 40 minut a uvidím, jestli se aspoň trošku zahřál i motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavia31 Vloženo 20. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Nech to topení zapnuté 40-50 min a uvidíš. 90°C asi mít nebudeš ale ručička by se měla pohnout. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 20. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Pokud topení pustíš na 10-15 minut, tak se ti prohřeje max v létě. Vem si kolik tepla si vezme studena voda, prochladlý "železo" motoru třeba na -4°C a plus teplo co odebere radiátor pro kabinu. Po 45 minutách bude mět motor třeba 80°. Záleží na mrazu, jestli fouká vítr nebo seš v závětří, na době od poslední jízdy, její dýlce-jak se ti předtím prohrál motor-olej. Pokud pustíš topení za jízdy, tak je to další zdroj tepla pro motor, proto se proh4eje dřív. Je to jak když máš v koupelně ústřední topení a doplníš ho přímotopem. Taky ti jen přímotop koupelnu vyhřeje, ale potřebuje čas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 20. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 20. Listopad 2018 Takže....teď jsem jel na noční, zapnul jsem to na 20 minut před jízdou a jak jsem potom nastartoval a vyjel, tak během chviličky začala ručička stoupat, což znamená, že to asi fakt zahřálo i ten motor :-) Takže opravdu to chce jen delší časový interval. Luxus :-) Akorát mi to moc nekoresponduje s tím, co píšou v manuálu viz. foto výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 21. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2018 Ale i v textu druhého obrázku píšou, že to ohřívá chodící kapalinu. NT u Škodovky je totiž nepřímý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 22. Listopad 2018 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2018 Chladící kapalinu ohřívá, ale prý neohřívá motor, pouze u motorů s DPF, což nemám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 22. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2018 Ale ohřátím chladící kapaliny se ti ohřívá i motor. Jedinej rozdíl by teda musela bejt elektrická vodní pumpa, která by honila vodu a tím se motor prohřál dřív. Ale ikdyž se ti jen ohřívá voda, tak se motor prohřeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.