Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

potřeboval bych radu zkušených a nikde jsem nenašel to, co potřebuji vědět.

Mám Octavii 1.9 TDi 77kw 4x4, r.v. 2007 (prosinec) před FL, nemám DPF a mám v ní originál nezávislé přídavné topení.

Chci vědět jednu věc - zahřívá mi to topení i motor, nebo ne?? 

Ptám se těch, co to opravdu ví a jsou si jistí. Že to funguje někomu v Octavii 2 FL 2011, neznamená, že to funguje i u ročníku 2007 :-)

Různě jsem se dočetl, že některé ročníky totiž zahřívají i motor, jiné ne, dále že záleží jestli mám DPF nebo ne atd., tak jsem z toho v pasti... nejhorší je, že po 15ti minutách zapnutého topení, je vevnitř teplo, ale motor po nastartování "zní" studeně, ručička je dlouho na 50° než se v průběhu jízdy zvedne, takže to vypadá že nezahřívá motor....ale na druhou stranu, aby toho nebylo málo, tak když přijdu do auta, nastartuji a jedu do práce (10 km) - vše BEZ nezávislého topení, tak se mi motor ani nezahřeje na 90°... kdežto když přijdu, nastartuji a po nastartování ZAPNU tlačítkem nezávislé topení, tak mám za pár km 90°....tak jsem z toho blázen.

Zahřívá to před spuštěním motoru nebo ne? Když ne, tak pomáhá to zahřívat aspoň když už motor jede?

Díky moc, jestli se tady najde nějaký machr v oboru a bude mi umět odpovědět :-)

nezávislé topení co máš v autě ohřívá chladící kapalinu. Nejdříve ohřívá tzv. malý okruh, který primárně ohřívá kabinu. Pokud dosáhne určitou teplotu otevře termostat velký okruh a začne se více ohřívat motor. Pokud je venku opravdu zima, 15min určitě nestačí aby topení ohřálo i motor ale jak píšeš stačí to aby se motor dostal dříve na provozní teplotu.

  • Autor

Wow, tak jestli to funguje takhle, tak by to byl luxus a vysvětlovalo by to to chování mého auta.

Ale ještě jsem se díval do manuálu a je tam toto, viz. foto:

(DPF nemám).

IMG_20181120_095558.jpg

IMG_20181120_095541.jpg

Normálně můžeš pouštět topení i za jízdy, funguje pak jako přîhřev motoru, dokonce pokud máš origo zástavbu vč. climatronicu pro Webasto, tak si auto v poloze auto i samo příhřev za jízdy pouští ... jinak já to pouštím na 30minut, mám jeden okruh bez ventilu, po 30 minutách mám v kabině teplo, celní okno z 95% rozmrazene, zbytek jen setřu stěrači a motor na cca 60stp. cel.

  • Autor

Topení za jízdy pouštím, to jo a motor je mnohem rychleji zahřátý. Teplý vzduch fouká asi za minutu bez nastartovaného motoru a čelní sklo je mokré po pěti minutách, to mám vše odzkoušeno. Mně jde ale o to, jestli se ten motor zahřívá před tím, než nastartuji. Podle předchozího příspěvku ano, ale až dosáhne určité teploty voda. Což je pro mě dobrá zpráva. 

Novější modely to mají zase vylepšené a více vychytané, což je fajn, ale já potřebuji jen a pouze informace o tom mém nezávislém topení, rok 2007, před FL a bez DPF :-)

 

Takže můžu zkusit zapnout nezávislé topení třeba na 40 minut a uvidím, jestli se aspoň trošku zahřál i motor.

 

Nech to topení zapnuté 40-50 min a uvidíš. 90°C asi mít nebudeš ale ručička by se měla pohnout. 

 

Pokud topení pustíš na 10-15 minut, tak se ti prohřeje max v létě. Vem si kolik tepla si vezme studena voda, prochladlý "železo" motoru třeba na -4°C a plus teplo co odebere radiátor pro kabinu. Po 45 minutách bude mět motor třeba 80°. Záleží na mrazu, jestli fouká vítr nebo seš v závětří, na době od poslední jízdy, její dýlce-jak se ti předtím prohrál motor-olej. 

Pokud pustíš topení za jízdy, tak je to další zdroj tepla pro motor, proto se proh4eje dřív. Je to jak když máš v koupelně ústřední topení a doplníš ho přímotopem. Taky ti jen přímotop koupelnu vyhřeje, ale potřebuje čas. 

  • Autor

Takže....teď jsem jel na noční, zapnul jsem to na 20 minut před jízdou a jak jsem potom nastartoval a vyjel, tak během chviličky začala ručička stoupat, což znamená, že to asi fakt zahřálo i ten motor :-)

Takže opravdu to chce jen delší časový interval. Luxus :-)

Akorát mi to moc nekoresponduje s tím, co píšou v manuálu viz. foto výše.

 

Ale i v textu druhého obrázku píšou, že to ohřívá chodící kapalinu. NT u Škodovky je totiž nepřímý. 

  • Autor

Chladící kapalinu ohřívá, ale prý neohřívá motor, pouze u motorů s DPF, což nemám.

Ale ohřátím chladící kapaliny se ti ohřívá i motor. 

Jedinej rozdíl by teda musela bejt elektrická vodní pumpa, která by honila vodu a tím se motor prohřál dřív. Ale ikdyž se ti jen ohřívá voda, tak se motor prohřeje. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.