ors2007 Vloženo 11. leden 2019 Sdílet Vloženo 11. leden 2019 (editace) Zdravím, motor začal žrát olej ve velkém 1l na 1000km, možná víc. Udělaný proplach motoru + přidání aditiva od Liqui Moly - Stop olejovému kouři a olej Mobile 1 - 5w50 Z výfuku jde šedivý kouř. Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch, (jak vysavač) a začne se víc kouřit z výfuku a chod motoru kolísá Zkoušel jsem oddělat hadici mezi intercoolerem a turbem. V hadici je olejová mastnota, ale olej o větším množství tam není. A takhle vypadají svíčky (po 4000km) https://imgup.cz/image/L2pd Jsou to pístní kroužky? Nebo podpálené ventily, nebo někde nějaká netěsnost? Motor BWA, RV 2007, 170 000km. Editováno: 11. leden 2019, autor: ors2007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 11. leden 2019 Sdílet Vloženo 11. leden 2019 Ještě prověř ventil odvětrání, nový díl 06F129101R, jinak to budou kruhy ... Spotřeba oleje u 2.0TFSI BWA/BWE Technická produktová informace 2018012_1.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ors2007 Vloženo 12. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2019 (editace) Zkusím vyměnit ten ventil, než to dát celé rozebrat. Hledal jsem na youtube videa s problémem toho ventilu a vypadá to podobně. Zatím díky za tip. Je to hodně podobné tomuto videu Editováno: 12. leden 2019, autor: ors2007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. leden 2019 Sdílet Vloženo 12. leden 2019 A to se sundaným víčkem oleje nepadlo do nouzáku?? U mně takřka okamžitě, i opakovaně. Je tam totiž čidlo na hlídání tlaku ol. náplně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 12. leden 2019 Sdílet Vloženo 12. leden 2019 Hm, to "čidlo na hlídání tlaku ol. náplně" by mě zajímalo Nepleť si to s čidlem tlaku mazání, to tedy na povytaženou měrku nebo sundaný víčko pro dolejvání reagovat nemůže a nebude, pokud to padlo do nouze, tak bez dohledání zapsané chyby to bude jistě něco kolem chudé směsi, a dobře to tedy není. V motoru musí být jen předepsaný podtlak, pokud je třeba ta membrána ve ventilu odvětrání kaput, v motoru je výrazně větší podtlak, který pak může sebou brát více oleje a ten proto mizí. No má to 170tkm, tak výměna toho dílu z plastu a gumy nic nezkazí, kupuj jen origo díl od VAGu, žádnou čínu/náhradu třeba od Vaico, Borsehung atd., však origo je cca 1200Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ors2007 Vloženo 12. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2019 (editace) JJ, mám už objednaný origo díl https://www.cc-autodily.cz/ventil-regulatoru-2 Těch 1200kč v porovnání s generálkou motoru je zanedbatelných. Jo a to víčko sem neměl odvahu úplně oddělat, když sem ho jen pootevřel začlo to z výfuku víc kouřit a motor se začal hodně trápit, tak sem ho hned zas přiklopil. Mě stačilo vytáhnout jen měrku a byl poznat obrovský rozdíl v trápení motoru. Navíc to víčko tím podtlakem nejde skoro otevřít, ten podtlak je fakt velký. Editováno: 12. leden 2019, autor: ors2007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 12. leden 2019 Sdílet Vloženo 12. leden 2019 Tak to je jasný, velký podtlak ukazuje, že ten ventil, tedy ta hlavní membrána v něm, bude mít trhlinku. Až přijde nový a bude to skutečně origo s VW znaky, tak se pak mrkni do starýho na stav tý gumy. Holt, ty km horkých olejových par to nevydrží nic věčně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. leden 2019 Sdílet Vloženo 12. leden 2019 @rayx Nepletu. Takhle mi to bylo podáno na jiném fóru znalou osobou. Jak bylo otevřené víčko, to čidlo nenaměřilo "přetlak" a tudíž zavelelo k nouzáku, zejména za studena. To ná s tlakovým čidlem (přímo) oleje nic společného. Musel bych natočit video toho chování, ale nechce se mi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 12. leden 2019 Sdílet Vloženo 12. leden 2019 (editace) Nech si od té znalé osoby říci číslo dílu, který měří ten uváděný "přetlak" v motoru pod písty, kolem klikovky a v hlavě u pružin ventilů, ale ne v sání. Pak se o tom můžeme bavit dál Editováno: 12. leden 2019, autor: rayx 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 17. leden 2019 Sdílet Vloženo 17. leden 2019 O sání jsem nenapsal ani slovo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 17. leden 2019 Sdílet Vloženo 17. leden 2019 Ano, nenapsal, a já ani nic takového netvrdil, to jsem zmínil já jen pro sichr, aby jsme se nebavili o čidlu tlaku v sání No podstatný ale je, že Tebou zmiňovaný "čidlo přetlaku olejové náplně v motoru" je zatím velká neznámá a na to jsi neodpověděl ... Ono co není, k tomu se holt těžko hledá číslo dílu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ors2007 Vloženo 18. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2019 Ventil včetně těsnění a trubek vyměněn, membrána byla protrhlá a bylo to celé od oleje. (přikládám foto starého rozebraného ventilu) Když jsem tam dal nový ventil, auto znatelně ožilo, množství dýmu z výfku se lehce snížilo, ale nezmizelo. Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch už mnohem míň, ale přesto saje (ale to je asi normální). A po otevření víčka, nebo měrky se kouří z výfuku o něco víc. Ujeto asi 50km. Po projetí jsem kontroloval opět hadičky ventilu a v té delší byl opět olej. Dým z výfuku by měl zmizet okamžitě , nebo až časem až se ze spalovacího prostoru vypálí olej? A neví někdo proč je v té (delší) hadičce od ventilu zase olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 21. leden 2019 Sdílet Vloženo 21. leden 2019 Tak ona ta membrána nepraskla asi na pár posledních km. Kdy to začalo mít velkou spotřebu oleje, před kolika km? Podle toho je pak zanesený sání atd. a chvilku to bude trvat, než se sání očistí nasávaným vzduchem a v další cestě (válce, turbo a výfuk) pak vypálí. Ty svíce by si zasloužily kontrolu a očištění případně výměnu podle stavu, až s tím nyní najedeš tak 1000km Pak budeš mít info o tom, jak jsou na tom jednotlivý válce i to,jak je na tom spotřeba oleje. Ventil tedy za spotřebu oelej mohl, ale jak jsou na tom kroužky a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1 Auto si nyní s fungujícím ventilem musí zase naučit/adaptovat na stav, kdy jediný vzduch si bere ze sání přes váhu vzduchu, a to tedy i pro odvětrání klikovky. Na povytaženou měrku nebo otevřený víčko dolejvání to tedy musí reagovat vždy, tím otevíráš motoru další cestu pro vzduch, který si tak nebere přes váhu vzduchu. Když se membrána trhne a motor si tedy přisává vzduch přes ventil odvětrání, aby nezdechl díky ochuzené směsi, ECU se musí přizpůsobit a směs obohatit ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ors2007 Vloženo 21. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. leden 2019 Tak nějaký olej to bralo vždy. Asi tak 1l na 5-6 000km, to sem bral u tohoto motoru jako normální. Vysoká spotřeba oleje začala tak před 2000km. Počkám a uvidím co to udělá se spotřebou oleje teď. Ale minimálně ten ventil pomohl a za to díky. Prosím o vysvětlení: "... a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1 " Co je TPI2018012/1 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 21. leden 2019 Sdílet Vloženo 21. leden 2019 No, je možný že ty kruhy můžou být horší taky, ale ten 1l na 5-6000 bych určitě neřešil a jen tedy kontroloval hladinu a olej dolíval. Ano, jezdi dál a uvidíš, maximálně omrkni ty svíčky po nějakým nájezdu, měly by na tom být lépe než před výměnou ventilu K tomu TPI, vidíš přílohu pdf /odkaz na ni/ v mém prvním příspěvku v tomto vlákně? Tam máš čísla motoru, od kdy to BWA mělo mít kroužky ve správných výrobních tolerancích. https://forum.skodahome.cz/topic/145891-motor-saje-vzduch-nalevacim-hrdlem-oleje-žere-olej/?do=findComment&comment=2367475 V podstatě všechna BWA vyrobená do 11.11.2007 budou mít problém ... TPI je VW, ale Škoda na tom bude podobně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ors2007 Vloženo 4. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2019 Po výměně toho PVC ventilu mám najeto necelé 2000km a spotřeba oleje nulová, nebo tak malá že na rysce ještě není žádný úbytek znát. Tak třeba to někomu pomůže do budoucna. Velké díky patří "rayx" 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvi Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 Ja mám asi podobný problém s 1.8T 132kW. Prasknutá trubka mierky oleja. Vo VAG mi nabeháva ...mixture too lean. Prečo presne to robí chudobnú zmes? Predstavujem si to tak že v kľukovke je podtlak, keď to netesní, tak sa to cez ten ventil snaží dohnať, ale stále to pumpuje vzduch zvonku cez kľukovku. A potom to ide do sania mimo MAF? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.