Publikováno Duben 16, 20196 r Zdravím, Škoda Octavia I, 1.6, kód motoru AVU, měl bych dotaz, při prvním, tedy studeném, startu mi z výfuku jde černý kouř + saze (viz video). Po načtení diagnostikou mi vyskočila chyba 17811 -EGR systém (P1403 - 35 10). Co mě zajímá je, zda je jev na videu provázán s výpisem z diagnostiky a mám rovnou kupovat nový EGR. Má někdo podobnou zkušenost, předem díky. VID-20190416-WA0001.mp4 Upraveno Duben 24, 20196 r od Hammerdin
Květen 22, 20196 r Ahoj Hammerdine, video mě nejde spustit, ovšem podle popisu si doufám tvrdit, že tím to nebude. Nejdřív se tě zeptám, jestli byly na motoru dělaný gufera u ventilů. Za druhé, kontroluj olej, jestli ti neubývá. Většinou je to tímto. Aspoň u mě. Po zahřátí to pak nehulí, pokud nejedu z kopce na kvalt a pod kopcem nepřidám. To pak vyletí saze jak z čiplýho TDi :D. Mám natočeno přes 340 tisíc a dělaný je nemám. U mě tento problém bude taky v kroužkách. Poradím ti použít hustší olej. Používám už přes rok MOGUL GX-FE 10W40 (79Kč/l - oleje.cz) a mám daleko menší úbytky jak na 5W40. I kouřivost je menší.
Květen 29, 20196 r Autor Ahoj, motor je po kompletní generálce, jediné, co se neudělalo jsou písty a pístní kroužky. Tak doufám, že se olej neztrácí právě přes ně. Olej vyzkouším, děkuji.
Květen 29, 20196 r před 4 minutami, Hammerdin napsal: Ahoj, motor je po kompletní generálce, jediné, co se neudělalo jsou písty a pístní kroužky. Tak doufám, že se olej neztrácí právě přes ně. Olej vyzkouším, děkuji. Zkus sundat gumovou hadici, která vede do filtrboxu z levé strany. Je to odvzdušnění klikové skříně. Pokud by z toho šel modrej kouř (při nastartovaném motoru), měli by to být zapečený kroužky. Popř. půjčit sadu na měření tlaků ve válcích. Dá se to koupit i na netu do 500,-Kč/sada. To je asi nejlepší způsob. :) Hodně zdaru s motorem! Upraveno Květen 29, 20196 r od nemesis2180
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.