mandido Vloženo 9. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2019 Můj "nový" motor na volnoběh opravdu hodně klepe a všimne si toho každý, kdo si sedne do auta. Zvuk vydává nějaká komponenta rozvodu motoru. Ale jede bez problémů, nežere olej a paliva si také moc nevezme. Už to nechci řešit, až se ten krám znovu vysype, tak půjde rovnou do šrotu nebo někomu náhradní díly. Pro porovnání můžu projev motoru nahrát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel PS Vloženo 10. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 Taky rezignuji, hlavně že to hezky jezdí (ťuk ťuk)... Ale pokud budeš mít čas a náladu, dej sem prosím ukázku Tvého motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 10. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 Mi to zase připomíná zvuky, co dělá můj 1.0 TSI, ještě jsem to ale se servisem neřešil. 1245754354.mp3 1245754355.mp3 1245754356.mp3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Espozito Vloženo 9. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 Od srpna 2019 mám octavii 1.2 TSI 77 kW CJZA, výroba 9/2014 , která měla při zakoupení najeto 63000km ( nyní 70000km ). Před tím jsem měl dvojkovou octavii rovněž 1.2 TSI 77 kW výroba 11/2012 . Výměnu jsem udělal po přečtení spousty recenzí, ať už na internetu, tak v časopisech, např. časopis Svět motorů s recenzí taxikářské octavie III 1.2 TSI s najetými cca 350000 km a podrobně z dokumentovaným stavem, kde mě doslova ohromila výdrž rozvodového řemenu a celkově následný dobrý stav vozidla po nutné údržbě v servisu, kam ho dávali redaktoři ( po předchozím majiteli odtrh svíček 2.0 mm !!!!! místo 0.7mm ). Takže jsem šel do octavie III, jednoduchá vlečná náprava, žadné zatuhnuté excentry na zadní víceprvkové nápravě atd., žádné případné problémy s častější výměnou řetězu. Nynější zkušenosti po 4 měsících a najetých 7.000 km - slušná spotřeba, tvrdší pérování, více se ozývá zadní náprava, ale to je daň za jednoduchost, vrzající silentbloky předních ramen což je ale dle recenzí ( časopis Svět motorů ) jen kosmetická záležitost a komu to vadí hodně, tak výměna za nové s promazáním speciální vazelínou, co neleptá pryž. Čeho jsem ale všimnul a co vadí i mě ( píše se to i na fórech ), tak to je chrastící zvuk od spojky při volběhu ( údajně první verze spojky, kde chrastí volné segmenty přítlačáku ). Modifikovaná spojka to prý už nedělá. Zjevně je to od spojky protože, pokud naběhne studený motor a otáčky spadnou po cca 1 minutě na stabilní mez přesně 750 otáček. dle čárek otáčkoměru, tak není slyšet nic a motor jen přede naprosto čistým, zdravým zvukem, jak " šicí stroj ". Jakmile se ale motor po jízde ohřeje, tak spadne s otáčkami po 750 otáček, odhaduji dle budíku, že to má nějakých 600-650 otáček a připadá mě, že motor má již moc nízké otáčky a v takto příliš nízkých otáčkách má zřejmě torzní kmity ( což i dělalo problémy řetězům u předchozího 1.2 TSI při podřazování s nízkými otáčkami), tedy tvoří se mikro-zaškuby v chodu motoru a vytváří to chvění s výsledkem rozechvění volnějších segmentů spojky. Kolega měl vozidlo Seat Leon s tímto motorem, také měl tento zvuk na spojce a po výměně spojky to přestalo ( otázka jak na dlouho to vydrží a jestli ta modifikovaná spojka se takto nebude po čase také projevovat ). Když jsem tento problém řešil dotazem v servisu Škoda, tak mě bylo sděleno, že si na toto " chrastění " na spojce lidé nestěžují ( takže jsem byl hnídopich ), ale potvrdili mě že nyní chodí na výměnu jiné spojky než byly původní. Dále jsem si všimnul a to rovněž jen při naprosto zahřátém motoru, že z místa řidiče je slyšet na motoru takový pravidelný " šmajdavý zvuk ", jako kdyby člověk něco míchal v kastrolu a vždy v jednom místě přitlačil, tedy ten zvuk se v jednom okamžiku mírně zvýší a takle stále pravidelně dokola ( také mě pro srovnání napadá kdo zná zvuk míchačky na maltu, prostě šmajdavý zvuk). Tyto zvuky jsem u předchozího motoru TSI neznal, ten si zprvu jen zarachotil ( údajně byl rachot i od tzv. předvstřiku k vůli rychlejšímu zahřátí katalyzátoru a ekologii), než se vypnul řetěz, ale pak žádné pazvuky, jako u tohohle motoru. Dále ještě zmíním, že když vyjedu se studeným motorem a trochu více člověk přidá, tak se ozývá takový mírně slyšitelný klepavý zvuk z motoru připomínající zvuk na opotřebované vačce u vyběhaných motorů a postupně se zahřátím to mizí. Jestli je to důsledek funkce nastavovače vačky ventilů, což předchozí motor neměl, to těžko říci, když je člověl laik. Jinak moje auto je dle záznamu servisu Škoda po servisní akci přestavovače ventilů, takže problém s povolenými šrouby atd, by tu již neměl být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mandido Vloženo 27. Duben 2020 Sdílet Vloženo 27. Duben 2020 Tak po dlouhé době reportuji stav. Motor přestal po několika tisících km klepat, nynější zvuk je tak tichý, že jej přes celkový hluk motoru nedokážu nahrát. Vypadá to, že byl motor opravdu v záběhu a potřeboval si trochu sednout po tom, co byl dlouhou dobu venku z auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
czbob Vloženo 21. Květen 2020 Sdílet Vloženo 21. Květen 2020 V 9. 12. 2019 na 15:55, Espozito napsal: 1.2 TSI 77 kW CJZA, výroba 9/2014 .......Dále jsem si všimnul a to rovněž jen při naprosto zahřátém motoru, že z místa řidiče je slyšet na motoru takový pravidelný " šmajdavý zvuk ", jako kdyby člověk něco míchal v kastrolu a vždy v jednom místě přitlačil, tedy ten zvuk se v jednom okamžiku mírně zvýší a takle stále pravidelně dokola ( také mě pro srovnání napadá kdo zná zvuk míchačky na maltu, prostě šmajdavý zvuk). U mě pozoruji to samé...takový šmajdavý zvuk. Nejvíce je to slyšitelné při ustálené jízdě v rychlosti kole 50-60km/h. Neřešil někdo podobný problém? Čím by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel PS Vloženo 21. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 21. Květen 2020 Tak různé zvuky jsou pro ty TSI EA211 zřejmě typické. U mě to cvakání na volnoběh trvá, jiný olej spíše nepomohl. Ustává to, když je okolní teplota vyšší (cca nad 20 °C), možná je to nízkými otáčkami na volnoběh při zahřátém motoru. OT: měl jsem teď krátkou zkušenost s 1.0 TSI v O III a po studeném startu to dělá šílené zvuky, několik vteřin to má zvýšené otáčky, pak klesnou a je klid, říkal jsem si, že 1.2 je z tohoto hlediska subjektivně ještě dobrá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
czbob Vloženo 9. Červen 2020 Sdílet Vloženo 9. Červen 2020 Ten šmajdavý zvuk mě vytáčí Nejvíce je to slyšitelné při ustálené jízdě v rychlosti kole 50-60km/h. Míchačka na beton. Jako by tam něco drhlo. A i jinak mám pocit, že ta přední náprava hučí čím dál víc. Jako by to jde z levé strany. Na podzim na levém kole vyměněno ložisko ale nepomohlo to. Zde na fóru jsem četl, že by to mohl být silenblok převodovky ale zase na druhou stranu mi to nepřipadá, že by se zvuk zhoršoval když zatočím doleva. Tak nevím.. Neřešil někdo podobný problém? Čím by to mohlo ještě být? Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.