Jump to content

mandido

Uživatel
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About mandido

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

609 profile views
  1. Díky za rady, ale v mém případě je na to už asi pozdě. Motor je po smrti. Dnes jsem s autem krátce jel a po dalším výpadku zážehu válce začala být z výfuku cítit síra, kouř nebyl vidět. Než jsem dojel domů, tak úplně vypadl jeden válec a už nenaskočil ani po restartu. Dokodrcal jsem se do garáže, zkontroloval chyby diagnostikou s výsledkem vynechání zapalování P0300, vynechání zážehu P0303 a válce P130A. Koncovka výfuku, která byla ještě před týdnem čistá je nyní od sazí a motor od posledního dolití oleje (50 km zpět) sežral tolik oleje, že měrka je prakticky suchá. Po opětovném nastartování motor silně kope a vydává tlumené zvonivé a klepavé zvuky. Takže tolik k životnosti mého kusu...
  2. Zdravím Vás. Dlouho jsem tu nebyl, nicméně teď mám jedno téma k diskuzi hlavně s majiteli 1.2 TSI 77kw CJZA s vysokým nájezdem. V průběhu těch necelých 180000 km co to auto mám, jsem na něm vyměnil snad vše, co šlo (celkem utraceno cca 100k CZK za servis a náhradní díly). Současný problém se mi nějak nedaří vyřešit - v zátěži začne motor vynechávat, když nesundám nohu z plynu, objeví se kontrolka EPC společně s blikající kontrolkou motoru. Pokud rychle uberu, žádná chyba se neobjeví ani v paměti závad - kvůli tomu autu jsem si koupil VCDS, ale jsem začátečník. Na dálnici s tím nejde jet. Pokud to nechám dojít až do nouzového režimu, objeví se chyba vynechání zapalování na třetím válci. Postupně jsem vyměnil všechny svíčky (částečně obalené popelem), cívky a vstřikovače (některé trysky úplně ucpané, z třetího válce všechny trysky černé). Jinak celkově je motor zakarbonovaný a žere olej. Motor snad nikdy nejezdil v nízkých otáčkách, většinou dálnice nebo okresky, přesto je zasviněný... Vždy tankován jen stooktanový benzín a olej měněn po 15 000 km (Synthoil High Tech 5W40). Přikládám foto sacích ventilů - dva válce čistější, dva válce horší, jinak škrtící klapka je úplně čistá. Už nevím, co s tím a začínám si myslet, že je KO. Kdyby měl někdo tip, dejte vědět. Případně tip na trvanlivější motorizaci, než je TSI. Díky.
  3. mandido

    Hučení levého kola

    Dlouho jsem se diskuze neúčastnil. Ale kdyby někdo potřeboval referenci ohledně hluku 1.2 tsi 77 kw CJZA, tak mohu přispět: auto má najeto cca 140 000 km, zatím dvě repase převodovky a současný stav je takový, že už hučí téměř stále - přímý směr/pravá/levá nehraje roli, na každém převodovém stupni je zvuk trochu jiný, ale čím vyšší stupeň a rychlost, tím je to výraznější. Poslední dobou chytil motor chraplák jako diesel, tento zvuk je slyšet i na volnoběh a zdrojem se zdá být přestavovač vačky, což je zase jiné téma. Auto jezdí dobře, ale kdybych měl soudit jen podle zvukového projevu, tak je zralé na odpis. Pokud se jedná o ložiska v převodovce, tak bych se řídil tím, že dle servisu je záruka na ložiska dva roky bez omezení km... novou revizi převodovky už zřejmě na trh neuvedou/nenahradí bezplatně již namontované zmetky
  4. mandido

    Hučení levého kola

    Zdravím, při popojíždění na plný rejd slyším "kovové" drhnutí. Strana natočení volantu ani směr jízdy nemá vliv, kola 15" dle předpisu. Mám takové tušení, že asi pojedu na třetí repas převodovky. Po těch dvou rozborkách už ani nevím, který zvuk je normální. Dejte prosím vědět, jestli vám též "drhne". Díky
  5. mandido

    Vibrace při akceleraci + řešení

    Tak mám v autě konstrukčně nepovedený silentblok na straně převodovky. Informace se dá najít ve škodováckém seznamu známých problémů, dle popisu by měl silentblok špatně fungovat při zatáčení, tj. "přenosu" hmotnosti motoru a převodovky. Mé zhoršení problému pravděpodobně způsobila opakovaná manipulace s tím silentblokem. Nevím, jestli má inovovaný díl nové katalogové číslo, nebo sdílí stejné s tím problematickým. Zatím měnit nebudu.
  6. mandido

    Vibrace při akceleraci + řešení

    Tuhle situaci jsem zkoušel v různých režimech - když brzdím motorem jsou vibrace nejsilnější. Když to nechám volně zrychlovat se zařazenou vyšší rychlostí, tak intenzita roste stejně s otáčkami. Když to pustím na neutrál, případně jen s rozpojenou spojkou, tak jsou vibrace znatelně lepší, ale stejně je tam cítit takové jemné kopání o relativně nízké frekvenci. Vzhledem k absenci hluku snad mohu vyloučit diferenciál. Zatím se soustředím na poloosy a uložení motoru, protože s těmito částmi bylo vícekrát manipulováno a domnívám se, že za pomoci rázového utahováku a kladiva. Vibrace volantu při akceleraci bych přirovnal k podtáčenému třiválcovému TDI ve Fabii.
  7. mandido

    Vibrace při akceleraci + řešení

    Nebudu zakládat nové téma, ale opět problém s vibracemi. Předem prosím o radu, protože si s tím vážně nevím rady. Postupem času narůstají vibrace citelné hlavně ve volantu, nejedná se o silné vibrace, spíše brnění. Na volnoběh vše ok, pokud stojím na spojce a přidávám plyn přichází vibrace ve vlnách cca po 500 ot./min - možná je to normální, nevím. Ale při jízdě cítím brnění volantu stále a rozpojení spojky tomu lehce pomůže. Nicméně při akceleraci narůstá intenzita s otáčkami a nad 2500 ot./min. to má vlastnosti podobné špatně vyváženému kolu. Držet volant je poměrně nepříjemné, ve zbytku auta to cítit není. Mám 2x měněná všechna ložiska v převodovce a diferenciálu. Na motoru zkontrolovány svíčky, cívky a okometricky rozvody a "házivost" napínací kladky. Kola to nejsou, přední brzdy vypadají dobře. Auto jede výborně, jde za plynem a je živé. Napadají mě věci jako poškozené homokineťáky kvůli několikanásobné demontáži, špatně poskládaná převodovka, poškozené/opotřebené uložení motoru a převodovky. Dále mě napadá poškození kluzných ložisek klikové a vačkové hřídele atd. Nemá někdo podobné zkušenosti? Nerad bych jen tak preventivně repasoval např. poloosy...
  8. mandido

    Palivové čerpadlo v nádrži

    Vypadá to, že jsem si čerpadlo odrovnal sám. Našel jsem informace, podle kterých čerpadlo poškozuje nízká hladina paliva v nádrži. Já obvykle tankuji až při rozsvícení hladového oka. Čerpadlo je chlazeno a mazáno palivem, dále by měla hladina paliva v nádrži pomáhat čerpadlu udržovat požadovaný tlak v systému. Pokud množství paliva klesne na jednotky litrů, údajně je čerpadlo přetěžováno. Zdroj: http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/195
  9. Mám další problém - něco hučí v zadní části auta, po nastartování je to velmi výrazné, postupně utichá. Při vypnutí motoru a následném startu opět. Vzhledem k tomu, že vzadu toho moc není, tak bych si vsadil na palivové čerpadlo v nádrži. Už se chystám na objednání nového, nechci někde zůstat trčet. Nicméně by mě zajímalo jestli jde o přirozenou smrt tradičně kvalitních VAG dílů (107 000 km), nebo mám hledat problém někde v okruhu. Díky za rady.
  10. mandido

    Hučení levého kola

    Díky za informace. Koukám, že servisní opatření bylo zavedeno 2015, ale mě se závada opakovala po opravě provedené 4/2016. Jestli to vyřešili jen úpravou předpětí, tak doufám, že se mechanik při montáži hodně soustředil.
  11. mandido

    Příliš časté regenerace DPF?

    Protože je to většinou v době, kdy se chystám parkovat a nechci auto poškozovat předčasným ukončováním regenerace, dále se špatně dávkuje "plyn" při rozjezdech a auto škube. Mimochodem, start-stop v mém autě ignoruje proces vypalování filtru a motor klidně vypne. Potom se už regenerace nespustí. Na druhou stranu s tím autem jezdím podle PP za 4,5 l/100 km, s 1.2 TSI jezdím za 6 l/100 km. Už je celkem jedno jestli do TDI kupovat filtry pevných částic, nebo do TSI ložiska do převodovky.
  12. mandido

    Hučení levého kola

    Mám v převodovce další sadu ložisek, snad poslední...
  13. mandido

    Příliš časté regenerace DPF?

    Mám firemní 1.6 tdi 81kw a regeneruje hlavně při couračkách ve městě. Vzhledem k absenci kontrolky regenerace nevím jak to probíhá na dálnici, nepoznám to. Ale když už se regenerace spustí, je to utrpení. Většinou se snažím jezdit dokud nepřestane, podaří se to málokdy. Úsměvná situace nastává v garážích, kam přijedu s funícím a pekelně smrdícím traktorem. Mám najeto přes 30 000 km a kontrolku nepovedené regenerace jsem ještě neviděl. Tankuji běžnou naftu, dálnice cca 70%.
  14. mandido

    Vibrace při akceleraci + řešení

    Tohle se mi stalo poprvé, ale byl to filtr.
  15. Zdravím, cca před měsícem jsem začal pozorovat vibrace motoru v zátěži. Projev stejný na všechny převodové stupně a vždy kolem 2500 ot./min. Vibrace byly opravdu výrazné, až jsem se bál. Po chvíli bádání a laborování jsem našel příčinu - vzduchový filtr. Obvykle měním vzduchový filtr po 15 000 km, ale minule jsem na to zapomněl a zůstal tam cca 25 000 km. Okometricky ucpaný nebyl, jen trochu zašedlý.
×