Jump to content

mandido

Uživatel
  • Content Count

    119
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

10 Good

About mandido

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

764 profile views
  1. Tak jinak, mám nyní motor z nějaké předprodukční série, neznám první náplň atd., nicméně stále nese označení CJZA a bez problémů si rozumí s původní řídící jednotkou. Co můžu zkazit pokud přejdu na low saps olej pod normou VW 504 00? Pokud budu dávat olej se sníženým obsahem síry, fosforu a sulfátového popela, můžu tomu ublížit když budu měnit řekněme do 15 000? Auto má "jen" katalyzátor, žádný filtr pevných částic. Třeba nyní dávám Mobil 1 FS 0W40 (502 00) a ten má dle specifikace 1.34% sulfátového popela a viskozitu 12,9 mm2/s při 100°C. Když přejdu třeba na Mobil 1 ESP 5W30 (504 00), který má 0,8% sulfátového popela a ještě nižní viskozitu při 100°C (11,8 mm2/s), je toto opravdu zásadní rozdíl v obsahu popela (nebo celkově SAPS), který rozhodne o životnosti motoru? Děkuji.
  2. A nemohl jsem jednoduše svým způsobem užívání auta zavinit předčasnou degradaci oleje a 15 000 km interval už nestačil? Olej není zase tak drahý, můžu přejít na "americký" interval 8000 km.
  3. Já neříkám, že nemáš pravdu, nechám si poradit. Celé se to nějak komplikuje, je tam křížové honování.
  4. Ohledně turbodmychadla se zeptám zkušenějších. Před kolem kompresoru je na sání napojená trubka vedoucí kamsi do motoru, vypadá to na nějaké odvětrání. Podle stavu trubky a "komory" kola kompresoru to vypadá, že se tam dostávalo hodně oleje.
  5. Foto ventilového rozvodu, vahadla a hydroštely jsem vyndal - jeden díl jako druhý, bez poškození kromě drobných rýh na rolnách vahadel ve směru odvalování. Hlavu jsem nečistil, je v původním stavu.
  6. Snad omluvíte duplicitní fotku, ale tady je vidět, jak se "pozicovaly" svíčky při dotažení na předepsaný moment - kromě třetího válce, tam dotaženo jen nouzově citem. Výfukové ventily jsou dole.
  7. Další foto. Pohled do spalovacích komor. Zatím jsem nenašel žádné poškození, stěny válců nesou jen drobné rýhy, které jsou ve všech válcích stejné. Třetí válec, který selhal, je nejčistější, ale těžko říct jaký vliv měl olej, který tam natekl a nějakou dobu tam zůstal. Doplnění: do třetího válce jsem provizorně našrouboval zdravou svíčku jen kvůli uzavření komory.
  8. Ok, nechci se s tebou přít. Nicméně olej 5w40 VW 502.00 jsem použil už od první výměny. Vše probíhalo v autorizovaném servisu, kam jsem přinesl olej, oni následně zkontrolovali nastavení servisního intervalu a normu na oleji. Proběhl zápis do servisní knížky s tím, že záruka není dotčena. Takhle to probíhalo i při následných servisních prohlídkách, později jsem v tom pokračoval sám. Dále jsem se byl informovat v několika servisech na problém se spotřebou oleje a bylo mi řečeno, že mohou použít olej 5W40 a pokud jsem dobře hledal, tak ten se v normě VW 504 00 / 507 00 nevyskytuje. Stále se bavíme o první generaci motoru rodiny EA211, tzn. EURO 5.
  9. Proč mám tedy v návodu vozu uvedeno, že pro pevný servisní interval používat olej se specifikací VW 502 00, což uvedený olej splňuje.
  10. Do auta jsem dával jen Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 specifikace: ACEA A3/B4, API SM/CF, BMW LL-98, MB-Approval 229.3, Porsche A40, VW 502 00/ 505 00(dz) a měnil nejpozději v 15 000 km. Benzín jen stooktanová Verva. Vše v souladu se specifikací škodovky. Kdyby náhodou někdo narážel na nevhodný benzín, tak mám na víčku nádrže uvedeno min. 95 oktanů. A co se otáček týká, motor nikdy nejezdil pod 2000 ot./min. I vzhledem k tomu, že přes 50% tras byly dálnice a choval jsem se k tomu jako k atmosféře, tak si myslím spíš opak a to, že jsem motor přetěžoval.
  11. Možná někde zůstala bublina. Tohle jsem řešil na TSI, které má přídavné vodní čerpadlo s vlastním elektromotorem a jestli se nepletu, tak 1.6 TDI jej má též. Každopádně já jsem plnil okruh toho TSI se zapnutým přídavným čerpadlem (přes VCDS), bubliny jsem vyháněl asi 15 min. Po tomto jsem s autem začal normálně jezdit. Topilo hned, ale hladina v nádržce zůstala stabilní až po cca 1000 km.
  12. Sice motor 1.2 TSI, ale svíčky a předpis pro natočení stejné. Ke konci života motoru jsem kvůli spotřebě měnil svíčky jak na běžícím páse, vždy je obalil popel vzniklý nadměrnou spotřebou oleje. Prohledal jsem garáž a našel dvě sady svíček, jedny nesou označení VW AG NGK a druhé jsou aftermarket NGK, obě Made in Japan. Sady jsou od sebe několik let vzdálené, což je vidět i na stavu - aftermarket NGK (modrý potisk) už trpí nadměrnou spotřebou oleje. Náběh závitu je ve stejném místě na všech svíčkách. I kvůli tomuto jsem pořizoval momentový klíč s certifikátem. V motoru jsem za 180 000 km vyměnil svíčky celkem šestkrát a spoléhal jsem se jen na nastavený moment na klíči, žádný problém s poškozením svíčky nenastal. Tedy až do smrti motoru, kdy jsem našel ustřelenou svíčku, ale natočením to být nemohlo.
  13. Popravdě problém s přetlakem v nádrži nemám, snad jen pokud je v nádrži už jen pár litrů, pak to po otevření zasyčí, mám 1.2 TSI 77kw CJZA.
  14. Pokud je ovlivněn i chod motoru, bylo by dobré nechat načíst výpis chyb z řídící jednotky. Jde o zvuk, který vydává/šíří výfuková soustava, nebo je myšlen zvuk, který přímo vychází z palivové nádrže (podávací čerpadlo)?
  15. Prosím, dej vědět, jestli bude mít olej s vyšší viskozitou nějaký vliv na zvukový projev tvého motoru. Já nyní laboruji s Mobil FS 0W40 a jsem z toho docela rozpačitý. Naplnil jsem motor dávkou na proplach, najel cca 500 km a za horka vypustil a musím říct, že takhle nízkou viskozitu jsem ještě neviděl. Teklo to jak voda. 5W40 Synthoil od Liqui Moly se v porovnání s tímto táhnul jak med. A protože v novém motoru je jeden zvuk trochu podezřelý, tak mě bude zajímat právě tvá zkušenost. Moc se mi nechce testovat 5W40 a pak se zase vracet k 0W40, řekl jsem si, že s viskozitou oleje půjdu jen směrem nahoru a to podle postupného vývoje spotřeby oleje.
×
×
  • Create New...