Přejít na obsah

Zvýšení výkonu 1.3mpi 40kw


Jednatrojkafelda

Doporučené příspěvky

Každý má právo na svůj názor, takže jistě i ty.

Cennější by bylo, kdyby to byl názor podložený zkušeností.

Můj názor tou zkušeností podložený je...

Poprvé jsem to vyzkoušel u Favorita.

Tam bylo třeba válečky omezovačů rozebrat, vyhodit vnitřky a jako prázdné vrátit zpátky. Fungovalo to výborně.

U Felicie to bylo ještě snazší - stačilo válečky omezovačů zahodit a trubky k zadním brzdám zašroubovat přímo do hlavního válce. Fungovalo to stejně dobře jako u Favorita.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by mi měl nějaký vycházet, když nešlo o výpočet?

Prostě s omezovači se auto při intenzivním brždění ježilo jako pes,

zatímco bez nich se přicuclo břichem k silnici.

A na stejný brzdný účinek stačila menší síla na brzdovém pedálu než před tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si tvrdit, že jsi nepochopil k čemu tam ten omezovač je.

Omezovač vyvažuje brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou. Má zamezit tomu, aby se při brždění blokovala zadní kola. Pokud máš prázdný kufr a zahamtneš to, tak jde auto vlivem setrvačnosti čumákem do silnice. Tlak na zadní nápravu se snižuje a tím pádem roste pravděpodobnost zablokování zadních kol. Tím částečně klesá brzdný účinek (to je ale minimální problém, protože auto z 80 procent brzdí předkem) a především se zhoršuje stabilizace vozu.

Takže z výše uvedeného vychází, že auto bez funkčního omezovače/rozdělovače o něco hůže brzdí (rozdíl je subjektivně téměř nezjistitelný, dá se ale změřit) a především klesá jeho stabilita při intenzivním brždění, zejména při současném průjezdu zatáčkou.

Význam této "součástky" myslím vyplývá i z metodiky STK - nefunkční, nesprávně seřízený, demontovaný omezovač je závada kategorie "C".

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se zeptám blbě ale jak konkrétně funguje omezovač na felde když je umístěn u brzd válce (u starých aut bez ABS se omezovače montovaly přes pružinou k zadní nápravě která podle zatížení pouštěl více nebo méně tlaku)

Vim že 80% závisí na předku, u prebrzdenyho zadku jdou zadní kola do smyku a je to spíš na škodu, ale tím nechci říct že to nefunguje pouze se ptám nemám to vyzkoušené. Je možné že i bez omezovače je brzda síla vyvážená precejenom buben nebrzdi jako kotouc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 3. 2020 na 15:09, Wittmann napsal:

Dovolím si tvrdit, že jsi nepochopil k čemu tam ten omezovač je.

To je možné.

Že je bezpečnější mít auto s přebržděným předkem, což je sériový stav, je věc názoru.

Moje zkušenost je ta, že přidat brzdný účinek zadku znamená lepší brzdění, tedy i kratší brzdnou dráhu, a žádné problémy s ovladatelností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Jednatrojkafelda napsal:

Možná se zeptám blbě ale jak konkrétně funguje omezovač na felde když je umístěn u brzd válce (u starých aut bez ABS se omezovače montovaly přes pružinou k zadní nápravě která podle zatížení pouštěl více nebo méně tlaku)

Vim že 80% závisí na předku, u prebrzdenyho zadku jdou zadní kola do smyku a je to spíš na škodu, ale tím nechci říct že to nefunguje pouze se ptám nemám to vyzkoušené. Je možné že i bez omezovače je brzda síla vyvážená precejenom buben nebrzdi jako kotouc

Tak si ho rozeber a uvidíš.

Perko, a camprdlík (odborně řečeno), který průtok kapaliny škrtí.

Zátěžový regulátor nedělá nic jiného, než že škrtí průtok kapaliny k zadním brzdám podle toho jak daleko je zadní náprava od karoserie.

Předky obvykle ubrzdí na suchu tak 2/3 celku.

Na mokru trochu míň, protože na mokru mají přední gumy menší grip.

To, co jsem ti popisoval funguje, ale když nechceš, tak to nedělej.

Není zatím zákon, že kdo nezahodí omezovače zadků. že přijde do vězení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Wittmann napsal:

taky je na zadní nápravě. Účinek se rozděluje podle aktuálního zatížení nápravy. Při jakémkoliv zásahu do soustavy, například změně průměru prasátka, by se měl přeštelovat.

Na hlavním válci je jen ventil.

To si pleteš.

Je to buď a nebo.

Buď omezovače na hlavním válci a vzadu už nic, nebo na hlavním válci nic a zátěžový regulátor vzadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nepoznají.

Poznají a zareagují jen jak rychle a moc šlápneš na brzdu.

Proto je zátěžový regulátor lepší řešení.

Jenže ponatahovat si dozadu jiné trubky, koupit zátěžový regulátor a zaplatit to je dražší, než se spokojit s jednodušším i když taky přínosným řešením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...