Březen 5, 20205 r Podstatná je ta vačka. Už ses na ni ptal? Mají ji? Za kolik? Za 200 si počítadlo s daty C klidně kup a vyzkoušej. Uvidíš sám. Ale nejdřív tu vačku. A vyhodit omezovače zadků s hlavního válce.
Březen 5, 20205 r Autor Ještě ne bohužel teď nebyl čas a peníze byly potřeba jinde ale mám to v planu
Březen 6, 20205 r před 14 hodinami, Tonda-B napsal: A vyhodit omezovače zadků s hlavního válce. Tak to je slušná kravina
Březen 6, 20205 r Každý má právo na svůj názor, takže jistě i ty. Cennější by bylo, kdyby to byl názor podložený zkušeností. Můj názor tou zkušeností podložený je... Poprvé jsem to vyzkoušel u Favorita. Tam bylo třeba válečky omezovačů rozebrat, vyhodit vnitřky a jako prázdné vrátit zpátky. Fungovalo to výborně. U Felicie to bylo ještě snazší - stačilo válečky omezovačů zahodit a trubky k zadním brzdám zašroubovat přímo do hlavního válce. Fungovalo to stejně dobře jako u Favorita. Upraveno Březen 6, 20205 r od Tonda-B
Březen 7, 20205 r Proč by mi měl nějaký vycházet, když nešlo o výpočet? Prostě s omezovači se auto při intenzivním brždění ježilo jako pes, zatímco bez nich se přicuclo břichem k silnici. A na stejný brzdný účinek stačila menší síla na brzdovém pedálu než před tím.
Březen 8, 20205 r Dovolím si tvrdit, že jsi nepochopil k čemu tam ten omezovač je. Omezovač vyvažuje brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou. Má zamezit tomu, aby se při brždění blokovala zadní kola. Pokud máš prázdný kufr a zahamtneš to, tak jde auto vlivem setrvačnosti čumákem do silnice. Tlak na zadní nápravu se snižuje a tím pádem roste pravděpodobnost zablokování zadních kol. Tím částečně klesá brzdný účinek (to je ale minimální problém, protože auto z 80 procent brzdí předkem) a především se zhoršuje stabilizace vozu. Takže z výše uvedeného vychází, že auto bez funkčního omezovače/rozdělovače o něco hůže brzdí (rozdíl je subjektivně téměř nezjistitelný, dá se ale změřit) a především klesá jeho stabilita při intenzivním brždění, zejména při současném průjezdu zatáčkou. Význam této "součástky" myslím vyplývá i z metodiky STK - nefunkční, nesprávně seřízený, demontovaný omezovač je závada kategorie "C".
Březen 8, 20205 r Autor Možná se zeptám blbě ale jak konkrétně funguje omezovač na felde když je umístěn u brzd válce (u starých aut bez ABS se omezovače montovaly přes pružinou k zadní nápravě která podle zatížení pouštěl více nebo méně tlaku) Vim že 80% závisí na předku, u prebrzdenyho zadku jdou zadní kola do smyku a je to spíš na škodu, ale tím nechci říct že to nefunguje pouze se ptám nemám to vyzkoušené. Je možné že i bez omezovače je brzda síla vyvážená precejenom buben nebrzdi jako kotouc
Březen 8, 20205 r taky je na zadní nápravě. Účinek se rozděluje podle aktuálního zatížení nápravy. Při jakémkoliv zásahu do soustavy, například změně průměru prasátka, by se měl přeštelovat. Na hlavním válci je jen ventil.
Březen 9, 20205 r V 8. 3. 2020 na 15:09, Wittmann napsal: Dovolím si tvrdit, že jsi nepochopil k čemu tam ten omezovač je. To je možné. Že je bezpečnější mít auto s přebržděným předkem, což je sériový stav, je věc názoru. Moje zkušenost je ta, že přidat brzdný účinek zadku znamená lepší brzdění, tedy i kratší brzdnou dráhu, a žádné problémy s ovladatelností.
Březen 9, 20205 r před 23 hodinami, Jednatrojkafelda napsal: Možná se zeptám blbě ale jak konkrétně funguje omezovač na felde když je umístěn u brzd válce (u starých aut bez ABS se omezovače montovaly přes pružinou k zadní nápravě která podle zatížení pouštěl více nebo méně tlaku) Vim že 80% závisí na předku, u prebrzdenyho zadku jdou zadní kola do smyku a je to spíš na škodu, ale tím nechci říct že to nefunguje pouze se ptám nemám to vyzkoušené. Je možné že i bez omezovače je brzda síla vyvážená precejenom buben nebrzdi jako kotouc Tak si ho rozeber a uvidíš. Perko, a camprdlík (odborně řečeno), který průtok kapaliny škrtí. Zátěžový regulátor nedělá nic jiného, než že škrtí průtok kapaliny k zadním brzdám podle toho jak daleko je zadní náprava od karoserie. Předky obvykle ubrzdí na suchu tak 2/3 celku. Na mokru trochu míň, protože na mokru mají přední gumy menší grip. To, co jsem ti popisoval funguje, ale když nechceš, tak to nedělej. Není zatím zákon, že kdo nezahodí omezovače zadků. že přijde do vězení...
Březen 9, 20205 r před 22 hodinami, Wittmann napsal: taky je na zadní nápravě. Účinek se rozděluje podle aktuálního zatížení nápravy. Při jakémkoliv zásahu do soustavy, například změně průměru prasátka, by se měl přeštelovat. Na hlavním válci je jen ventil. To si pleteš. Je to buď a nebo. Buď omezovače na hlavním válci a vzadu už nic, nebo na hlavním válci nic a zátěžový regulátor vzadu.
Březen 9, 20205 r Autor Takže to musí být nastavené na nějaký tlak, protože pak nechápu jak válečky na brzdový válci poznají jestli je zadní náprava zatížena nebo ne
Březen 9, 20205 r To nepoznají. Poznají a zareagují jen jak rychle a moc šlápneš na brzdu. Proto je zátěžový regulátor lepší řešení. Jenže ponatahovat si dozadu jiné trubky, koupit zátěžový regulátor a zaplatit to je dražší, než se spokojit s jednodušším i když taky přínosným řešením.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.