Přejít na obsah

Nastavenie xenonových svetiel


Zed

Doporučené příspěvky

:help: Zdravím všechny, mám orig. xenony z výroby ale každou chvíli svítí jinak, nastaví se buď moc nahoru že pak na mě protijedoucí auta blikají,nebo dolů, to pak je zas prd vidět. Už jsem byl několikrát v servisu,tam to řeší přes VAS,který při první návštěvě napsal že je levá říd.jednotka vadná, pří další návštěvě to už psalo pravá i levá jednotka vadná. Při nastartování světla jen cuknou,to pak svítí dolů, dnes vyjímečně měly celý průběh nastavení, akorát že vidím tak 1km do dálky. Auto jsme měli zvedlý, čidla na nápravách chodí, alespoň podle VASu, měnily se hodnoty když jsme auto zvedali. Jsem zralej xenony vykuchat a dát tam normální světla.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help: Zdravím všechny, mám orig. xenony z výroby ale každou chvíli svítí jinak, nastaví se buď moc nahoru že pak na mě protijedoucí auta blikají,nebo dolů, to pak je zas prd vidět. Už jsem byl několikrát v servisu,tam to řeší přes VAS,který při první návštěvě napsal že je levá říd.jednotka vadná, pří další návštěvě to už psalo pravá i levá jednotka vadná. Při nastartování světla jen cuknou,to pak svítí dolů, dnes vyjímečně měly celý průběh nastavení, akorát že vidím tak 1km do dálky. Auto jsme měli zvedlý, čidla na nápravách chodí, alespoň podle VASu, měnily se hodnoty když jsme auto zvedali. Jsem zralej xenony vykuchat a dát tam normální světla.

Normální světla? To není tak jednoduché. Kabeláž- zřejmě asi nevyhovující (vyšší odběr než xenony, náklon ne dynamicky,ale mechanicky) Dost se to liší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normální světla? To není tak jednoduché. Kabeláž- zřejmě asi nevyhovující (vyšší odběr než xenony, náklon ne dynamicky,ale mechanicky) Dost se to liší.

Asi ano, jen mě už nebaví stále jezdit do servisu, jedna řídící jednotka stojí asi 7000,- ,a nevěřím že by byly obě špatné, světla normálně svítí. Byl jsem ještě u známého mechanika kterej má VAG na noťasovi, ale do složky xenony-nastavení jsme se vůbec nedostali, vždy vyjel nějaký error.

Tak mě ještě napadlo vypojit ve světlech motorky a nastavit to natvrdo bez regulace, jezdím stejně max. ve dvou.

Zlatý normální světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby jsi měl norm.světla a předělal na xenony,budeš říkat zlaté xenony.ŘJ se dají sehnat do 1000,-kč a i já je mám.

Chce to vymazat závady,udělat základní nastavení.Pokud to nejde,hledat chybu.Buď bude v ŘJ nebo na některém senzoru na nápravě.I ty se dají sehnat do 1500 za kus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby jsi měl norm.světla a předělal na xenony,budeš říkat zlaté xenony.ŘJ se dají sehnat do 1000,-kč a i já je mám.

Chce to vymazat závady,udělat základní nastavení.Pokud to nejde,hledat chybu.Buď bude v ŘJ nebo na některém senzoru na nápravě.I ty se dají sehnat do 1500 za kus

ŘJ jsem si půjčil ale nebyly ze Škodovky, VAS je vůbec nenašel, obvolal jsem všechny vrakáče v Praze ale nikde originál pro Octu nemaj. Zkusím čidla na nápravě, je totiž divný že někdy po nastartování mají světla ten správný seřizovací běh, to pak ale svítí nahoru, a častěji jen sebou cuknou, jakoby byly přidřený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ jsem si půjčil ale nebyly ze Škodovky, VAS je vůbec nenašel, obvolal jsem všechny vrakáče v Praze ale nikde originál pro Octu nemaj. Zkusím čidla na nápravě, je totiž divný že někdy po nastartování mají světla ten správný seřizovací běh, to pak ale svítí nahoru, a častěji jen sebou cuknou, jakoby byly přidřený.

Přimlouvám se za některý senzor, pokud je potenciometr uvnitř vydřenej, případně je přelámaná kabeláž, nebo někde něco zoxidovanýho, hodnoty sklonu, co jdou do řj. levýho světla jsou bludy, takže světla svítěj jednou tak, podruhý onak. Jindy je hodnota mimo meze, což řj. vyhodnotí jako poruchu čidel a pošle světla do nouzový polohy, aby neoslňovaly ani při plně zatíženým autě - to se nechá vymazat jenom na vagu. Pochopitelně vagem jde poměrně jednoduše určit, kterej snímač to dělá - ovšem mechoš s tím musí umět a musí vědět, jak na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začalo mi to včera dělat něco podobného, po zapnutí zapalování světla jen cuknou a pořád svítí dolů... :help:

Kde je vůbec umístěná ŘJ, na lampě ?

A ještě k tomu začalo pořád cvakat za spínačem varovek, může to mít souvislost ?

Editováno: , autor: Hustoles77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začalo mi to včera dělat něco podobného, po zapnutí zapalování světla jen cuknou a pořád svítí dolů... :help:

Kde je vůbec umístěná ŘJ, na lampě ?

A ještě k tomu začalo pořád cvakat za spínačem varovek, může to mít souvislost ?

ŘJ je zezadu na lampě, ta hliníková krabička. Já jsem dnes nechal zvednout auto a zjistil jsem že u senzoru na přední nápravě mám prasklé plastové očko v kterém je uchycena tyčka která spojuje nápravu s tím senzorem. Dočasně jsem to vyřešil většíma podložkama kterýma jsem to očko nahradil, a marně sháním novej senzor. Pak jsem se zastavil ve znač. servisu aby mi světla seřídili, ale bohužel VAS vůbec xenony nenašel( to jsou tam z výroby). Takže už nevím co s tím, možná bude nejjednoduší vypojit motorky ve světlech a nastavit je " natvrdo " , protože nedávno mi VAS ve stejném servisu " sdělil " že obě řidící jednotky jsou vadné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ je zezadu na lampě, ta hliníková krabička. Já jsem dnes nechal zvednout auto a zjistil jsem že u senzoru na přední nápravě mám prasklé plastové očko v kterém je uchycena tyčka která spojuje nápravu s tím senzorem. Dočasně jsem to vyřešil většíma podložkama kterýma jsem to očko nahradil, a marně sháním novej senzor. Pak jsem se zastavil ve znač. servisu aby mi světla seřídili, ale bohužel VAS vůbec xenony nenašel( to jsou tam z výroby). Takže už nevím co s tím, možná bude nejjednoduší vypojit motorky ve světlech a nastavit je " natvrdo " , protože nedávno mi VAS ve stejném servisu " sdělil " že obě řidící jednotky jsou vadné.

Doporučuju nepředbíhat událostem, nejdřív bych vyloučil vadnou (shnilou) kabeláž, např. zkontrolovat pojistky (xenony mají dvě napájení 12V) a zkusit diagnostiku při rozsvícených světlech a odpojeným konektoru naklápění na levým světle. Resp. se servisu bych po vlastních zkušenostech nevěřil a obrátil bych se na někoho, kdo má VAG a něco o tom ví. Třeba na mě. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem byl u známého, aby napích auto na Super VAG, a ten xenony na autě v menu - náklony xenonů vůbec nenašel, jakoby tam nebyly, přičemž jsou tam originál z výroby, pojistky z boku palubovky jsem také všechny zkontroloval a nic. Nebo jsou někde nějaké pojistky či relátka ještě schovaná ?

Kdyby to bylo čidlem, tak by VAG ty xenony našel a spojil se alespoň s ŘJ, ne ?

To má fakt každé světlo svou ŘJ ? Že by odešly obě najednou ?

Není tam také náhodou někde nejaké relé, které spíná napájení řídících jednotek ?

Fakt mě to štve, v noci nic nevidím.... :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Záhada vyřešena !

Po demontáži kola a kontrole čidla jsem zjistil, že na kovové tyčce, ktrerá spojuje nápravu a čidlo, je u nápravy normálně urezlý šroub, takže tyčka visela na čidle úplně dole, proto svítila světla 2 m před auto.

Zapnul jsem světla, hýbal páčkou čidla nahoru a dolu a světla krásně chodila nahoru a dolu.

Narychlo jsem vyměnil v tyčce šroubek(provizorně), upevnil a VŠE CHODÍ JAK MÁ !!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záhada vyřešena !

Po demontáži kola a kontrole čidla jsem zjistil, že na kovové tyčce, ktrerá spojuje nápravu a čidlo, je u nápravy normálně urezlý šroub, takže tyčka visela na čidle úplně dole, proto svítila světla 2 m před auto.

Zapnul jsem světla, hýbal páčkou čidla nahoru a dolu a světla krásně chodila nahoru a dolu.

Narychlo jsem vyměnil v tyčce šroubek(provizorně), upevnil a VŠE CHODÍ JAK MÁ !!!!!

Tu Tyčku si sežeň novou. Nám odešlo čidlo, a když jsem ho vyměňoval tak jsem zjistil, že kloubky na té tyčce jsou jeden natvrdo, druhý šel ztuha. Myslím, že to byla příčina proč odešlo čidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záhada vyřešena !

Po demontáži kola a kontrole čidla jsem zjistil, že na kovové tyčce, ktrerá spojuje nápravu a čidlo, je u nápravy normálně urezlý šroub, takže tyčka visela na čidle úplně dole, proto svítila světla 2 m před auto.

Zapnul jsem světla, hýbal páčkou čidla nahoru a dolu a světla krásně chodila nahoru a dolu.

Narychlo jsem vyměnil v tyčce šroubek(provizorně), upevnil a VŠE CHODÍ JAK MÁ !!!!!

:doh:D

Editováno: , autor: martino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu Tyčku si sežeň novou. Nám odešlo čidlo, a když jsem ho vyměňoval tak jsem zjistil, že kloubky na té tyčce jsou jeden natvrdo, druhý šel ztuha. Myslím, že to byla příčina proč odešlo čidlo.

Jasně že ji seženu novou, výměna je na 10 minut. Když jsem tam dával nový šroub, vytlačil jsem celé to pouzdro ven, zbytek starého šroubu vydoloval ven, místo něj šel nový šroub, samozřejmě s kulatou hlavou, aby fungoval alespoň částečně jako kloub, nacpal to pěkně vazelínou, ať to lehce chodí, na šroub ještě podložky, aby pouzdro s vazelínou bylo trochu chráněné...

Jak píši, provizorní oprava, tyčka bude nová...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že ji seženu novou, výměna je na 10 minut. Když jsem tam dával nový šroub, vytlačil jsem celé to pouzdro ven, zbytek starého šroubu vydoloval ven, místo něj šel nový šroub, samozřejmě s kulatou hlavou, aby fungoval alespoň částečně jako kloub, nacpal to pěkně vazelínou, ať to lehce chodí, na šroub ještě podložky, aby pouzdro s vazelínou bylo trochu chráněné...

Jak píši, provizorní oprava, tyčka bude nová...

I já měl urezlej šroub,sehnal jsem si tyčku z jiného auta a ten kloubek tam nalisoval, teď mi pro změnu prasklo to plast. očko skrz které jde ten šroub, takže prozatím to spravily 2 velké podložky. Jinak tyčka nová okolo 1300,- a čidlo na nápravu 3500,-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cože, tyčka za 1300 Kč ????

Tak to je docela masakr za takové nic....

Je to cena v Porsche Prosek, když jsem se ptal mechanika tak ten mi tvrdil že nejde koupit samostatně, pouze s čidlem, ve skladu to ale mají samostatně, akorát za prdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to cena v Porsche Prosek, když jsem se ptal mechanika tak ten mi tvrdil že nejde koupit samostatně, pouze s čidlem, ve skladu to ale mají samostatně, akorát za prdy...

Byl jsem se na to informativně zeptat, a opravdu, cena je 1288,-Kč a samostatně se koupit dá, ale fakt rána za takové malé nic....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 12 let později...

Nazdar 

 

Potreboval by som poradiť ohľadom nastavenia xenonových svetiel na O1 a to konkrétne cez diagnostiku VCDS( V pamäti chýb mi píše, nie je provedená základný poloha svetiel). Pred nastavovaním sa napojím cez diagnostiku na ľavé svetlo Master a tam sa dá základné nastavenie, potom sa vyberie skupina 01( Nastavovací poloha) potom sa nastavia svetlá( výška a do strán) a potom som klikol na skupinu 02 ( učení polohy) a tu už bol problém. Vypisuje mi toto: 

IMG_20200906_133757.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar. Po dlhšej dobe sa vrátim naspäť na túto tému aby som ju dokončil. Problémom bolo tyčové ústrojenstvo nastavenia sklonu svetiel na zadnej náprave ktoré bolo zlomené, tým pádom dával snímač zlé hodnoty.

2.jpg

Editováno: , autor: VAN3RKO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...