Přejít na obsah

Pohyb řadicí páky při akceleraci a brždění s ABS


palino_m

Doporučené příspěvky

Ahoj.

Chtěl bych se zeptat, čím může být způsoben pohyb řadicí páky při přidavání a ubíráni plynu. Děje se to na 1., 2. stupeň a na zpátečku. Pohyb je cítit i při podřazení z pětky na čtyřku, když rychle pustím spojku.

Dále se řadicí páka třese při brždění a aktivním ABS (jedu na 2.stupeň na kluzkém povrchu, zmáčknu spojku a pak začnu brzdit. ABS je aktivní a řadička div že nevyskočí z kulisy). To vše opět na 1.,2. a R.stupěň. 

A teď, kdy to vše začalo. Nedávno jsem jel po místni cestě, která byla kluzká. Při brždění z kopce jsem měl možnost trefit auto, které jelo nahoru nebo strhnout řizeni do vjezdu k domu. Vybral jsem si druhou možnost. Strhnul jsem to a najel do cca 40cm vysokého sněhu. No, a bohužel, kámen, který tam byl, nebyl vidět. Tak jsem ho přejel. Byla to docela rána. Poté jsem vyjel, opět přes ten kámen. 

Po zhlédnuti podvozku na místě nebylo nic vidět. Po rozjezdu se ozýval rachot, který zrychloval s rychlosti auta. 

Kontrola auta v servisu. Srolované plechy (tepelné šťity nebo jak se jim řiká) nad katalyzatorem a pod kardanem. Oba dva. Lehce popraskaný plast pod motorem. Jinak lehké poškození na levém ramenu. Jinak nic dalšiho nebylo vidět.

Vše opraveno. I rachot zmizel. Byl to srolovaný plech, kterýdřel o kardan. 

Kontrola geometrie. Zadek OK, předek lehce mimo. Seřízeno. 

Auto jezdí tak jak dříve, jen mě trápí ta řadicí páka a její pohyb. Auto půjde opět do servisu. Při startu motor více škubne než dříve, i při zátahu. Je možné, že došlo k utržení nějakého silentbloku na motoru nebo převodovky?

 

Předem děkuji a omlouvám se slohovou práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu nic nenašli. Byl jsem součásti kontroly. Nikde nic zlomené nebylo, alespoň to nešlo vidět.  Teď je v plánu zkontrolovat silentbloky na motoru a asi i na převodovce. Tzn. odstrojit spousty věci v motorovém prostoru :-). Já jen doufám, že se najde příčina (ta je vlastně známa - moje hloupost, ale to už nevrátim), protože před střetem se řadička takto nechovala. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spodni silentblok je videt pri zvednuti auta, max sundat dekl pod motorem. Horni prave je pod podavacim cerpadlem (u 2.0TDI, jine motory jsem nevidel) a aby ses dostal k levemu tak vyndat airbox, baterku a jeji zakladnu. Ale na hornim se nema moc co trhat. To by muselo byt nevim co aby se rozpadl... Nejpravdepodobneji bych to videl na ten spodni. Pro ilustraci prikladam fotky jak oba (levy a spodni) vypadaji (odmysli si powerflex vlozky).

silentblok2.jpg

silentblok3.jpg

Editováno: , autor: YOndra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ten je vidět ze spodu. A něj jsme se dívali. A nevypadal nijak poskozený. Tomu jsem právě daval největší naději :-), ale vypadá to na něco více. Přitom rána do motoru nešla. Po sundáni plastového krytu, nebylo nic na spodku motoru (vana, atd.). Šlo to více stranou pod řidičem. Trefa do ramena, nějakým zázrakem ty kryty nad výfukem + šrouby co je drží, ale ne všechny a zadní tyč asi stabilizátoru (na zadní napravě - od L k P kolu). Haldex nedotknutý, ani výfuk ani SRC katalizátor.

Jak si psal, airbox, baterka atd. Vše se bude rozebírat. A mám 2.0 tdi.

Jinak ta fialová guma na obrazku, to je už v převodovce? Druhá stra je v nápravnici že?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...