Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mám pomerne novú Octaviu Combi Tour 1.9 TDI PD 71 kW, v prevádzke od februára 2006, longlife interval, olej Castrol SLX Longlife II 0W-30, najazdených 13500 km prevažne po meste.

Pred štyrmi tisícami kilometrov (koncom augusta pred cestou do Grécka) som kontroloval olej, bol v poriadku, od kúpy nebolo treba dolievať ani kvapku až dnes mi zrazu začala svietiť oranžovo kontrolka oleja a dolial som skoro trištvrte litru. Pod autom sucho, na motore žiadne viditeľné známky priesakov.

Je to normálne alebo si mám začať robiť starosti a ísť to reklamovať? :huh:

Díky.

P.S. Viem, že sa to tu už riešilo ale boli to iné motory

  • Autor

Nikdo nič? Štvorkolkári? :huh:

Ten tvůj motor je jedinečnej už jen svým výkonem :t neteče ti třeba gufero na klice ??? A co olej pod spodním krytem motoru, neni trochu nateklej tam ??? Kouří to ??? Každopádně pokud můžu doporučit, vyprdni se na longlife a každejch 15.000 km to vyměň ten olej tak jako tak, jedině tím autu pomůžeš.

  • Autor

Všade sucho, nikde nič viditeľného. Sám som chcel meniť olej po 15000 km, tiež sa mi nezdá že by vydržal tých 50000, už teraz je čierny. :(

Ja bych rekl, ze u motoru PD jsou ubytky oleje na dennim poradku :-(

btw to ze je olej cerny, je u TDI normalni... je cerny ve chvili, kdy ho tam nalejes...

Pdčko... je to u nich zcela normální!!! se divím, že ti to začlo žrát až teď...

Hlavně ten olej kontroluj pokaždý při stejným stavu motoru, je rozdíl když vytáhneš měrku, než vyjíždíš ráno do práce a motor celou noc stál (téměř všechen olej bude ve vaně), nebo po 5km jízdě, kdy se ten motor ani neohřál (všude po stěnách motoru a na jeho dílech bude silný olejový film). Jedině tak to bude objektivní.

Jinak je pravda, že prvních 10,20,30tkm může mít ten motor zvýšenou spotřebu oleje, pak by to nemělo být víc než 1l na 10tkm.

Použití longlife olejů bych se u TDI vůbec nebál (pokud je doporučovaný výrobcem vozidla), bylo o tom napsáno hodně, a uděláno dost objektivních testů, nikde jsem se nedočetl nic, co by hovořilo jednoznačně proti. U benzínových motorů je to ale horší.

  • Autor

Díky chlapi!

Predtým som mal Fabku SDi a tam nebolo treba dolievať olej od výmeny po výmenu. Takže si na to budem musieť teraz dávať väčší pozor! ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.