Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všichni.

Již delší dobu pozoruji zvýšené klepání motoru . Na volnoběhu to je OK, ale v otáčkách to prostě klepe.  Pročítal jsem vše možné, koukal na videa atd. Přikládám i video mého motoru.

https://youtu.be/KjMzPnwQT_c

Všude říkají, že je to buď řetěz, nebo přestavovač vačky.

Rozvody mám udělané nové včetně přestavovače- někdy před 25 000 km. Pro klid duše jsem znova zkontroloval časování - vačky jsou v požadované pozici.

Pod jedním videem byl komentář, že zvuk se sklidnil po výměně svodů. Ty jsem kontroloval hledal, co by mohlo být důvodem k výměně. Našel jsem malou netěsnost pod těsněním, tak jsem ho vyměnil. Při té příležitosti jsem zkontroloval i klapku ve svodech. Chodí bez zadrhávání. Tlaková nádobka turba - tzv wastegate chodí taky jak má. Testováno pomocí ručního tlakového čerpadla. Tak jsem za pomocí diagnostiky prověřoval vše, co šlo.

Přes test akčních členů jsem vyzkoušel:

-přepouštěcí ventil N 249 - bez závady- otevíral se i zavíral

-elmag ventil omezování pl tlak vzduchu N75 - taky zřejmě v pořádku - cítil jsem na prstech, že uvnitř funguje

ventil nastavení vačkové hřídele - OK

Dále jsem kontroloval senzor klepání. Tady jsem narazil na nesrovnalost. Z logu z jízdy je vidět, že regulace předstihu je OK, protože se drží na 0, ale napětí je výrazně vyšší. Dle VIS by mělo být napětí 0,0 - 0,2 V a já naměříl na volnoběhu 1,1V - 1,3V  a v otáčkách 7V- 36V viz obrázky z logů.

Má někdo zkušenost s tímto? Lze tyto hodnoty brát, jakože je senzor špatný? Musím se přiznat, že jsem ho ještě fyzicky nekontroloval. Motor byl po jíždě horký a přístup k tomu senzoru je dost nanic. :(

Nebo má někdo nějaký tip, co by mohlo to klepání způsobovat?

Ještě mne napadá to vysokotlaké benzínové čerpadlo. Má takový kovový zvuk.

 

Děkuji všem, co to dočetli až do konce :)

  

Ještě musím zdůraznit, že paměť závad je čistá, najeto 166 xxx km. Auto se tváří, že mu nic nechybí, jen já vím, že mu něco je. Cca před 2 měsící koupil kolega pro manželku stejné auto a ten motor byl o poznání tišší.

senzor klepání volnobeh.JPG

senzor klepání zrychlování.JPG

Upraveno od Michal55
úprava textu - duplicita

  • 2 měsíce později...

ahoj, už jsi to nějak vyřešil? Mám podobný problém kvůli tomuto jsem měnil to čerpadlo pak rozvody. čerpadlo bez výsledku po rozvodech lepší, ale i tak to nebylo 100% tak jsem je poslal na reklamaci. uvidím až to dovezou.

  • Autor

Ahoj. Zatím ne. Po výměně vysokotlakého čerpadla se zvuk nezměnil. U tebe se ten zvuk objevil po nějaké výměně, když řešíš reklamaci? Nebo to bylo už před tím?

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Tak vyřešeno. Příčinou klepání byly hydroštely po smrti. Když už jsem to měl rozdělané, sundal jsem taky hlavu válců a vyčistil sací kanály a ventily. Taky jsem vyměnil guferá ventilů, když to bylo rozdělané. Vše složeno a motor si přede jako zamlada. 

Upraveno od Michal55

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.