Přejít na obsah

Michal55

Uživatel
  • Počet příspěvků

    24
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Michal55

  1. Neumím říct. Je to auto kolegy a rozvody dělal někdo jiný a 2x to reklamovali. 🤨
  2. Zdravím. Motor 1,2 TSI 77 kW. Po každém (i teplém) startu je slyšet řetěz tak cca 2 sekundy. Rozvody měněné před cca 30 000 km. Najeto kolem 160 000 km. Chtěl bych vyměnit napínák řetězu jestli se to nezlepší. Kdyby ne, až pak bych dělal komplet rozvody. Můžu napínák vyndat a dat nový bez demontáže dalších částí? Nehrozí, že když vyndám napínák, že se rětěz uvolní natolik, že přeskočí na dolním kole od kliky? Měl by tam být nějaký nálitek, který zabrání přeskočení, ale nejsem si jistý. Nebo je lepší demontovat horní část krytu a lištu s řetězem přidržet v napnuté pozici? Jak to děláte vy? Díky za každou radu. edit. Odpověď jsem našel na předchozí stránce. 😀
  3. To, co jsi napsal je postup bez AFS. Pro xenony s AFS platí postup:
  4. Není potřeba nic nastavovat.
  5. Nene. Koupil jsem to před 2 rokama z německa s nájezdem kolem 150 000 km. Auto bylo původně jako firemní v soukromé firmě. Prodával karavany. K tomu kompletní servisní historie, takže km sedí. Teoreticky by se daly předpokládat delší trasy. Poslední 2 roky ho mám já. Jezdím převažně kratší trasy, jednou za čas to proženu po dálnici při ot. 4000 +. Ale zřejmě ani to nepomohlo. Bude zajímavé sledovat jak se to s přibývajícími km bude / nebude zanášet.
  6. Byly zanesené karbonem. Viz fotky. Najeto necelých 170 000 km.
  7. Tak vyřešeno. Příčinou klepání byly hydroštely po smrti. Když už jsem to měl rozdělané, sundal jsem taky hlavu válců a vyčistil sací kanály a ventily. Taky jsem vyměnil guferá ventilů, když to bylo rozdělané. Vše složeno a motor si přede jako zamlada.
  8. Ahoj. Zatím ne. Po výměně vysokotlakého čerpadla se zvuk nezměnil. U tebe se ten zvuk objevil po nějaké výměně, když řešíš reklamaci? Nebo to bylo už před tím?
  9. Ahoj všichni. Již delší dobu pozoruji zvýšené klepání motoru . Na volnoběhu to je OK, ale v otáčkách to prostě klepe. Pročítal jsem vše možné, koukal na videa atd. Přikládám i video mého motoru. https://youtu.be/KjMzPnwQT_c Všude říkají, že je to buď řetěz, nebo přestavovač vačky. Rozvody mám udělané nové včetně přestavovače- někdy před 25 000 km. Pro klid duše jsem znova zkontroloval časování - vačky jsou v požadované pozici. Pod jedním videem byl komentář, že zvuk se sklidnil po výměně svodů. Ty jsem kontroloval hledal, co by mohlo být důvodem k výměně. Našel jsem malou netěsnost pod těsněním, tak jsem ho vyměnil. Při té příležitosti jsem zkontroloval i klapku ve svodech. Chodí bez zadrhávání. Tlaková nádobka turba - tzv wastegate chodí taky jak má. Testováno pomocí ručního tlakového čerpadla. Tak jsem za pomocí diagnostiky prověřoval vše, co šlo. Přes test akčních členů jsem vyzkoušel: -přepouštěcí ventil N 249 - bez závady- otevíral se i zavíral -elmag ventil omezování pl tlak vzduchu N75 - taky zřejmě v pořádku - cítil jsem na prstech, že uvnitř funguje ventil nastavení vačkové hřídele - OK Dále jsem kontroloval senzor klepání. Tady jsem narazil na nesrovnalost. Z logu z jízdy je vidět, že regulace předstihu je OK, protože se drží na 0, ale napětí je výrazně vyšší. Dle VIS by mělo být napětí 0,0 - 0,2 V a já naměříl na volnoběhu 1,1V - 1,3V a v otáčkách 7V- 36V viz obrázky z logů. Má někdo zkušenost s tímto? Lze tyto hodnoty brát, jakože je senzor špatný? Musím se přiznat, že jsem ho ještě fyzicky nekontroloval. Motor byl po jíždě horký a přístup k tomu senzoru je dost nanic. :( Nebo má někdo nějaký tip, co by mohlo to klepání způsobovat? Ještě mne napadá to vysokotlaké benzínové čerpadlo. Má takový kovový zvuk. Děkuji všem, co to dočetli až do konce :) Ještě musím zdůraznit, že paměť závad je čistá, najeto 166 xxx km. Auto se tváří, že mu nic nechybí, jen já vím, že mu něco je. Cca před 2 měsící koupil kolega pro manželku stejné auto a ten motor byl o poznání tišší.
  10. Těžko říct takhle od stolu. Při pohledu do DP je u každé matice uvedeno "dotahovat vždy v poloze pohotovostní hmotnosti". Je potřeba auto zvednout a vyzķoušet všechny uložení. Nejlépe u toho samého mechanika v rámci reklamace.
  11. Neměly by se silentbloky dotahovat v pozici, kdy je kolo na zemi? Podobně, jak přední silentblok předního ramene. Pak nedojde ke zkroucení a utržení silentbloku.
  12. Dle tuhosti pružiny má tvá pružina tuhost v nezatíženém stavu 3558 N. Tužší jsou 3717N 1x bílá, 1x oranžová 3876 N 1x bílá, 2x oranžová 4063 N 1x bílá, 3x oranžová, 1x hnědá 4264 N 1x bílá, 2x zelená, 1x hnědá 4437 N 1x bílá, 2x zelená 4624 N 1x bílá, 3x zelená. Vše je pro obyč podvozek. Spočitej si hmotnost plné nádrže + tažné a uvidíš o kolik bys měl navýšit tuhost pružiny. F=m.g napr 70 kg x10 =700 N Vychází to na pružinu 4264N. Možná ještě rozdělit rozdíl dvěma 😀 Pokud to tak neni, prosím o opravu.
  13. To není můj inzerát. Jen jsem si vzpoměl, že jsi sháněl Pallasy v dobrém stavu. Dle fotek vypadají OK. Prodávajícího taky neznàm. 😄
  14. Kdyby to bylo ještě aktuální https://www.facebook.com/marketplace/item/429097808514058/?ref=facebook_story_share
×
×
  • Vytvořit nový...