Pepa007 Vloženo 3. Září 2021 Sdílet Vloženo 3. Září 2021 Dle sdělení servisu Škoda motor 1,5 TSI modelový rok 2021 již nemá schváleno použití motorového oleje dle normy 504 00 ale pouze a výhradně motorový olej dle normy 508 00. Ověřil jsem dle VIN ve dvou nezávislých servisech. mám kod motoru DPCA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 3. Září 2021 Sdílet Vloženo 3. Září 2021 Toto info neslo napsat do nějakého stávajícího tématu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 4. Září 2021 Sdílet Vloženo 4. Září 2021 (editace) Motorový olej roku 2021 nebo i další budoucnosti? Japonské automobily prý mají z výroby převážně motorový olej specifikace 0W16. Dále je již zavedený motorový olej 0W12 a prý se uvažuje do budoucna i o 0W10? Tak to vidím s mírným ironickým podtextem v dalších časech na 0W0, což by mohla pomalu nahradit i nějaká ta lepší destilka. :-) Na druhou stranu Vaculík ze SM tvrdí, že časopis SM připravuje velký test motorových olejů a již něco z toho mají přes institut SGS otestováno a prý olej 0W20 dle nějakých třecích zkoušek na otěr materiálu maže líp než starší specifikace 0W30, 5W40 atd.. Editováno: 4. Září 2021, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 7. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2021 V 4. 9. 2021 na 1:01, Rapid1.0 napsal: Toto info neslo napsat do nějakého stávajícího tématu? A v sekci Kamiq motor 1,5TSI takové nějaké téma je? Já ho tedy nevidím. Expert tribodiagnostik k tomu říká tématem dneška je jev zvaný LSPI – Low Speed Pre-Ignition. V přeplňovaných benzinových motorech s přímým vstřikem při nízkém zatížení dochází k tvorbě karbonových úsad, při vyšším se zase spalují. Právě jejich odhořívání při vysokých tlacích dokáže samo zapálit směs. Nejde tedy o klasické klepání, kde nežádoucí zážeh v protilehlé části spalovacího prostoru odstartuje jiskra svíčky, ale doslova o samozápaly. Zatímco klepání potlačíte snížením předstihu, LSPI nelze z pohledu řídicí jednotky žádným způsobem regulovat. Pro motor je naprosto destruktivní – zcela typické už jsou rozlámané písty. A přišlo se na to, že sklony k LSPI významně ovlivňuje i motorový olej. Zásadně jej zvyšuje vápník obsažený v detergentních přísadách. Výrobci proto musí hledat nové přísady bez vápníku – a je dost pravděpodobné, že tyto nové oleje už takové mají. Že olej zabrání praskání pístů, to je ale technická zajímavost, co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.