Přejít na obsah

17" nebo 18" kola na léto?


banditas

Doporučené příspěvky

A teď když dovolíš,tak napíšu já svou zkušenost:

takže to cos napsal o spotřebě je aspoň u mě nesmysl.Spotřebu pozoruju pořád a samozřejmě je nepatrně vyšší ale to cos napsal ty tak to mám snad když jedu v zimě.

komfort ano je to trošku horší,ale je to spíš tím,že tam mám ještě nižší pružiny.

co se týče nápravy,tak nevím,zatím mám odjeto na stávajících kolech,gumách a pružinách cca 25000km.

co se týče hučení tak mám dunlop sport maxx 225/40/18 a nehučí to o nic víc než jiné gumy.

ano když vjedeš do kolejí tak tě to tahá,ale to mi tady u nás na Ostravsku dělají i kola na feldě.

a pravdu máš s tím zapsáním do TP.To jsem udělal.

Takže toliko mé zkušenosti a můj názor.Neberu ti samozřejmě tvůj to je jasné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jasne, tvuj nazor respektuju :)

Mam navic pocit, ze za hodne negativnich vlastnosti co jsem napsal muzou Bridgestony gumy. Vseobecne je hodnoti jako dost tvrde a hlavne hlucne i kdyz na druhou stranu maji nadprumerne vysledky, co se tyce prilnavosti a jizdnich vlastnosti. Kdyz v 90 strihnu na 16" pravouhlou zatacku, tak skoncim prinejlepsim na poli. S timhle se to ani nehne a prelitaj mi v aute vsechny neprivazany veci (a lidi vcetne tchyne) na druhou stranu (coz nekdy nemusi byt na skodu, staci pak zametat jen na jedny strane). Ale tak se normalne nejezdi :) I kdyz - ano - v prekerni situaci, kdy je potreba rychle manevrovat, to muze zachranit zivot. To nepopiram.

Ale jinak - i 16" jsou na vetsine aut brane uz za "supr gumy". Jen proto, ze na Supu jsou original, tak vsichni "tunaci" koukaj po vetsich, protoze prece "ja tam nebudu mit origo vole". :) Tak to na mne trosku pusobi :)

Cili neco jako se zenskejma - bud si vyberu uplne blbou super sexbombu a nebo holku, ktera ma i neco v hlave ale neni uplne jako z modni prehlidky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no myslím si že tady nemůžeš moc používat slovo tunaci nebo tuneři,protože superb není o tuningu.Jde spíš o to,že sup je velké auto a proto se k tomu víc hodí větší kola.Co bych před lety dal za to abych měl na feldě 15´´ kola.No ale toto je o něčem jiném a je nepopíratelné,že větší kola k supovi prostě jdou.Jasně musím pominout ty,kteří mají rádi pohodlí a používají auto často.To je jasné,ale jelikož toto není můj případ tak jsem tam fláknul větší kola

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamo tvoje teorie neni spatna :) ALE !

Spotreba 16" vs 18" absolutne stejna ;)

Pocity se zatackama nevim tohle si myslim, ze moc hrotite ;)

16" na superba je dcl smesny pokud mas auto jako ze se ti libi ;)

17" jsou komfort jako prase - rikej si co chces ;)

17" jsem jezdil Micheliny naprosta balada , na 18" mam Nokiany bral sem je jako docasne reseni, ale zmylil sem se - jsou tez na 1... hluk minimalni a sedi jako prase kol5

A tady fotky :)

Rozhodni se dobre :)

post-8971-1271086753,1099_thumb.jpg

post-8971-1271086767,9152_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste se zeptam jak dostanu ty pneu do technicaku ?Dnes jsem dostal mail primo ze skody a jsou povoleny pouze 225/45/17 nebo 205/55/16 .Myslim si ze je to trochu buzerace mit navyber pouze ze 2 rozmeru navic to musi splnovat jak rychlostni tak hmotnosti normy.

Pripadne muzete na snuky@seznam.cz

a jeste jedna otazka pokud nahustim pneu na 2,4 po delsi jizde cca 50km mi stoupne tlak na 2,6 jde o to ze mam pocit ze ty 2 desetinky maji vliv na nerovnosti narazi jsou tvrdsi nehlede na to ze se asi budou vic sjizdet ke stredu resite to?

Nebo proste brat tu hodnotu pneu za studena a to jak se pri jizde zvysi tlak (venkovni teplotou,rychlosti) neresit ?

trochu blba otazka ale zajima me to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevim kluci, ale dal jsem tam jen "ublizeny" sedmnactky (o 18 a 19 nemluve, navic je musis mit v TP jinak ti to pri prvni bouracce pojistovna omlati o drzku a nezaplati ti nic i kdyz to nezavinis, jestli to nahodou nevite...) a

zapory:

- zere to aspon o litr vic, spis tak o litr a pul, takze sbohem spotrebo okolo 5.2/100 jsem rad kdyz jsem do 7/100

- huci to tak desive, ze je to skoro hlasitejsi nez motor (gumy Bridgestone Potenza)

- na kazdym kaminku myslim, ze se mi to rozpadne, takze ta lehcena predni naprava pujde do kytek tak max do 2 let takze abych uz hazel do kasicky na novou, a neni to zadnej malej peniz

- beda na silnicich s vyjetejma kolejema nebo vetsima dirama - strhava to silou rizeni do stran, ze se toho dost lekam a to uz me jen tak neco neprekvapi

- rizeni jde o hodne vic ztuha

klady:

- vypada to lip (slaba utecha)

- jdou s tim dobre rezat zatacky (budiz, ale znate to, pokud clovek nejezdi jako prase, tak se na silnici vetsinou udrzi i bez nich)

Takze co? Mam pocit ze to prodam a jdu kupovat zpatky sestnactky, nejsem cvok :)

p.s. mam presne ty 17" disky, co jsou na fotce nad timhle postem - fotka s napisem Individual

Jak si psal o te pojišťovně já tam 17 kola mám zapsané jenom se lisi o trochu rozmer pneu

Editováno: , autor: snuky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

>> Jak si psal o te pojišťovně já tam 17 kola mám zapsané jenom se lisi o trochu rozmer pneu

Tak si to nech upravit. Neriskoval bych platit nekomu misto pojistovny skodu. Pojistovaci kdyz to jen trosku pujde, tak se odvolaji na to, ze tam mas neschvalene pneumatiky a jsi v haji. Neuhajis vubec nic a budes platit jak mourovatej. V podstate vsechny dopravni nehody maji nejaky vztah k brzdeni a prilnavosti k vozovce: nedobrzdeni, nezvladnuti vozidla, neprizpusobeni rychlosti atd atd. A na jakokoli takovouhle nehodu ti hned prisijou ze mas neschvalene pneu i presto, ze ti to se sirsima gumama brzdi lip a ne hur, jim je to jedno, pro ne jsou to jen neschvalene gumy. Znovu rikam neriskoval bych.

Zrovna tak rafky. Ve VTP je jasne napsano, jaky presny rozmer rafku muzes pouzit. Staci jine ET a jsi taky v haji. To malokdo vi, lidem vetsinou staci ze jsou to "taky 16" a "diry sedej" a pak jim pada brada, kdyz maji zaplatit 100 tisic skodu za nehodu, kterou jeste k tomu ani nezavinili...

A do tretice - rozhoduje i rychlostni index pneumatik, znam pripad, kdy nebyla vyplacena pojistka, kdyz majitel jezdil na 205/55/16/91H a mel mit 205/55/16/91W.

Ja mam napriklad ve VTP Superba original tyto udaje:

gumy 205/55/16/91W:

ráfky:

7Jx16 H2 ET37

6Jx16 H2 ET40

6Jx16 H2 ET37

gumy 225/45/17/91Y

ráfky:

7Jx17 H2 ET37

A k tomu poznamku, ze u zimnich pneu muzu pouzit mensi rychlostni index a prizpusobit tomu styl jizdy.

Takze pokud mas jine pneu, asi bych radsi dal spravne. A pokud mas jine parametry rafku, tak je potreba to nechat zapsat do VTP.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vis ono spravne by ti auto s rafky, ktere maji neschvalene ET (lepe receno s neschvalenymi rafky) nemelo vubec projit technickou wink.gif Tam ti pod auto polezou urcite, ale malokde jsou tak dukladni, stav/prisnost technickych kontrol nedokazu posoudit.

Jenze az to na tebe vybafne pojistovak, tak na to neni zadna vymluva, proste bud je to spravne ET nebo neni, nic mezi neexistuje. Ja netvrdim, ze u kazde nehody ti budou prolejzat auto, ale u nehody, kde brzdna draha rozhoduje je to dost pravdepodobne, pokud to dostane nejakej "aktivni" vysetrovatel pojistovny a je placenej od toho, aby snizil naklady. A pokud oni uvedou, ze neco v systemu rafky - pneu jsi mel neschvalene pro provoz vozidla, tak jsi jednoduse v haji, bez jakekoli sance.

Editováno: , autor: žralok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Spotřeba versus rozměr pneu. Výrobce vozidel udává nepřesnost měření rychlosti tachometrem také z důvodu možné montáže různých rozměrů kol. Pokud máš na Superbu 205/55 R16 tak na ujetí 100m potřebuješ odvalit kolo cca 52krát. Pokud obuješ 225/40 R18 tak na stejnou vzdálenost se kolo otočí 49 krát. To znamená že na menších kolech máš teoreticky větší max.rychlost než je skutečná a taky tím pádem menší spotřebu než na vetších kolech. Tyto údaje pouze zdánlivé.

Také valivý odpor nemusí být přímo úměrný šířce pneumatiky. Některé pneu ( Toyota Prius v USA používá pneu se sníženým valivým odporem ) můžou mít i při větší šířce nižší spotřebu než pneu užší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No pokud to jsou origo solidy tak by neměly mít rozteč 5x100.Ta kola byla dělána spešl pro superba pokud se nepletu a ten má rozměr 5x112 tak se radši pořádně podívej,páč pokud ti nabízejí 5x100 tak ti jsou na prd máš-li superba.leda s podložkama.Ale to nebudou pak origo solidy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

18" na Superbu I.

Škoda Superb 1,9 TDI rok 2003.

Disky Themisto 7,5Jx18" ET46.

Pneu ROCKSTONE F105 103W XL 255/45 R18.

Tyto kola s obutím jsem si pořídil na nového Superba Combi kterého mám objednaného ( Toho na fotce prodám ).

Jak je vidět tak mezi pneumatikou a těhlicí předního kola je mezera asi 7mm to znamená že je to nadoraz.

Originálně má být výška 40, ale měl jsem obavu z tvrdostí na těch dírách v komunikacích.

Jednoznačně je ale 18" kolo oproti původní 16" jenž jsem používal dosud POHODLNĚJŠÍ a CITLIVĚJŠÍ. Myslím si že je to dáno hlavně lepší valivostí většího kola.

Ráfky od Škody auto jsem si pořídil protože:

a, jsou pevnější a odolnější oproti poškození ve srovnání s Italskými, Tureckými, Čínskými a pod.

b, mají šíři 7,5" a pneu šířky 225mm na nich sedí přesně, na šíři 8" patří pneu 235mm ( používá VW )

ale pneu je mnohem dražší.

K pneumatikám můžu dodat že jsou v poměru k ceně SUPER. ( Autem jezdím denně od roku 1980 )

post-33178-1275935902,1619_thumb.jpg

post-33178-1275935337,338_thumb.jpg

post-33178-1275935371,6256_thumb.jpg

post-33178-1275935950,1306_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tento rozmer pneu planujem aj ja az budem mat 18" - lepsi komfort a vdaka vacsiemu obvodu aj PRESNY tachometer. Ale nie je teraz auto pomalsie (lenivejsie) kvoli zmenenemu prevodovemu pomeru?

Este dodam, ze aj ked mas o 0,5" sirsie disky, maju o 9 mm vyssie ET, teda zasli Ti dovnutra o 3 mm...

A VW ma v prislusenstve pre Golf aj disky 8x18 s pneu 225/40, 235 mm dava na Passat..;)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneu 225mm namontovaná na 8" širokém disku tento nepřesahuje a spíše vyčnívá disk ( již jsem odřel několik alu kol o obrubníky při parkování). Před mnoha léty jsem na Fiatu na 4,5" široké ocelové disky namontoval pneu 185mm širokou, a za jednu letní sezónu ohnul okraje disku na mnoha místech. Při přejetí nerovností (díra v cestě) působí největší síla právě na vnější okraj ráfku a hrozí poškození. Disk širší o 0,5" je o 6,2 mm šírší na obě strany od svislé osy disku. ET35 posune vnitřní okraj ráfku o 11mm směrem ven.
Montáži větších kol palubní počítač vykazuje vyšší spotřebu (jedná se o zdánlivý údaj) protože se kolo na stejnou ujetou vzdálenost otočí méněkrát za stejný čas. Údaj na rychloměru je přesnější ( s menšími koly ukazuje větší rychlost než je skutečná) testováno na průjezdních ukazatelích rychlostí v obci.

Editováno: , autor: žralok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...