Tomkk Vloženo 19. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2021 Zdravím, mám přes 10 let O1 AGR 1998, na tacho 440 000 km, ale může mít víc. Cca 3 roky tam jsou silnější trysky, tuším 764 (číslem si nejsem jistý, měly by to být ty nejslabší ze silnějších, aby to moc nehulilo). Jde o to, že se mi horší starty, a to horké i studené. Celkem dobře startuje vlažný, nebo když je teplota cca nad 10 °C. Ale jak klesne pod nulu, tak je to hrůza a tuším, že cca pod -5°C už by to ani nechytlo, i když je tam nová 100 Ah baterka a plně ji nabiji. Startér je slabší a budu jej měnit, ale vidím, že problém je v motoru, protože auto ještě loni i při pomalejším otáčení v zimě chytalo na první druhý převal, teď to zoufale točí i několik sekund, než to blafne. Načetl jsem si něco o padání nafty, ale přijde mi, že pak by trvaly dlouho, když třeba auto přes víkend stojí, ale spíš je rozhodující právě ta teplota, pokud je nad 10 °C, tak to i po víkendu chytne relativně dobře (ale ne na ťuk), kdežto při 0°C až po delším točení. Žhaviče jsou OK. Nemáte někdo chuť mě navádět, co bych mohl zkusit? Mohu i vyčítat VAGem, co je potřeba. I bych uvítal kontakt na nějakého schopného servisníka, ideálně mezi Rosicemi a Brnem Jih. Tem můj šel na lepší a já jsem teď nahranej. Jinak auto jede dobře a živě, 180 pořád rádo dá i když se mi zdá, že zvuk trochu zhrubl a už dost klepe. I si umím představit, že po těch km už při studeném motoru jsou dost slabé tlaky, popř. něco s čerpadlem. Při teplém startu taky už roky krátce nepěkně zahulí tmavě šedým dýmem. Přikládám bloky hodnot téměř ohřátého motoru, cca 30 munut po jízdě. Předvstřik vypadá už dost na kraji, nevím, jak moc to vadí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomkk Vloženo 26. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 26. Říjen 2021 Žádná odpověď, tak popíšu další vývoj, třeba to někomu pomůže: Vyměnil jsem startér (jen Čína), točí o dost líp, než starý, ten zřejmě měl nějaký mezizávitový zkrat, protože i když jsem jej kdysi rozebral, vyčistil, namazal a dal do pucu komutátor, tak pod 0°C vždy strašně zatěžoval i novou baterku k cca 8 V a nechtěl točit (celých 12 let se choval stejně). Teď to točí jak nic (také jsem rozebral a očistil kontakty všech silokabelů v okruhu startéru). Předvstřik jsem nastavil podle návodu na YT (se štěstím hned na první pokus přesně na střed). Pak jsem zjistil, že hadičkou k čerpadlu valí hromada bublin. Vytáhl jsem plovák z nádrže, ale ten jsem zjistil, že mám ještě bez ventilků. Následovalo strkání průhledných hadiček postupně do všech vývodů palivového filtru a nasávání nafty pusou. Bylo vidět, že bublinky se objevují až za filtrem a až při hodně silném podtlaku. Dotahování hadiček nepomohlo, tak jsem filtr dal nový a bublinky zmizely. Tuším to mohlo přisávat ne moc utaženým odkalovacím šroubem, ale už jsme tam ten starý dávat nezkoušel. Výsledek je, že zatím auto chytá okamžitě a lehce teplé i studené (ale zatím nemrzlo), trochu lépe táhne a míň kouří pod zátěží. Po zvýšení předvstřiku je zvuk trochu tvrdší, osobně se mi líbil víc ten měkčí s malým předvstřikem a myslím, že vyběhanému motoru s vůlemi taky. Zvažuji, jestli ho lehce nesnížím. Jak jsem měl stále otevřenou kapotu, všiml jsme si, že občas dost zmateně a nahlas cvaká N75. Jednou po startu třeba rychle jako budík a zklidnilo se, až po prošlápnutí plynu. Kdybych si byl jistý, že něco vyřeším jeho výměnou, koupil bych za litr nový, ale podle povídání na netu si tím jistý nejsem. Fakt je, že v kabině o něm prakticky nevím a auto táhne dobře, tak asi není důvod to řešit. Stejně jsem si ale objednal měřič podtlaku a prvně zkusím, jestli není problém zde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.