Přejít na obsah

Ventilátory na chladiči stále běží


MaF

Doporučené příspěvky

Zdravím,

sleduji toto fórum již od koupě své první Octavie tj. asi půl roku. Škoda Octavia Combi, RV 2003, MR 2004, 1,6i, motor BFQ. Dovoz Německo. Najeto cca 60000 km. Nebyl vážnější problém, až na výměnu brzdového spínače což se hlásilo jako porucha EPC. 700 Kč a za 10 minut se jelo.

Až v sobotu přijdu k autu a nejde odemknout dálkovým na klíči a cosi pod kapotou hučí. Jely oba dva ventilátory – chlazení i klima a pod palubovkou něco pravidelně cvakalo – asi nějaké relé. Baterka mlela z posledního, tak jsem ji hodil na nabíječku a doufal, že se přes noc auto vzpamatuje.

Nebyl vůbec důvod pro zapnutí ventilátoru. Manželka přijela z práce cca 2 km, takže se auto nestihlo pořádně zahřát a klimu taky nezapínala. Vodu jsem zkontroloval a OK.

Ráno po zapojení samozřejmě žádna změna, oba ventilátory jely na plný výkon, ale relé pod palubovkou necvakalo. Nepomohlo ani nastartovat a zapnout a vypnout klimu. Začali jsme tedy s bráchou hledat pojistku pro ventilátor, ale nenašli. Ventilátory mám teď odpojené na konektoru, s autem se dá v pohodě jezdit, žádná kontrolka nesvítí, teplota ukazuje. Dneska jdu na VAG, ale jenom pro kontrolu se ptám taky tady, kde může být chyba. Hledal jsem tady na fóru, ale podobnou závadu jsem nenašel. Děkuji za odpovědi, snad jsem na něco nezapomněl.

Dodávám že klima ja manuální A/C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel netuším co to je bitron. Na VAG jsem byl - cca 20 chyb, ale všechny pravděpodobně způsobené postupným vytahováním pojistek při marné snaze zastavit ventilátory. Chyby vymazany a uvidíme dnes. Jak se tak procházím dílenskou příručkou, tak mě napadá vadná řídící jednotka ventilátoru. Je to možné? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle popisu je ta řídicí jednotka ventilátoru (bitron) někde pod autobaterií. Dostanu se k ní, aniž bych musel rozebrat půl auta? Jde o to jestli to můžu s kolegou jednoduše prohodit a tím vyzkoušet pro jistotu než jí koupím. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čaues lidi, potřeboval bych poradit :) dnes jsem přijel z nákupu a ejhle vypnu motor a oba ventilátory na chladiči stále jedou a to i po 15 minutach. Když po této době otočím líčkem vidím že je "ručička teploty" jako při studeném motoru a motory stále jedou. Mám O1 r.v. 1999 motor AHF klimatronic 1.9 TDi 81KW. Odpojil jsem tedy alespoň konektor abych mohl jezdit. Prosím o radu. Nebo zda se to někomu nepřihodilo.

Editováno: , autor: wiibald
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 13 let později...

Zdravím ,

v servisu škoda mě řekli ať si toho nevšímám,že je to v pořádku. Já ale nevěřím.

mám vuz škoda octavia 1 combi ,75 kw,rv .2003.
Mám dotaz ohledně neustále běžících 2ventilátorů až při nastartovaném motoru. El. klimatronic je vyplý a oba se hned točí i při nula celsia a nevypnou. U novější octavie se švagrovi netočí ani 1 vrtule. Mám tam vadu ? VAG mě nic nekazuje.
1ks L ventilátor jsem aspon rozpojil ručně.
Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Ventilátory na chladiči stále běží
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...