Přejít na obsah

S II 2.0 125kw silné škubání motoru


Red Dwarf

Doporučené příspěvky

Zdar,jsem už docela zoufalej. Letos v zimě mi začal škubat studený motor. Dusí se,nechce se mu do otáček,cvakají ventily. Auto bylo v servisu,vyměnili naftový filtr,předtím proběhla kontrola egr,škrtící klapky a vstřiků, všechno údajně v pohodě. Škubání přestalo,ale po ujetí cca 2500 km je to z ničeho nic zpět,ještě horší a pozoruju to i za tepla. Jezdím hlavně dálky,dálnice,nešetřím na naftě a občas dám i VIF. Neměl někdo podobný problém? Spojka měněna před 30.000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si tu tak budu psát sám ;o) Dneska jsem zjistil, že mi ubývá chladící kapalina. Napadlo mě prasklé těsnění na hlavě, kdy chladící kapalina proniká až do válců (ku*va!) a proto to škube. Vysvětlovalo by to i to, že při zahřátém motoru je to citelně lepší (chladící kapalina se stihne při těch cca 90°C odpařit). Je to blbost?

Editováno: , autor: Red Dwarf
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže vyměněny všechny vstřiky,70 tyček v pr**li. Po 20 km od servisu motor do nouzáku,svítí žhavení. Zpět do servisu,diagnostika hlásí EGR. Dalších 15 litrů na účet servisu a dneska,po najetí 2000 km opět svítí žhavení a motor do nouzáku. Mám podezření na spínač brzd,protože mi při vypnutém zapalování nesvítí žádné brzdové světlo (při běžícím motoru vše ok). Ale projevoval by se spínač na tahu motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj,taky mám problém se škubanim motoru. Je to při  stále rychlosti,motor jakoby zaškube a jede dál.  Dělá to v pravidelných intervalech. Žádná kontrolka ani chyba na vagu. Motor CBBB 2.0TDI, 125kw,R.v.2010. Nevím, čeho se chytit. Dával jsem prověřit vstriky a prý jsou v pořádku, ale mi se to nezdá. V servise je měřili hned po nastartování, ale podle mě,by to chtělo měřit během jízdy, kdy se projevuje to zaškubání. Nechce se mi je měnit hned všechny, je to docela ranec. Třeba je vadný jenom jeden.Jak by se prosím Tě projevoval špatný EGR?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim že ti brzo ten EGR da najevo že chce do penze :-D 

vstřiky dam ruku do ohně , že sou cajk ... 

ted sem EGR dělal a , když to čtu tak si to taky občas za jizdy škublo ,, jinak sem tomu nevěnoval pozornost :-) viz moje tema v moje auto ---

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Martin Sup2 napsal:

Ahoj,taky mám problém se škubanim motoru. Je to při  stále rychlosti,motor jakoby zaškube a jede dál.  Dělá to v pravidelných intervalech. Žádná kontrolka ani chyba na vagu. Motor CBBB 2.0TDI, 125kw,R.v.2010. Nevím, čeho se chytit. Dával jsem prověřit vstriky a prý jsou v pořádku, ale mi se to nezdá. V servise je měřili hned po nastartování, ale podle mě,by to chtělo měřit během jízdy, kdy se projevuje to zaškubání. Nechce se mi je měnit hned všechny, je to docela ranec. Třeba je vadný jenom jeden.Jak by se prosím Tě projevoval špatný EGR?

Jaký nájezd má tvůj motor? Mám úplně stejný i shodný rok výroby a vstřiky i EGR pořád původní. Zatím najeto přes 242 tisíc a žádný problém.

Možná by stálo za zkoušku párkrát natankovat nějakou kvalitnější naftu s aditivy (pokud to už neděláš) a zkusit trochu vyčistit palivovou soustavu a vstřiky.

 

@HANZTD Napadá mě, že by ty dřív odcházející EGRy mohly být způsobené přehraným SW při svolávačce po Dieselgatu, protože můj motor si tímhle neprošel.

 

Editováno: , autor: VeteranChild
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, VeteranChild napsal:

Jaký nájezd má tvůj motor? Mám úplně stejný i shodný rok výroby a vstřiky i EGR pořád původní. Zatím najeto přes 242 tisíc a žádný problém.

Možná by stálo za zkoušku párkrát natankovat nějakou kvalitnější naftu s aditivy (pokud to už neděláš) a zkusit trochu vyčistit palivovou soustavu a vstřiky.

 

@HANZTD Napadá mě, že by ty dřív odcházející EGRy mohly být způsobené přehraným SW při svolávačce po Dieselgatu, protože můj motor si tímhle neprošel.

 

Ahoj, motor má najeto 306tis. Pořád tam liju Vervu a přidávám VIF aditivum, i když bych asi nemusel a zatím pořád stejné. Včera, když jsem jel, odpočítával jsem to a dělá to pravidelně co 28-30 sekund.

@HANZTD kolik jsi prosím Tě platil za EGR? Dával jsi origo díl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezprostředně předcházející příspěvky bys neměl citovat. Případně se dá použít právě @nick.

 

Může to být EGR, ale možná taky DPFko nebo špatně fungující regulace turba.

Vstřiky podle mě budou v pohodě, zvlášť když tankuješ kvalitní naftu s VIFkem.

Zkusil bych to napíchnout na diagnostiku a za jízdy sledovat měřené hodnoty.

 

Kolegovi na stejném motoru pozdě nabíhalo turbo a projevovalo se to pěkným kopancem.

Nakonec se přišlo na to, že předchozí majitel nebo nějaký umělec "vykuchal" výřivé klapky sání.

V návaznosti na to pak odešel i EGR a ucpalo se a následně prasklo DPFko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, díky za upozornění. Takže citovat asi ne jo?

 

DPF jsem měnil před rokem a půl cca. Bylo to z preventivních důvodů a taky díky akci, kterou měla škodovka na tyto díly.

Od auta mám kompletní servisní historii a vstřiky jsou ještě původní.

Jak píšeš, projet to s napíchnutou diagnostikou by bylo asi nejlepší řešení. Tam by to snad něco ukázalo a věděli bychom po čem jít.

V servise mám známého, tak to s ním zkusím domluvit.

Jinak viděl jsem Tvůj profil a palec nahoru za to, jak se o auto staráš.  Vypadá fakt dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatný EGR může i nové DPFko odrovnat celkem rychle.

Nejde z výfuku třeba černý nebo modrý kouř po startu nebo při zrychlování?

Určitě bych nejdřív zkusil tu diagnostiku. Bez toho jsou to jen teorie a dohady.

 

Citovat můžeš, ale jen dřívější příspěvky, kde by nemuselo být jasné, komu odpovídáš.

A díky za chválu, snažím se. 🙂 Teď už tady ale radši řešme jen problémy s motorem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

po delší době přidávám další poznatek k mému problému s pravidelným škubáním motoru. Stejně, jako loni v listopadu, jsem přehodil celé kola na zimní a škubání přestalo, stejně jako loni v zimě. Nejdřív jsem si myslel, že je to teplotami a z nějakého důvodu motoru víc prospívá venkovní studený vzduch. Teploty jsou momentálně přes den kolem 10ti stupňů, takže tím to asi nebude a minulý týden před přezutím nebylo o moc tepleji.

Letní kola mám origo škoda 18, pneu Barum, zimní origo škoda 17, pneu Barum. Samozřejmě mi nedává smysl, jak by výměna kol a následný re-set iTPMS mohl ovlivnit škubaní za jízdy, ale vypadá to, že nějak asi ano. Auto jede úplně normálně.

Mám v plánu to nějakou dobu sledovat a pak se rozhodnu, jestli to zkusím dát zpátky na letní, projet a uvidíme, nebo počkám třeba ještě celý duben a navzdory vyšším teplotám ještě budu jezdit na zimních, jestli se to objeví vzhledem k teplotě nebo ne.

Pokud máte někdo nějaký nápad, sem s ním. Jinak se po testu ještě určitě ozvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám ten samý problém, EGR zjistili že je k.o.,tak zaslepení. 500 km ok, znovu škubání a ještě to začalo hulit, diagnostika říká jen, že lítají tlaky, jinak diagnosticky v pořádku. Už jsem z toho zoufalej

V 24. 3. 2022 na 18:37, Red Dwarf napsal:

No a tímhle příspěvkem bych to definitivně uzavřel, tohle fórum mi nepomohlo ani trochu, ale pokud to tu někdo čte, tak problém byl nejspíš v kombinaci EGR + vstřiky. Obojí vyměněno a auto jezdí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...