Přejít na obsah

Octavia I. nedobíjí, kontrolka nesvítí.


Fabian18

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

vyskytl se mi problém s dobíjením na OI. TDI 81kW r.v. 97. Rozsvítila se mi kontrolka dobíjení, auto přestalo dobíjet - OK, vyndal jsem alternátor, byly už docela sjetý uhlíky a jeden kroužek pro buzení rotoru už byl prakticky bez mědi, tudíž to nebudilo. Vyměnily se uhlíky, kroužky a jede se dál. Po montáži alternátor dobíjel krásných 14,3V. První jízda cca 50km, v pohodě, kontrolka nesvítí. Další, kratší jízda v noci, se mi už zdálo, že to nějak málo svítí, ale neřešil jsem to. Další start druhý den, kontrolka dobíjení se rozsvítila. Po chcípnutí a opakovaném startu už ne. Ovšem alternátor NEdobíjí. Takže aktuální stav, alternátor NEDOBÍJÍ, ale kontrolka NESVÍTÍ... Na volnoběh se světlama je napětí cca 11,8V, po vytočení motoru k 3000ot/min. se zvedne na 12,3V. Víc ani ťuk.

 

Nemáte někdo tip, po čem jít dál?

 

Všem moc děkuju za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatně vyměněno?

A co řemenice na altíku?

 

Mě se stala stejná věc. 320 km od baráku mírný rachot v motorovém prostoru, a pak zjistím, že mi jaksi slabě svítěj světla.

Druhý den už přestal jít Climatronic, začaly svítit kontrolky ABS, ESP, airbagu, a pak to prostě zdechlo a nenaskočilo.

 

Tobě se aspoň rozsvítila kontrolka, ale mně vůbec. Nerozsvítila se při zapnutí zapalování, ani během špatného dobíjení. Když pak rozebrali ten altík, tak řemenice měla vůli jako prase...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, hardhouse.trip napsal:

Špatně vyměněno?

A co řemenice na altíku?

 

Mě se stala stejná věc. 320 km od baráku mírný rachot v motorovém prostoru, a pak zjistím, že mi jaksi slabě svítěj světla.

Druhý den už přestal jít Climatronic, začaly svítit kontrolky ABS, ESP, airbagu, a pak to prostě zdechlo a nenaskočilo.

 

Tobě se aspoň rozsvítila kontrolka, ale mně vůbec. Nerozsvítila se při zapnutí zapalování, ani během špatného dobíjení. Když pak rozebrali ten altík, tak řemenice měla vůli jako prase...

 

Tak to doufám, že ne, dostat to z auta byl děsnej porod... Dělal to autoelektrikář. Měnil kroužky, uhlíky a ložisko. Když jsem montoval alternátor na zpět, pocitově při zkoušce rukou šel krásně. 

 

Mě právě ta kontrolka teď nesvítí, i přesto, že to nedobíjí... To je zvláštní. Tak nevím, kde je problém, ale přijde mi to, jak by to bylo málo nabuzené. Ten alternátor něco málo dává, předtím byl úplně KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, danno1771 napsal:

Možno blbá otazka, ale pri montáži sa ti nesralo že by si niektorý kábel uvoľnil alebo zle uchytil a po tých pár km sa uvoľnil a preto to nedobija? 

 

Otázka je to správná, ale "bohužel" je vše na svém místě.. :-D

 

Jak říkám, po montáži změřeno a vše naprosto OK, až po chvilce ježdění zase problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Petr L. napsal:

Celkem častá závada byla utržený drát, ktarý nabuzoval alternátor, skus vytočit motor přes 3000ot jestli se nabíjení nechytne. Jinak bych to viděl na vadný alternátor.

Dráty jsou všechny OK, to jsem kontroloval hned jako první.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...