Přejít na obsah

Fabia 1.2HTP 40kW (AWY) Špatné odpolední studené starty (ovšem jen JARO a PODZIM) (?)


Rikox

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

je to již rok, co řeším společně s několika autoservisy (mnoho z nich nechce mít s 19 let starou HTP co dočiněním, a servis odmítají) jednu celkem banální avšak podstatnou závadu spojenou se špatnými starty.

Ve spojením s níže vypsanou závadou, jsem do oprav a servisu dal od října 2021 až do dnes okolo 13000 - 144000 Kč a stále problém setrvává.

Ovšem vzhledem k tomu, že se to projevuje od září do prosince pak je do konce února klid a zase se to objeví na konci února a trvá to do poloviny května kdy je zase do září klid, tak je těžké v létě nebo v zimě s tím argumentovat, neboť v servisu buďto nechtějí s tímto motorem nic dělat, a nebo říkají "pokud to teď startuje dobře, tak co tady děláte ? Příjďte až to bude zlobit!" apod.

 

Podrobnosti o vozidle:

Vůz: Škoda Fabia 1.2HTP 40 kW (kod AWY)

Nájezd: 248000 km (problémy začaly okolo 210000 km)

Kompletní GO motoru + rozvody byly dělané ve 186000 Km (je to rok a půl a bylo to servisu Auto Kelly)

Olej se mění každých 13000 - 15000 km a to včetně výměny vzduchových filtrů nad sáním a každých 30000 Km výměna chladící kapaliny.

Pozn:  S vozem během jediného roku najedu okolo 38000 - 40000 Km

 

Ale nyní tedy k závadě a popisu jejího projevu:

Ráno ve 4:30 kdy jedu do práce startuje auto uplně v pohodě (jasně je to 19 let starý 3 válec, takže si trošku zavibruje ale po 10 sekundách se ustálí volnoběh, a je klid), do práce dojedu po cca. 45 minutách plynulé jízdy, a na parkovišti odstavím auto. Když pak v 15:00 odjíždím domů, startování nejde hladce.
Někdy naskočí až po druhém startu, někdy dokonce po třetím, ale nikdy na poprvé.

První nastartování se třeba 5 sekund protáčí startér a občas je slyšet že motor zabublá ale nenaskočí, když náhodou naskočí, vyskočí otáčky počátečního volnoběhu na 1000 otáček, ale hned spadnou na 750 otáček, motor začne skákat a udusí se. Pokud k tomuto dojde, hned druhý start vyjde na první jiskru a hned odjíždím.

Pokud však první start neproběhne ani po 5 sekundách protáčení startéru klíček vypnu a zkusím to podruhé, tam to sice naskočí, volnoběh drží, ale když přidám plyn, motor se začne klepat, otáčky jdou dolu a pokud plyn nepustím, tak se  motor opět udusí a chcípne. Pak už následný start je ten, který mi umožní hned s vozem odjet.

 

Co vše jsem ve spojitosti s tímto dělal, nebo nechal dělat v servisu:

První co jsem udělal když se to objevilo na konci září nebo začátku loňského říjny bylo, že jsem hned zajel do servisu na SVAG diagnostiku, a tam byly dvě chyby a to: 

16556 - Systém dávkování paliva - Systém příliš bohatý

16500 - Snímač teploty chladicí kapaliny - Nesmyslný/Nepřesný signál
 

Verdikt prvního autoservisu: Prý neví co to je za závady, a tento motor je jak kouzelnická hůlka. Auto jsem tam 3 dny nechal.

Vyměnili mi kyslíkovou Lambda sondu, čidlo chladící kapaliny + těsnaní čidla u termostatu a vyměnili chladící kapalinu.

Za to si nechali říci 3000 Kč (1200 Lambda, 275 Kč čidlo + těsnaní a 525 Kč chladící kapalina + destilovaná voda, 500 Kč diagnostika a 500 Kč práce), říkal jsem si OK, tak snad to bude v pohodě, ale druhý den odpoledne opět špatný start, vyskočila opět oranžová chyba motoru "pečené kuře" a opakoval se scénář znovu.

 

Šel jsem tedy do dalšího servisu, tam si nechali auto 2 dny a za 5000 Kč mi vyměnili 3 zapalovací cívky (divné že každá jiná značka, ale zjistil jsem to až asi 4 měsíce potom) + všechny 3 svíčky (přesto, že jsem si svíčky měnil 3000 km před tímto servisem, ale to je fuk) + diagnostika (opět chyba 16556 a 16500) + endoskopická kontrola ventilů (na stáří motoru prý OK) + proměření tlaku válců s výsledkem cca. 11, 11, 10 (byly tam nějaké desetiny samozřejmě).
Pak jen konstatovali, že vše co vyměnili bylo třeba vyměnit, že pokud problém bude přetrvávat, bude závada někde uplně jinde, že mám kdyžtak přijet, a že záruka se opravy se bude vztahovat jen na použité komponenty které servis vyměnil.

 

Druhý den odpoledne, jak jinak než opět špatný start, 5 minut na to vyskočila chyba motoru a problém se opakoval dál, a navíc se přestala skoro hýbat ručička teploty chladící kapaliny, nebo vylétla jen do 1/4 a jen za volnoběhu na místě vyjela na pomyslných 90°C do půlky.

 

Do žádného servisu jsem jej už po říjnu 2021 nedával, pak přišly mrazy koncem listopadu a vše zase startovalo jak po másle, na konci února nebo začátkem března se to zase projevovalo, tak jsem ještě zkusil koupit novou baterii (Varta BLUE 62Ah za 1800 Kč) která měla už hraniční voltáž okolo 12,4 - 12,6V, vyměnil jsem repasovaný alternátor (Valeo 70A, tedy ale stejný originál ze stejného vozu z Vojkovického vrakoviště za 1200 Kč), vyměnil filtry nad sáním a.... pak přišel konec dubna, květen a vše bylo zase jako nové, a starty svižné, na první jiskru a vše se znovu objevilo až teď na konci září.

 

Mám už obavy z toho, že servis ze mne vytáhne další prachy a auto stejně nebude startovat jak má.

 

Setkal jste se s tímto už někdo prosím ?

Rád bych zase měl v auto takovou důvěru, jakou by měl řidič mít ke svému vozu, že s ním vždy pro problémů odjede, a domů jej vždy doveze.

Nové zatím kupovat nechci, STK mám nové, a ty necelé 2 roky do 9/2024 bych s ním rád dojezdil, ale dobře zase startoval.

 

Pozn:

Jak jsem již psal, problémy se projevují vždy a pouze když jsou větší rozdíly teplot, tedy ráno +5°C a přes den +25°C na sluníčku nebo do 20°C ve stínu (většinou však parkuji na sluníčku), když je ráno -15°C a přes den -5°C problém se neprojevuje stejně tak jako když je ráno +15°C a přes den +25°C

 

 

Moc děkuji.

Richard

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...