Publikováno Listopad 4, 20222 r Ahoj, potřebuji prosím poradit. Na mém autě se dělala oprava motoru 1.675KW BFQ (žral olej, vodu), cvakaly hydroštely (to jsme si mysleli, nakonec to cvakalo sání). V motoru se měnila gufera, hydroštely, píst. kroužky, těsnění, svíčky. Dále se měnila hadice od sání a odvětrávání hlavy válců (byly prasklé), celé sání. Čistila se klapka a EGR, hadice... Udělali se ještě vlnovce před katem. Auto po nastartování cukalo, VAG psal chybu, že na lambdě za katem je vysoké napětí (vyřešilo přetěsnění spoje u příruby výfuku na parohy....ufukoval). Lambda před katem ok (měněna cca před rokem Bosch). Chyba zmizela, auto cukalo, zjistil jsem, že vždy když cukne vypadne zapalování (nejvíc na prvním válci). S odpojenou váhou se to zlepšilo. Zkusil jsem vyměnit zapalovací kabely (Tesla s měděným jádrem). Auto už necuká ani se zapojenou váhou (zapalování vypadává, ale značně méně, řády jednotek). Hlavní problém sem si všiml v nárustu spotřeby, na dlouhé cesty kolem 8 litrů. Po městě kolem 20. VAG chybu nehlásí, bloky hodnot vypadají vesměs ok. Readlines šly nastavit bez problému. Klapka. EGR nastaveny VAGem. Nevím kudy se odpíchnout, náhodně měnit lambdy, váhy vzduchu apod. nevidím jako dobrou cestu. Díky za rady.
Listopad 4, 20222 r To ze Egr je vycistene este neznamena ze ide ako ma.Povol dva skrutky na klapke od Egru a daj tam zatku a dotiahni a vyskusaj spotrebu.Dalej musi byt v meranych hodnotach kanal 12 hodnota 28-87 pri volnobehu a po pridani sa nesmie menit.Ako sa vycistil skendarny vzduch v hlave?Klapka tesni je funkcna a jednosmerna.?Mam BFQ od nova 2009 s 410tkm a nikdy som necistil klapku.Zakazdym jak robim s motorom a cidlami odpajam baterku.Tiez som si robil GO pri 270tkm.Tento motor potrebuje dokonale tesne sanie a dokonale nastavene rozvody a da sa zajazdit od 5.8 do 8.0 litrov. Je este jeden test.Nastartuj auto na volnobeh a povol vicko na nalievanie oleja a nechaj nech nadskakuje.Ak skace cca pol cm ide motor ako ma ak vobec mas tam podtlak ak vyskoci uplne pretlak
Listopad 4, 20222 r Autor Jj odpoledne zaslepím EGR, hodnotu na kanále 12 jsem měl ok při volnoběhu při plynu jsem to nezkoušel - vyzkouším. Jj klapka vypadá ok, šla i krásně na poprvé nastavit. Baterku jsme neodpojoval. Sání by mělo být těsné, hadice se dávaly nové i filtr, v sání se dávali gumičky (navíc jsme ještě semtam použili berner silikon - těsnění klapky, egru atd...). Auto před opravou necukalo, jen žralo olej a vodu. Teď sice olej nežere ani vodu, ale zase žere benzín a cuká. Odpoledne napíšu, jak to dopadlo. Moc děkuji za rady :)
Listopad 4, 20222 r Pristupujes k tomu lezerne.Ta hodnota na 12 kanali je dolezita.Ak je mimo motor sa dusi kedze neprebehne cely cyklus.Zbytocne menit bizuteriu okolo ked motor je zle nastaveny.
Listopad 4, 20222 r Autor Což o to ležerně. Kdybych veděl jak přesně to mám zkoušet, tak bych to udělal (dělám podle toho co jsem se kde dočetl). Takže když vím, díky tobě, co dělat. Tak to udělám :)
Listopad 4, 20222 r Autor před 4 hodinami, mpatrikm napsal: Pristupujes k tomu lezerne.Ta hodnota na 12 kanali je dolezita.Ak je mimo motor sa dusi kedze neprebehne cely cyklus.Zbytocne menit bizuteriu okolo ked motor je zle nastaveny. Na tom kanále mám v celém rozsahu otáček hodnotu 28-87
Listopad 4, 20222 r Je to zaklad.Vyskusaj este zaslepit egr a ten test s podtlakom.kolko oleja zral motor pred GO?Ako dlho si takto jazdil?Moze byt ze karalyzator je v zlom stave a vyfukove plyny nemaju taku lahku cestu a tym sa zvysila spotreba
Listopad 5, 20222 r Autor EGR jsem vyzkoušel, test s podtlakem ještě udělám. Oleje žral cca litr na 1000km, a jednou za měsíc tak půl litr vody. Jak se to takhle zhoršovalo, tak jsem jezdil cca 2 měsíce, a odstavil jsem to. Po zaslepení ventilu jsem necítil žádné cukání, žádný výpadek zapalování (motor mi při jízdě najednou ztratil výkon na cca 5 sekund, ale zapalování dle VAGu ok). Takže jediné co stále trvá je vysoká spotřeba. Byl jsem to project, mimo město na trase 20km průměr 10,1l. Btw aktuálně mám tři chyby v readlines.
Listopad 5, 20222 r Test s podtlakom odhali ako prebieha vnutorne dychanie motora.Ak je vsetko ok malo by viecko poskakovat jemne. Raz som opravoval 1.6mpi BSE stym ze tiez malo taku spotrebu oleja a za ten cas zapchalo kat.Najskor bola vysoka spotreba potom trvalo nizky vykon.Ako test som urobil otvor pred katom a auto malo vsetko v norme potom.
Listopad 5, 20222 r Autor Otevřel jsem uzavěr oleje (otočení proti směru ručiček) neskákalo to půl cm vysoko, jestli malinko chvělo, tak je to maximum.
Listopad 5, 20222 r Ma tam byt maly pretlak takze neni to tak zle.Ja by som vymenil Egr za novy zabezpecil aby mal tesne trubky pri montazi.Spotrebu ti moze zvysovat zapnuta klima velky odber niektoreho z el.spotrebicov zadrhavajuce brzdy.Ake chyby pise Vag?
Listopad 6, 20222 r Autor EGR mám zaslepenej, tak by neměl mít vliv ne? Klimatizaci moje auto vůbec nemá. VAG nepíše vůbec žádnou chybu.
Listopad 6, 20222 r Este ma napadlo cidlo na kluke.Kolko km ma najazdene?casom byva pomalsie a ja som ho menil zakazdym s rozvodami po 120tkm.Jazdim na dlhsiu dobu od domu a tak preventivne ho menim.Taktiez mi pohybujuci sa Egr sposoboval jemne trhanie a po zaslepeni zmizlo.Takze za 410tkm od vyroby som vymenil tri cidla dva egr a dva labda sondy sviecky kazdych 60tkm plus kable a cievku ked zasvietila kontrolka EPC.Motor sa mi odvacil 100% spolahlivostou.NIkdy som nemal vyssiu spotrebu nikdy nestratil vykon len pri zlych VN kabloch zakazdym dokonaly start.
Listopad 7, 20222 r Autor před 13 hodinami, mpatrikm napsal: Este ma napadlo cidlo na kluke.Kolko km ma najazdene?casom byva pomalsie a ja som ho menil zakazdym s rozvodami po 120tkm.Jazdim na dlhsiu dobu od domu a tak preventivne ho menim.Taktiez mi pohybujuci sa Egr sposoboval jemne trhanie a po zaslepeni zmizlo.Takze za 410tkm od vyroby som vymenil tri cidla dva egr a dva labda sondy sviecky kazdych 60tkm plus kable a cievku ked zasvietila kontrolka EPC.Motor sa mi odvacil 100% spolahlivostou.NIkdy som nemal vyssiu spotrebu nikdy nestratil vykon len pri zlych VN kabloch zakazdym dokonaly start. Čidlo kliky jsem měnil cca před rokem, byly problémy se starty + to hlásila diagnostika. Najeto je na něm cca 30 tisíc. No mě po zaslepení už taky neškube, Lambda před katem je cca rok stará Bosch, jestli je KO po tom co motor žral olej nevím, VAG nic nehlásí. Stáhl jsem dílenskou příručku, kde jsou i hodnoty jaký mají být při měření, tak to projdu celé. Co mě napadá je preventivně váha vzduchu a lambda, potažmo čidlo teploty, nevím co jiného by mělo vliv na regulaci paliva.
Listopad 8, 20222 r Autor Včera jsem měřil znovu vagem, v readliness je problém akorát se systém sekundárního vzduchu. Při měření Skupina 03: dán úhel zapalování 0-15° v. OT a já měl hodnotu -10°. Čím to je, je třeba to řešit?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.