Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Tak proběhla (po delší době) první část opravy výhřevu sedadla. Hodně jsem toho načetl z fóra a jelikož se mě do toho nechtělo osobně tak jsem docela dlouho hledal někoho kdo by to uměl a chtěl dělat. Zkusil jsem i servisy škoda ale předběžné ceny oprav mě samozřejmě odradily. Občas někdo řekl že to sice dělá ale nemá čas, auta se sypou a práce je moc. Nakonec jsem (na doporučení) překvapivě kousek od nás našel šikovného čalouníka který tyhle práce kompletně zvládá. Přísahal bych, že za závadu může nějaký ten drátek v dečce samotné a tak jsme se rovnou domluvili že k němu již přijedu s novou koupenou dečkou.  No tu bez problémů vyměnil ale bohužel zkonstatoval že dečka byla OK a je v háji spínač.  

Takže proběhne druhé kolo opravy které snad už bude konečné. I přesto z toho nemám špatný pocit, někdy se to holt stává že to napoprvé nevyjde ale cena opravy byla velmi rozumná a tak to beru jako opravu "postupnou vylučovací metodou" a jdu objednat nový spínač. Ten už možná zkusím vyměnit i sám. Pomůcky v podobě manuálů jsem stáhnul okouknul a uvidím. 

 

Středový panel Roomster.jpg

 

IMG_20230512_163126.jpg

Editováno: , autor: Milan MM72
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak druhá část opravy výhřevu sedaček už taky proběhla, spínač je vyměněn. Nedělal jsem to já jak jsem si původně myslel, nechal jsem ho vyměnit u opraváře. Na auto mě moc času nezbývá, děláme novou přípojku vody (přes 120m) zároveň připravuji nový kabel pro novou přípojku elektro a do toho se moje mamka stěhovala a v novém ji ještě dělám úpravy aby tam bylo fajně.

 

IMG_20230518_191953.thumb.jpg.02d59e2495c78e673d2ac9bab6921d15.jpg

 

IMG_20230616_114325.thumb.jpg.43e2ccd23f8da20abb6d91e71f89828b.jpg

 

Takže auta musí jezdit, ideálně nezlobit. 

Po výměně sedákové dečky a spínače topí sedáková část na dvojku tak silně že po minutě se musí přepnout na jedničku jak pálí zadek, nedá se to vydržet až je to nepříjemné. Proti tomu opěradlová část výhřevu která zůstala původní (14 let stará) topí poněkud méně výrazně, rozdíl je to celkem velký. Takhle "slaběji" topila celá řidičova sedačka už když jsme auto koupili, dalo se vydržet po celou dobu jízdy zapnuto na stupeň dva. Tak budu ještě přemýšlet jestli nevyměnit i tu opěradlovou za novou aby to bylo tak nějak nastejno. 

Občas se stává že osvětlení spínače při poloze jedna prosvěcuje oranžově i do kontrolky polohy dva, která by v tu dobu měla svítit jen zeleně. 

 

144011765_IMG_20230701_203303(1).thumb.jpg.efaf5b23656cee29f809c8f49aa0e0ea.jpg

Je to zvláštní

 

IMG_20230701_203326.thumb.jpg.9a5aec7f5d5acc67d048f4c869a4df3d.jpg

Takhle už je to lepší. 

 

IMG_20230701_203814.thumb.jpg.40a226058e328458d48086a41353f9a9.jpg

Ani není vidět za tou "florou"

 

Ještě jsem musel nouzově opravit dírku v motorové vaně, žena někdy v zimě projela zmrzlou hromadou sněhu a pak začal ubývat olej, chvíli jsem doplňoval a doplňoval až jsem přišel na to že je ve vaně důlek a dirka a mnou poctivě provedený dvojitý nátěr vany v minulém roce to pomáhal držet aby to neteklo ještě rychleji. Zatáhl jsem to moduritem a epoxidovým tmelem navrch a časem vanu vyměním. Teď není čas. A už to neteče. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak na konci července jsme úspěšně dodělali nové přípojky k domu a tak jsem konečně našel čas na Roomstera abych trochu dohnal údržbu. 

IMG_20230721_103333.thumb.jpg.aacd005c08524c7af248f5b182740b95.jpg

Omýt a naleštit už potřeboval

IMG_20230721_131406.thumb.jpg.ad7145c8f2e7bf891018e99a24535d13.jpg

Není nad ruční leštění, ještě zbývají černé plasty

IMG_20230722_164027.thumb.jpg.94cad5418c0dea91c04cd80ad154c464.jpg

A je hotovo. Úplný zrcadlo, no ale pak jsem zase nějaké chyby našel ale na fotkách to vidět není. 

Ještě jsem vyměnil převodový olej, dokoupil jsem z Aliexpresu vytahovák na cívky a někde z eshopu prodloužený oříšek na svíčky "úzký" a vyměnil jsem svíčky.

Byly tam NGK, vypadaly celkem dobře, nové jsem dal taky NGK. 

IMG_20230728_183248.thumb.jpg.7133515deeeee2cc923c971315bfa6c7.jpg

Dle informací z netu takhle vypadá svíčka u auta které jezdí kratší trasy nebo "vrčí" často na volnoběh. To souhlasí. Přesně. 

Takže už zbývalo jen vyzkoušet jestli je vše OK a vyrazit na výlet do přírody.

IMG_20230723_165145.thumb.jpg.0eba15e76c6072ef04c69c8195646cad.jpg

Z restaurace Amerika pěšky na chatu Hvězda a zpět.

Ještě jsme se podívali do Polska protože to máme prostě kousek.

Wroclav

IMG_20230803_123847.thumb.jpg.83c419d9cd027abed98cd32c0c6f8b74.jpg

Parkování v podzemních garážích má výhodu že auto není rozpálené od sluníčka. A taky jsem si vyfotil číslo abych ho pak našel.

IMG_20230803_162620.thumb.jpg.58537e5306db57b178efb2df6bba4e8f.jpg

ZOO Wroclav

IMG_20230803_145656.thumb.jpg.df4b46f297ed5e989c99c3757ca050b2.jpg

Wroclav už je docela dost velké město se silným provozem. Cestu tam jsem dal celkem v pohodě i bez navigace ale zpátky už jsem musel navigaci zapnout. 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Vloženo

Ano, celkem dost. Ale u nás (Dvůr Králové nebo Praha) to bývá nastejno nebo ještě více.

Když jsme přijeli a viděli jsme frontu před hlavní pokladnou tak se mi udělalo celkem špatně, bylo horko a představa dlouhého čekání byla nepříjemná. Ale má chytrá manželka řekla že si přečetla někde na netu že zoo má i zadní vchod kde bývá lidí mnohem méně. A tak jsme se vydali pěšky pomalou procházkou okolo řeky k zadnímu vchodu. A dobře jsme udělali. Procházka okolo řeky byla příjemná, vzrostlé stromy stínili sluníčku a nakonec to nejlepší, před zadním vchodem bylo asi deset lidí. Za necelých pět minut čekání jsme byli uvnitř. 

Nejhezčí je asi ten mořský svět, Afrikárium, nejmodernější část zoo. Ale líbí se mi že venkovní části jsou hodně zarostlé vzrostlými stromy a různými keři takže i v horkém dni se tam dá celkem dobře přežít ve stínu vegetace. Není to otevřená planina jako bývají ty naše zoo. 

Vloženo

Ve wrocławiu je taky fajn oceanarium. Ale v vikend se tam nejezdi. Tam takhle hoooodneeee lidi że masakra. Nekolik hodin cekas ve fronte aby vlezt k budovy.

No to meli jste stesti s timto vchodem. 

Vloženo

JJ, oceanárium je moc pěkné, my jsme byli ve čtvrtek (na začátku srpna). 

Ještě jezdíme do zoo farmy Laczna, to už je skoro u hranic a tedy kousíček. A manželka byla u vás na borůvkách také v Laczne na Čertových skálách. Moc si pochvalovala kolik jich tam je a jak velké. Jo a Kowary park miniatur, taky moc pěkné. A pak Walbrzych. 

 IMG_20230811_164633.thumb.jpg.e687cd8c3e36d4ab0009d05aaf350680.jpg

Čertovy skály Laczna

IMG_20230811_164736.thumb.jpg.2c364cc3d44d850b5e406596aeed22d7.jpg

 

1692980595618.thumb.jpg.a3e64eabe7c93339452352e5ba51e9aa.jpg

 

A taky si přes vás občas zkracujeme cestu, ty naše výběžky je někdy lepší spojit trasou přes Polsko. Na Trutnov, Špindl, Černou Horu nebo na druhou stranu na Dolní Moravu. Vše se dá přes Polsko a cesty jsou dost dobré. 

I na kole se dá 

Mierozsow

IMG_20230717_193615.thumb.jpg.d4265283ec0c88a700730d063254c3c9.jpg

 

IMG_20230824_170356.thumb.jpg.f09b8da02ec035b5a5fff440cc9fba96.jpg

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Protože jsme se na konci léta chystali na Slovensko, kousek za Trenčín, do Motešic a tímhle směrem jsem ještě nejel, řekl jsem si že by se hodila navigace aby cesta ubíhala beze stresu z cesty kterou neznám. Na mobil špatně vidím, navíc nemám neomezená data, takže navigaci v mobilu používám až když se dostanu do problému. Ale když řídím mám brýle na dálku a zase se mi mobil špatně ovládá, nevidím na něj pořádně a pořád měnit brýle se mi nechce. 

Tak jsem před cestou na Slovensko raději koupil do Roomstera starší navigaci TomTom Go Basic s 6" obrazovkou abych na ní dobře viděl. Z SBazaru za 1 300 i s dopravou, ještě měla folii na displeji. Původně koupena na Alze za  3990kč. Už má i WiFi, takže trasu z PC mě nahraje i bez kabelu, celkem dobrý. Mapové podklady za ty peníze nejsou sice žádný zázrak (jsem zvyklý dělat si trasu na Seznam mapách a ty mě přijdou lepší) ale jízda díky ní byla po celou dobu na pohodu bez stresu. 

IMG_20231005_182519.thumb.jpg.92a2a7c86333e04235cd1ea3d574ce2e.jpg

 

Cestu tam jsem z neznalosti naplánoval přes Brumov - Bylnice a Horné Srnie. Tam byly takový kopce že sem myslel že budu Roomstera tlačit, vůbec se mu nechtělo.  Ale i tak jsem dojel do cíle se spotřebou dle PP  6,1l, průměrná rychlost ale byla nízká asi 48km, přesně nevím. Je fakt že jsem moc nepospíchal. Cestu jsme si samozřejmě zkracovali přes Polsko kolem Klodzka. Je to lepší než projíždět Náchodem a Rychnovem i když záleží na hodině průjezdu. 

Byli jsme se podívat i v Trenčíně, je to  moc pěkné město.

 

IMG_20230928_173702.thumb.jpg.15fd0fd6b362bb3ee783ed8de792b19c.jpg

Z Trenčínského hradu

IMG_20230928_172906.thumb.jpg.379852b61b87de0d81a391e5126fabec.jpg

 

Moc se nám líbilo staré centrum a náměstí. Na jedné části náměstí jsem si připadal "jako v cizině" (pokus o vtip) pocitově jako mnohem jižněji, moc pěkný místo.

1697136791066.thumb.jpg.11b3fa3790e08ceee98bdb3d49f7040b.jpg

 

Cestu zpátky jsem už naplánoval přes Starý Hrozenkov, jede se tam mnohem lépe. 

 

Domů už jsem jel rychleji na trase 331km jsem jel průměrnou rychlostí 57km/h a se spotřebou dle PP 6,2l.  Reálně tam ale může být nějaká drobná chyba optimisticky naladěného PP. 

 

IMG_20230930_140821.thumb.jpg.01ddd278b87af29725f0752be810a372.jpg

Průměr 6,2l

 

IMG_20230930_140838(1).thumb.jpg.60b19dae6205a71e274a3dfbbe5dab04.jpg

Průměrná rychlost 57 km/h

 

IMG_20230930_140842.thumb.jpg.e2ffd7e43b25cc637cf54b8e7b37d8b5.jpg

Trasa 331km z celkových 662,7km

 

Takže mám radost z navigace, že nestála ranec a pomáhá. Myslím že by mohla pomáhat i manželce protože nerada jezdí ven z regionu kde to zná do větších měst, to pak řídím já. 

 

1697133327014.thumb.jpg.49a3ed66d7716a336800f7a26a49f80c.jpg

 

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Vloženo

přes Brumov Bylnici jsme jeli teď v sobotu také a ač cestujeme hodně, bylo to tudy poprvé. Původně jsme jeli do Kroměříže, ale byli jsme tam krátce, bo účel za kterým jsme tam jeli byl rychle odbaven. A tak co s načatým dnem? Vzali jsme to po dálnici na Zlín, Vizovice, Valašskou Polanku, v Lidečku zastávka na oběd, pak to tam bylo nějaké uzavřené ten hlavní tah na Valšské Klobouky, takže jsme jeli nějak na okolo přes kotáry, v Brumovu jsme pak zastavili natankovat plnou plynu a jelo se dál na Slovač. Ovšem za hranicemi několik semaforových úseků, takže též čekání. Pak jsme to vzali na Dubnici nad Váhom, stočili to dolů na Trenčín. Tam jsme ovšem nedorazili, bo jsem to stočil na Trenčianské Teplice. V nich jsem potom špekuloval, zda se vrátit zpět na hlavní na Trenčín, nebo to zkusit jinudy. Mrkl jsem se kam to vede dál a zjistil že je to do Bánovců nad Bebravou a z nich že pak můžu do Topoľčan a pak jet přes kopec na Piešťany. Když už jsme přijeli do Piešťan, nedalo nám to abychom se nezastavili v Bance na našem nostalgickém kempu, kam jsme před dvaceti a více lety :D jezdili s holkama pod stan. Kemp funguje dál, ovšem u jeho areálu vyrostl obrovský hotelový komplex (ještě se dostavuje) a blízké koupaliště co bylo na Sľňavě II už neexistuje a je zarostlé, že nebylo poznat, že tam vůbec někdy nějaké stálo. Už když jsme sjížděli z kopce do Piešťan, vyděli jsme hustý černý dým, ale nevěděli proč. Až když jsme přejížděli Váh (ten den již po druhé), viděli jsme že u skleněného mostu hoří nějaký hotel. Domů jsme to vzali nakonec přes Vrbové a Brezovou pod Bradlom, Senicu, Holíč, Hodonín pak na D2 na Brno a domů ... prostě takový nostalgický výlet skoro pětiset kilometrový nakonec :D

okruh.thumb.JPG.d4f160e067dad58644eed5342d9ad64c.JPG

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Vloženo

No to je pořádný výlet na jeden zátah. My jsme měli mezi příjezdem a odjezdem dva dny v místě na rodinu a turistiku, to jsem neuvedl. 

Běžně dlouhé trasy nejezdíme, nejraději jsme doma a i na Moravu kde máme rodinu a kam jsme jezdili častěji je to mnohem blíže. Nejdelší trasu autem mám pracovní cestu z Meziměstí do Celle v Německu okolo 600km a bylo to dost náročné na sedací partie. Jeli jsme téměř bez zastávek. To ale bylo služebním vozem, náš Roomster takové trasy běžně nejezdí, myslím že se taky divil že po deseti kilometrech není konec cesty. 

 

Vloženo

máme 11 letý bulharský trénink, kdy jsem cestu 1640 km zvádal sám nazpět jen s malými zastávkami na tankování, občerstvení na jeden zátah, takže 500km je pro nás pocuk :smich:

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Roomster je u nás už celé dva roky, manželku vozí bez problémů do práce, ještě ani jednou v téhle disciplíně neselhal. Absolvovali jsme tak i naši první STK s Roomsterem, měl jsem trochu obavy i když bylo zřejmé že auto by mělo být v pořádku. No abych to nenatahoval, Roomster prošel bez závad. Nebezpečné 0, Vážné 0, Lehké 0. 

Emisemi samozřejmě prošel také i když u nich bych se pozastavil.

Když jsem si prohlížel protokol překvapilo mě že naše STK měla pro náš Roomster s motorem BXW nastaveny max. požadované hodnoty které by odpovídaly motoru GGGB Euro 5. Při srovnání s protokoly z minulé STK (byly v autě při koupi) šlo také o jiné hodnoty. Mým laickým rozumem mě připadá že auto bylo měřeno jako Euro 5 ročník 2010 a výše, zatímco reálně je Euro 4 ročník 2009. Když se podívám na manuál Škoda údržba-přesné pokyny-vydání 4.2018 tak max. hodnoty pro motor BXW jsou prostě jiné. I tak Roomster prošel ale hodnoty už neměly takovou rezervu, byly spíše hraniční. 

Týden před STK jme museli vyměnit vlnovec výfuku, jako na potvoru se začal ozývat. 

Spolu s vlnovcem jsem koupil i zadní a střední díl výfuku protože zadní díl výfuku byl celý rezatý už když jsme auto před dvěma lety kupovaly. Přesto že teď už vypadá jak odloupávající se cibule tak stále drží a nikde nefouká. To jsem ani nečekal. Přesto ho už letos vyměním za nový. U středového dílu jsem se s nákupem asi unáhlil ten na autě vypadá ještě dobře a mohl by ještě nějaký čas bez problémů sloužit. Ale jak už jsem byl v tom nakupování tak jsem ho prostě vzal taky, co kdyby. 

Nový vlnovec výfuku

IMG_20240316_124756.thumb.jpg.22309e2d3c494cd9853d81a1ae98fa48.jpg

Koupené díly zadního a středového výfuku jsem opakovaně natřel Bisilem Thermo. Až bude opravdu stabilní pěkné počasí tak je vyměním. 

IMG_20240315_152818.thumb.jpg.e0f3d92d3e3ef4987a19cd593f943045.jpg

Když se tak ještě zpětně poohlédnu co jsem za ty dva roky na autě dělal a nějak jsem o tom zapomněl napsat, tak hned v prvním roce nákupu jsem očistit a natřel a nastříkal spodek auta, nápravnice, ramena, podběhy a vše kam jsem se dostal v několika vrstvách antikorozních přípravků. To bych tedy letos mohl trochu prohlédnout a místy poopravit, zlepšit. 

Při výměnách pneu zimní letní jsem prohlédl i brzdy a překvapilo mě že někdo před prodejem vyměnil kompletně kotouče a destičky vpředu i vzadu za nové a tak investice do brzd nás minuly. 

Zadní kotouč 28.4.2022  foceno při výměně pneu na letní. Tloušťka měřena 9mm, zcela nový.    30.10.2022 při výměně pneu na zimní jsem rozebral, čistil a promazal celý třmen. 

IMG_20220428_161945.thumb.jpg.85a01301b9988cda41b6489d1f3b4298.jpg

Přední kotouč 29.4.2022, stav po koupi auta, při výměně pneu na letní. Dnes už jsou ramena, nápravnice a podběh natřeny. 

IMG_20220429_162056.thumb.jpg.113a5c36c3f621addf3b8f53f9398365.jpg

 

Tak po dvou letech provozu a bezproblémově prošlé STK jsem rád že jsme koupili normálně ojeté auto které nebylo zrovna pastí na nového majitele.

Úplně dokonalé a bez investic to samozřejmě není ale zatím to není nic hrozného.

Teď jsem domluvený s kolegou který dělá diagnostiku, na výčtu chyb se mi na klimatroniku objevila chyba 2C2 což by měl být problém ventilátoru chladiče a výparníku klimatizace. Tipnu si že problém bude se spuštěním ventilátoru od klimy ale uvidíme co na tom vykouká. 

Ještě zlobí parkovací senzory, dříve zlobily jen když byla opravdu vysoká vhkost v podzimním a nebo jarním čase, v létě normálně fungovaly. Teď ale stávkují. Vidím to stejně na výměnu senzorů a kontrolu kabeláže. Zase platí, uvidíme co kolega vykouká na diagnostice. 

Tak doufám že auto bude fungovat k naší spokojenosti nadále s nízkými náklady na údržbu. Na ježdění okolo komína a zařizování okolo baráku je perfektní, koupili by jsme ho znovu.

IMG_20240316_124845.thumb.jpg.563ed1254526439f7393d6ac1e2af2e0.jpg

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Jaro přišlo letos mnohem dříve a tak už v březnu jsem pěkné počasí využil k omytí a naleštění.

 

IMG_20240407_111411.thumb.jpg.6c10d106fe1bbfe3f445ab1c7147fc2e.jpg

 

 

Teď v dubnu jsem se pustil do opravy parkovacích senzorů které mě již delší dobu trápily svou nefunkčností. Koupil jsem a vyměnil 2ks senzorů a podařilo se. Systém je zase funkční. Nasazování nárazníku zpět je docela náročné aby dosedly ty zacvakávačky na koncích. Mám pocit že nesedí tak pěkně těsně jako dřív. 

IMG_20240427_132602.thumb.jpg.ea325610bc5454538feaec1eef693ba9.jpg

 

IMG_20240427_142029.thumb.jpg.d81fb1a6e72365ff6c095f7fba1f9916.jpg

 

Rovnou jsem u toho vyměnil i pneu na letní ať to mám vyřešené. Tak a teď je tam ještě ve výčtu chyb  2C2 - problém s ventilátorem výparníku a chladiče. Tak se zase zaměřím na tohle. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...