Přejít na obsah

Vibrace karoserie při dálniční jízdě


lujetu

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

má Octavii IV RS TSI 12/2020, manuál, kola 18" (zimní i letní), DCC tlumiče, najeto cca 67 tkm.

Již tak od ledna pozoruji občas při dálniční jízdě (projevuje se mezi 120 až 140 km/h) čas od čas mírně vibrace do celé karoserie, které se lehce přenáší i do volantu, ale spíš je to cítít v sedačce, případně i vidět na drobných předmětech (např. krabička cigaret v přihráce pro nápoje u řadící páky prostě rezonuje). Není to závislé na otáčkách motoru, zařazené rychlosti (dělá i na neutrál) a ani naložení auto (prázdé vs. plné). Projevuje se to jak na zimních (2 sezóny) tak letních pneumatikách (3. sezóna). Je to znatelnější při jízdě po hezké rovné silnici (na výmolech se to samozřejmě ztratí) a projevuje se to pozvolna - vibrace pomalu nastoupí a během třeba 5 - 10 sekund opět ustoupí, někdy víc, někdy míň. Změna tvrdosti tlumičů nemá žádný vliv (necítím rozdíl).

Tímto se jízda stává dost nekomfortní a jsem nucen se buď "plahočit" 110 km/h a nebo to zas valit 150 km/h (kdy je auto kupodivu hodně tiché)

 

Již jsem se snažil to řešit ve Škoda auto servisu, ale tam mi řekni, že to musíme přesně projet a ukázat, jenže na to nikdy neměli přímo čas a prý na garančním servisu se všim na podvozku hýbali a nic nenašli. Když jsem přehazoval kola (zimní za letní), tak jsem zkusil nejdříve nevyvážit letní a projet to, pak je vyvážit a znovu zkusit a necítil jsem žádný rozdíl. Geometrie dělaná cca v dubnu 2023, také nemělo vliv. Jako by se prostě mezi 120 a 140 km/h dosáhlo jákési rezonanční frekvence a nějak se to přenáší do karoserie, zvuky to nedělá, jen ty vibrace, citelné primárně do sedaček a tunelu uprostřed.

 

Nemáte někdo podobnou zkušenost třeba i z jiného auta? Jsem z toho poměrně nešťastný, protože auto je jak dělané na dálniční přesuny a tohle mi úplně trhá nervy. Budu rád za jakýkoliv tip i jak to reklamovat. Auto mám ještě v záruce, ale nějak se mi zdá, že servis takové ty porodní vady z výroby nerad řeší.

 

Díky moc všem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych to tipoval na vadu v převodovce. U takto nového auta se nedá očekávat že by byl problém na nápravě, pokud jsi nevzal nějakou velkou nerovnost a dělají to různé sady kol.

Bohužel koncern ty převodovky nemá kvalitní od roku 2016 se sypou hlavně manuály ve všech motorizacích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spojka mě teda nenapadla - jen vyřadit na neutrál nebo jinou zařadit rychlost (pětku nebo čtyřku a to se mi nezdál rozdíl, vibrace byly i tak). Je pravda, že při studeném ranním startu hned po nastartování se ozývají takové brumlavé zvuky (cca 20 - 30 sekund, než se to trochu prohřeje/promaže) a v tomto případě, když sešlápnu spojku, tak ten zvuk utichne. Ale to dělá prakticky od novoty a bral jsem to jako vedlejší efekt studeného startu...

Sešlápnout spojku vyzkouším a dám vědět. Pokud by to bylo tím, to by mě zajímalo, jak by autorizák řešil. Očekávám, že to svedou na vadu řidiče a běžné opotřebení (spotřební materiál).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkoušel přes víkend několikrát a úplně mi nepřišlo, že po sešlápnutí spojky by se ty vibrace nějak výrazně změnily či sklidnily. Přijde mi to velice podobné, možná stejné, takže spojka na to vliv nejspíš nemá. Nějaké další nápady, než to budu zkoušet v servisu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako, že by hnací hřídel v převodovce vibrovala? To by musela být převodovka před smrtí, hučela by, kvičela apod.

Jestli to dělá na letních i zimních kolech tak mě napadají buď poloosy nebo křivé náboje. Náboje se nechají změřit na házivost, u poloos je to horší. Bral bych to asi jako další štaci při zjišťování. Good luck.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani ne nemusí, mě vydávala bručivé zvuky jen na volnoběh za studena, trošku se mi zdálo že je větší hluk od kol, auto vibrovalo při rychlostech od 100 km/h, po půl roce najednou z čista jasna zachřastění šlus, výměna převodovky a hle vibrace zmizeli.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hučení/bručení po startu za studena pozoruju, je to znatelný, ale v tomto vyšlápnutí spojky pomůže...
Auto bylo na jaře na geometrii v autorizáku - tam by se házivost/křivost náboje neprojevila? Dostal jsem i protokol, že to seřídili a v pohodě. Možná zkusím použít info od Informatora. Ohledně hluku od kol, myslíš to že jsi slyšel to bručení více od kol (když jsi šel ven z auta) nebo že prostě byl větší hluk při jízdě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo naprosto stejný projev, vymáčkneš spojku a bručení přestane.

Od 100 km/h vibrace s troškou rezonance, rezonance se s rychlosti nakonec kolem 140 vytratila i ty vibrace skoro zmizeli, ale trochu tam byly i při 140+. Nejvíc to bylo protivné při klasické jízdě po okresce s rychlostí kolem těch 100 km/h. Viník převodovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám podobný problém. Na voľnobeh je motor hlucnejsi ako pri vysliapnutej spojke. Vtedy hluk zmizne. No najhorší zvuk je v momente, keď spojku stlačím do polohy kedy zaberá. Auto má len 1500km

 

Bol som s tým v servise a podozrenie je na zlé spojkove ložisko. O týždeň v utorok ide auto do servisu a budú sa snažiť problém odstrániť.

 

Pri jazde som si tento zvuk nevšimol keďže mierne preraža zvuk od športového vyfuku.

 

RS, 2.0 tsi, 2023

 

 

Editováno: , autor: lubos23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, lubos23 napsal:

Ja mám podobný problém. Na voľnobeh je motor hlucnejsi ako pri vysliapnutej spojke. Vtedy hluk zmizne. No najhorší zvuk je v momente, keď spojku stlačím do polohy kedy zaberá. Auto má len 1500km

 

Bol som s tým v servise a podozrenie je na zlé spojove ložisko. O týždeň v utorok ide auto do servisu a budú sa snažiť problém odstrániť.

 

Pri jazde som si tento zvuk nevšimol keďže mierne preraža zvuk od športového vyfuku.

 

RS, 2.0 tsi, 2023

 

 

 

Předchozí RS, kterou jsem měl, mi dělala přesně tohle taky. Všiml jsem si toho někde okolo 2 tisíc km tuším. V servisu to bylo a uzavřeno jako vlastnost. Jsem zvědav, s tím přijdou u tebe. Kdyžtak dej vědět. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já mám taky nové informace. V autorizáku jsem to ještě neřešil, jen se svým známých mechanikem - měnil mi teď zadní brzdy. Samozřejmě jsem mu vše popsal a poprosil o kontrolu, jestli je všechno dotažené nebo nejsou vůle (poloosy, převodovka, uložení motoru a převodovky). Nic nenašel, brzdy vyměnil a jel to projet - nic necítil.
Světe div se, já už dvakrát jel do práce a zpět a taky ty vibrace nebyly cítit - jako by to výměna zadních brzd opravila nebo zmírnila na tolik, že to už není tak snadno zřetelné. Tak či onak, brzdy jsem měl vzadu ještě původní a už tak po roce a něco provozu jsem viděl vrypy (řešil jsem v jiném vlákně). Už byly půl roku na výměnu, ale odkládal jsem to, protože autorizák chtěl jen za materiál 16 000 Kč (brzdy a kotouče), tak jsem na známého čekal, až pořídí nový SW pro připojení o OIV (prý to je poměrně drahá záležitost).

Tak kdyby někdo řešil vibrace jako v tomto vlákně, mrkněte se na brzdy a kotouče - asi nebudou z těch kvalitnější, brzy odchází a možná i to může být příčinou dalších neduhů. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

16 tisíc.... to pobavil.

V květnu jsem si měnil zadní brzdy vč. kotoučů na zadní nápravě sám, stálo mě to 2 hodiny života, 120 kč za lak na třmeny, 1000 KČ za kotouče Zimmermann, 450 kč za destičky Zimmermann, 240 kč za nové čepy s gumovými krytkami a prachovek... vyčištěno, rozhýbáno, přelakováno... Nevidím důvod za to dávat 16 tisíc, se už úplně pomátli, dvojnásob jestli je životnost originálu rok a ještě na to nedávají vůbec žádnou záruku (pokud se vymlouvají a nechtějí na RMA vyměnit, tak jakoby záruku neposkytovali).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Môj problém sa dnes po vyše dvoch týždňoch podarilo konečne vyriešiť. Zotrvačník bol vymenený za nový.

 

Servis však nevedel garantovať termín opravy, keďže náhradný diel bol nedostupný. V pondelok mi už došla trpezlivosť a poslal som mierne rozhorčeny email na infolinku. V utorok mi volali zo servisu, že dodanie zotrvačníka im potvrdili v priebehu tohto týždňa... náhoda?... 

 

V tomto momente je ale pre mňa podstatné to, že auto je konečne doma a plne funkčné.

Editováno: , autor: lubos23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Konečně mě nějaký autorizovaný servis vyslechl, technik se projel a vibrace cítil (uznal vadu). Bude se to prý řešit se škodovkou, protože auto má nyní najetu již 97 tkm (těsně před koncem záruky). To, že jsem vibrace a nepřijémné cukání (včetně zvuků spojky, co jsou slyšet u @lubos23 na videu) reklamoval opakovaně poslední dva roky, nikdo nikdy nic neuznal, že to necítil, neslyšel a podobně.

Měl jsem auto ještě u kamaráda, co se specializuje na opravu Audi a BMW. Sám má BMW v manuálu s nájezdem přes 400 tkm a říkal mi, že zvuky, co dělá moje převodovka při řazení se mu vůbec nelíbí a zní to dost opotřebovaně.

Budu nějakou dobu bez auta, že to půjde asi přímo do škodovky, tak jsem zvědavý, jak se k tomu postaví a jestli něco vymění. Pokud ne, dost silně uvažuju, že auto pošlu pryč - abych řešil výměnu setrvačníku nebo převodovky na těchto kilometrech, tak to nemám zapotřebí.

 

Co u vás? Nějaké novinky nebo vyřešené problémy v servisu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...