Publikováno Prosinec 5, 20231 r Ahoj, prosím o radu zkušenější. Dnes smrad v autě, jako když se pálí spojka nebo plasty. Google pomohl >> Pálení plastových částí přídavného elektrického topení - PTC případně jeho kontaktu. Nastudoval jsem dílenskou příručku a šel na demontáž. Sice pomalu ale dostal jsem se až k samotnému VYTAŽENÍ PŘÍDAVNÉHO ELEKTRICKÉHO TOPENÍ (1K0963235G). A nastal problém. Vytáhnu ho jen na cca 90% a pak se zarazí o ocelovou část palubky (viz foto 1 horní červená kružnice), na které je přimontován kolení airbak (airbag je samozřjmě demontován), a nejde dovytáhnout. Ať s ním kroutím jak chci, tak prd. CO S TÍM? JAK TO DOSTANU VEN? Příručká jen v tuto chvíli říká, demontujte. No a další zjištění. Začal se pálit kontakt jak na samotném el. topení (viz foto 1 dolní kružnice a foto 3) tak i v konektoru foto konektor. Vypadá to, že topný člen by šel zachránít (očistit kontakt), ale pastový konektor je podle mne potřeba vyměnit. Dá se vůbec koupit? Edit. Svorkovnice bez pinu a kabelů má číslo 1K0972723A (ve škodě za 190,-). Edit: Nakonec se mi PTC podařilo vyndat. Vysunout doleva a NAHORU, až se vysune dolní zadní roh PTC, a pak stáhnout dolů. Ježek v kleci.
Leden 19, 20241 r Ahoj, mám stejný problém u Octavia 3 2.0 TDi. Když to nechám zaplé déle tak jde vidět i kouř z výduchu topení. Smrad je to hrozný. Teď v zimě to dost postrádám. Jak jsi závadu odstranil? Nebo má někdo zkušenost? Díky
Leden 20, 20241 r Autor Zatím jsem tu topnou spirálu jen vymontoval, svorkovnici zaizoloval a jezdím bez PTC. Holt to do kabiny topí za delší čas. Jinak chci zkusit dát jen nový pin se svorkovnicí a starou topnou spirálu (vypadá dobře). Díly mám, jen se k tomu dostat. Pokud to bude zase smrdět, nová topná spirála se dá koupit za 2tis.
Duben 8, 20241 r Autor Jen pro info. Až do teď jsem jezjil s vymontovaným PTC a nenainstalovaným textilním krytem v levé straně středového tunelu. Vřele to nikomu nedoporučuji. Koloběh telpa od výměníku je nepřítomností zmíněných částí narušen tak, že řidič se vaří a spolujezdec mrzne. Jinak jsem teď nakrimpoval nový konektor, dal novu svorkovnici a nechal starý PTC. Uvídím, jak to bude fungoval, až teplota klesnou.
Duben 8, 20241 r Tak snad se dílo podařilo, jen se bojím že to testneš až tak v říjnu 🙂 ale určitě dej vědět.
Leden 2Led 2 Jak vam auto topilo bez vymontovaneho PTC? Mam asi podobny problem, tak jsem pridavne topeni vypnul v nastaveni klimatizace (než se dostanu k tomu to rozebrat) a dnes rano bylo venku cca. 9°C a v aute nebyl ani po 30 minutách jízdy teplotní komfort jako dřív. Ptam se proto, protoze me napadlo, jestli to cele nemuze byt spojene jeste s ucpanym tepelnym vymenikem topeni, jak se u O3 take stavalo a kvuli tomu nebyl treba PTC pretizeny nespinal porad i behem delsich cest a proto se treba nezacal vypalovat kontakt.
Leden 2Led 2 Autor Zapomnel jsem se ozvat.. PTC mi po oprave topi a nic nesmrdi. Takze zatim vse funguje. 2 mvelisek. Radiator jsem ucpany nemel. Je ale mozne, ze byl problem zpusoben prezezovanim PTC, protoze jsem musel menil termostaty ("hlavni" i na DSG). Ale ja mam S2 a ne O3. Spis si ale myslim, ze se "vyklepal" kontakt na svorkovnici.
Leden 2Led 2 Autor Precti si jeste jednou svuj dotaz nade mnou. Pak si v klidu precti mou odpoved a udelej si zaver sam. A presun se do sekce O3. Upraveno Leden 2Led 2 od koudy_123
Leden 2Led 2 Ja v celem textu nevidim odpoved na to, proc ste menil termostaty a jestli to melo souvislost s problemy s topenim?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.