Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko.

KODIAK PROFIL POROVNÁNÍ 2023 vs 2024.png

Skoda 2023 ŠKODIAQ SVĚŽÍ ZELENÁ.png

  • 3 měsíce později...
  • 5 měsíců později...

Ahoj Všem, v současné době mám Kodiaq FL a uvažuji o koupi Kodiaq 2, ale...

 

 

"Nové" benzínové motory 1,5TSI dostaly servisně velmi nákladné trakční baterie - MILD malou a Plug-in poměrně velkou. (tím se srovnaly náklady u většího nájezdu a stáří auta s motorizací TDI, kde bude stát raketu výměna DPF).  Otázka je co udělá nové častější vypínání vnitřních válců s karbonováním motoru.

 

"Nové" nafťáky nebyly nijak přepracovány co se týče u většiny z nich katastrofické spotřeby oleje zejména u silnější naftové verze. Ta slabší verze má obecně spotřebu oleje menší, ale často u ní dochází k netěsnosti gufera na klice - na rozdíl od silnější verze, která olej díky velkým výrobním tolerancím a slabým stíracím kroužkům na pístech spaluje olej ve válcích s naftou a pomalu a jistě zasírá DPF.

Ta slabší verze TDI vám zase krásně nakonzervuje podvozek kvůli špatnému těsnění na klice uloženého v plastovém(?!) krytu na bloku motoru - pokud o to nestojíte dá se řešit výměnou modifikovaného těsnění na klice - ale je to poměrně náročná záležitost.  

 

 

 

Pokud nebudu dál řešit motorizace a zcela novou ergonomii ovládání tak mi přijde, že Kodiaq 2 je oproti jeho předchůdci chudší o:

 

- měkčené plasty a tapec na zadních dveřích, kde jsou na novém pouze tvrdé plasty a plastová imitace kůže.

- KESSY odemykání na zadních dveřích, kde na novém lze dotykově otevřít pouze dveře přední

- vnitřní filcová výplň přední schránky před spolujezdcem, kde nový má jen tvrdý plast

- el. zásuvka na 230V AC 150W, kde nový má možnost jen zásuvky na 12V DC

- ostřikovače předních světlometů, kde nový nemá ostřikovače předních světlometů

- menší palivová nádrž, kde nový má 55l oproti 58l předchozí generace

- kaplička virtuálního kokpitu, kde nový Kodiaq nemá zastínění přístrojové desky, která je vystrčená na palubní desku. 

 

 

naopak co v něm novém přibylo:

 

+ el. ovládané žaluzie před chladičem motoru

+ 2-ventilové tlumiče

+ dokonalejší matrix světlomety

 

 

a co se bohužel nezměnilo vůbec:

 

= tragické spotřeba oleje zejména u silnější naftové verze motoru

= nevyhřívaný kryt předního radaru, který v zimě namrzá a vyřadí tak adaptivní tempomat (který je nově navíc umístěný níže než tomu bylo u předchozí verze) 

 

 

 

 

Doplním, že nová verze nemá možnost přímého měření tlaku v pneumatikách, první verze to měla jako volitelnou výbavu.

Zlepšilo se:

  • doplněn head-up displej
  • ovládání tempomatu páčkou pod volantem
  • asistivní jízda/travel assist/automatické parkování
  • řazení páčkou u volantu - konečně!

 

K některým těm výše uvedeným ze zkušenosti můžu napsat:

  • KESSY má možnost odemykat/zamykat přiblížením/vzdálením se, takže ovládání na klice není většinou potřeba
  • zásuvky jsou i USB-C a mají rozumný výkon, takže třeba laptop se dá v pohodě nabíjet i bez 230V
  • ostřikovače jsem rád, že tam nejsou
  • kaplička překvapivě nechybí, i v létě kdy slunce hodně svítilo byl virtuální kokpit dobře čitelný
  • 3 týdny později...

Jenom dodám akt. info ze servisu, že slabší verze TDI 110kW již má modifikovaný simerink na klice, takže by únik oleje neměl hrozit. A bohužel ta silnější verze žere pořád prý "trochu" oleje😟

Upraveno od lakrij

  • 4 týdny později...

Jj, takovou trochu, že kolega s sebou radši vozí 5l kanystr s olejem.

  • 2 měsíce později...

Dále musím pochválit ventilované masážní ergo sedačky, oproti třeba bráchovo Volvu XC90 mnohem lepší a kvalitnější. DCC podvozek je také úplně jinde oproti předchozí generaci, uvnitř mnohem méně hluku, pokud si připlatíte za paket pro špatné cesty, tak díky zakrytování podvozku auto neskutečně plachtí a je to znát na spotřebě. HeadUp displej promítající na sklo je také kvalitní, nehyzdí ho nějaká výsuvná plastová destička. V neposlední řadě Matrix světla, ty jsou na kategorii vozu vynikající. Audio Canton je také úplně jinde oproti K1. Super vec automatické zaparkovani, když vůz předem naučíte kam má zaparkovat, takže přijedu pred vrata a auto se mnou samo zajede do garáže 👌

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.