Přejít na obsah

Dodělání natáčecích světlometů


Miro F.

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

ucelený návod na dodělávku natáčecích světel na F2 jsem tu nenašel, takže zde přidávám mojí zkušenost.
Vlastním F2 Combi 1.4 16V Ambition Tour (2014), tj. po faceliftu. V základu byly stříbrné pevné čočky H7, tj. tlumené H7 v čočce + dalšími H7 v parabole na dálkové. Dodělávka z H4 i z černých "Monte Carlo" H7 s magnetickou clonkou by asi obnášela odlišný checklist drátů, které je potřeba dodělat... Dále je asi podstatné, že moje auto má ESP, tj. i snímač úhlu natočení volantu - bez něj to určitě fungovat nebude.
Co je potřeba pořídit:

  •  světla + jejich řídící jednotku se svorkovnicí + šrouby a nacvakávací matice na přidělání jednotky do kastle
  • kabely + piny vč. těsnění pinů do předních světel

Postup:

  • jednotku natáčecích světel zadělat na dolní část A sloupku do kastle (těsně nad filcovým krytem pod přístrojovkou) - otvory pro nacvakávací matice tam jsou připraveny, stačí nacvaknout a pak jednotku přišroubovat
  • natahat kabely do svorkovnice T18d ŘJ natáčecích světel (J745) dle dílenské příručky, pro moje auto to obnášelo:
    • T18d/1: 0.5 br/gn => 369 (kostra - lze např. na středový tunel)
    • T18d/6: 0.35 rt/sw => T6y/2 (regulace sklonu světel) - zde zapojit místo stávajícího kabelu
    • T18d/7: 0.35 rt/gn => T10b/2 (pravé světlo) - zde zapojit místo stávajícího kabelu
    • T18d/10: 0.5 sw/vi => SB9(5A)
    • T18d/13: 0.35 or/br => T32a/29 (budíky)
    • T18d/14: 0.35 or/sw => T32a/28 (budíky)
    • T18d/15: ge/gn => T41a/41 (svorkovnice směrovek)
    • T18d/16: 0.35rt/bl => T10a/2 (levé světlo) - zde zapojit místo stávajícího kabelu
    • T18d/17: 0.5 gr/ge => T10b/7(pravé světlo)
    • T18d/18: 0.5 gr/ws => T10a/7 (levé světlo)
  • dále zřídit pojistku SB14 (10A) a natáhnout od ní dva kabely ke světlům:
    • T10a/9 (levé světlo): 1.0 sw/gn
    • T10b/9 (pravé světlo): 1.0 sw/gn
  • natáhnout nové kabely ukostření světel:
    • T10a/10 (levé světlo): 1.5 br/sw => kostřící bod 672 (nebo libovolný kostřící bod v motorovém prostoru)
    • T10b/10 (pravé světlo): 1.5 br/sw => kostřící bod 12 (nebo libovolný kostřící bod v motorovém prostoru)
  • nezapomenout, že piny ve světlech musí být vč. těsnění!!!
  • dále už jen vyměnit světla, slícovat s kastlí a seřídit
  • a na závěr nakódovat:
    • v CAN GATEWAY vybrat INSTALLATION LIST a přidat jednotku 55 HEADLIGTH RANGE
    • v jednotce 55 HEADLIGTH RANGE můžete v adaptacích nastavit na kanálu 1 hodnotu na 1, pokud chcete, aby se světla natáčela i když je vozidlo v klidu (nemusí být ani nastartované) - dobré minimálně pro testování, jestli Vám to chodí...

Cenově mě to vyšlo cca na 7000 za materiál (světla + jednotka z vrakoviště + elektromateriál + spojmat). Zbyla mi stará světla H7, která možná zkusím poslat dál... Práce minimálně na celý den, spíš déle...
Toť asi vše, snad jsem na nic nezapomněl...

 

IMG_1285.JPG

IMG_1288.JPG

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...