Jandax

Uživatel
  • Počet příspěvků

    113
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Popularita

5 Neutrální

O uživateli Jandax

  • Hodnost
    Uživatel
  • Datum narození 24.11.1987

Návštěvy profilu

488 zobrazení profilu
  1. Ahoj, prosím tě, v roce 2012 jsi psal do fóra dotaz k 1,2 HTP  ohledně zarachtání nebo zadrnčení  po zařazení  a při rozjezdech. Nevěděl jsi tehdy čím to je. Mám teď asi podobný problém u 1,2 HTP, 47KW. Když se rozjíždím v nižších otáčkách a přeřazuju z 1 na 2 a pak ze 2 na 3, tak mi někde zespodu něco zarachotí nebo spíš zadrnčí, jakoby od motoru, trvá to jen chvíli, než se to dostane do otáček a potom už ne. Nevíš prosím tě, čím by to mohlo být. Někdo mi říkal, že snad reakční vzpěra zavěšení motoru, někdo zase, že prej naprasklej vlnovec výfuku..... No nevím si rady. Předem děkuju za odpověď. Ahoj Michal.   

  2. Je možné že jsou ledky zapojeny do série, tudíž když odejde jedna nesvítí všechny. Jen nápad.
  3. Trochu to tu přikořením, asi před měsícem jsem dělal kroužky na roomstru 1.9 Tdi 77kw s kódem BSW, rok 07. Je tam ještě stará neodlehčená klika a šály byli po 150tis km naprosto v pohodě. Teď mám rozdělenou octávku 1.9 Tdi 77kw kód BXE rok 07 a motor má již novou odlehčenou kliku a šály jsou po 150tis km v háji, těžko říct jak dlouho by to ještě vydrželo než by se to raflo ale myslím že můžu s jistotou říct že tento problém vydřených šál a následné přelomení ojnice se týká motorů s inovovanou odlehčenou klikou. Poznat to jde i podle reakce na sešlápnutí plynu při volnobehu, motory s těžkou klikou se roztáčejí pomaleji než s odlehčenou. Na foto jsou ty v pohodě z roomstra a ty v háji z octy, plus rozdíl mezi odlehčenou a klasickou klikou.
  4. Tak motor je v kupě, zatím sem najel asi 200km v záběhu a vypadá to že olej ani chladicí voda nemizí. Byl sem ukázat ty sjetý kroužky zdejšímu odborníkovy přez koncernový motory a ten konstatoval že motor byl zcela jistě uvařen. Vypadá to že záhada je vyřešena, tak snad to pár desítek tisíc km najede.
  5. Tak jsem se pustil do demontáže motoru a výsledek hledání příčiny spotřeby oleje mě doslova děsí. Všechny součásti motoru, šály, písty, ventily, vačka, zdvyhátka ventilů atd. Nevykazují prakticky žádné nebo jen minimální opotřebení. Jediné co je naprosto v háji jsou pístní kroužky, a to všechny. Nebyli zapečené ani prasklé nýbrž sjeté. Opotřebení je tak silné že u stíracích kroužků úplně zmizeli stírací planžetky, viz foto. Opotřebení válců je je na průměr max o 0.05mm a ovalita válců je do 0.03mm. Tolerance je do 0.10mm. Coz je si myslím vzhledem k najetým km v pohodě. Otázkou je co způsobilo ono předčasné opotřebení kroužků? Pokud by motor jezdil bez oleje, nebo byl uvařený byli by přeci poškozeny i jiné části motoru a ne jen kroužky. Jinak kroužky jsou GOE což je nejspíš Goetze.
  6. Prosím pěkně, mám problém s diodou ve dveřích řidiče, po zamknutí nebliká, spínače ve dveřích jsou ok a safelock je funkční. Diodu jsem zkoušel a po připojení na zdroj svítí. Přesto prostě po zamčení nezačne blikat. Díky za nápady
  7. Tenhle motor budu rozdělávat prvně, vím jen tolerance, vůle a utahovací momenty, mám k dispozici dílenský manual. Myslíš že mám mimo, samozřejmě šroubů vyměnit i ojniční pánve? Nebo je dát zas zpět pokud nebudou mázlí nebo mít větší vůli.
  8. Stočený to není, záznamy sedí a i celkově to je v pěkným stavu, tedy až na tohle. Není asi důvod to víc protahovat, holt se to rozhodí a uvidí se kde je zakopaný pes.
  9. Nic jinýho mi asi nezbyde než to otevřít. Určitě budu informovat o stavu. Jaká by mohla být příčina zapečených kroužků u tohoto motoru? Měl sem sundaný víko ventilů a je to tam hezky čistý, žádný známky usazenit nebo karbonu. U benzínového motoru bych to chápal, sou tam větší teploty ale tyhle motory maj i chlazení oleje.
  10. Nejspíš to bude vážně těma kroužkama, jen mi nejde do hlavy jak je to možný že to bere tolik, to vypada jak když tam ani žádný kroužky nejsou ale pak nechápu jak je mozny že komprese je ok. Každopádně díky za rady.
  11. Já to kupoval s tím že to bere trochu olej, tipoval sem to na turbo nebo gufera vetilů. Že to bude brát tolik sem nečekal
  12. Problém je v tom že mě to hulí a je to cítit olejem prakticky pořád, naopak s rostoucími otáčkami víc. A taky při studeném startu to zakouří. Zkoušel sem to prošlápnout i s otevřeným výčkem na hlavě a hulí to furt.
  13. 3.1Mpa má mít nový, to ano. 3.4Mpa je myslím si reálná hodnota zajetého motoru. A rozdíl tlaků válců je taky v normě, proto se mi nechce věřit že by byli v háji kroužky. Porovnával sem jestli motor netlakuje do vany s kámošovo golfem (ASZ) a řekl bych že je to asi tak stejný. Co vím tak když sou v háji kroužky tak motor hodně tlakuje do vany a ta spotřeba oleje by nebyla si myslím tak vysoká. Jinak havarované to není a jestli to bylo uvařené to se asi jen tak nedozvím, motor dělaný nebyl, vše původní. Jen turbo je očividně nové, je podezřele čistý a neorezlí.
  14. Zdravím, mám veliký problém. Jedná se o Roomstra s motorem 1.9 TDi 77Kw kód BSW. Stav tachometru 151000tis km. Problém je se spotřebou oleje, jedná se o hodnotu 5l na 1500km. Nechal sem vyměnit gufera ventilů, osobně sem kontroloval turbo, jak vůle tak zkouškou s odpojeným výfukem a výtlakem z turba, ani z jedné strany to olej nehází. Měřil jsem i kompresi, která je výborná, rozdíl mezi válci je max 0.2Mpa, a průměr je 3.4Mpa. Sem s toho už mimo, nenapadá někoho nějaká další možnost kudy může olej unikat? Ještě podotknu že netěstnosma na motoru to není, olej se spaluje a hulí to modře.
  15. Ahoj, mám problém, přestali mi svítit přední světla a nesvítí ani kontrolka potkávacích světel, nic méně dálková světla fungují a to jak blikání tak i páčkou do předu. Myslíte že je chyba v přepínači světel nebo je v elektro výzbroji ještě nějaké telátko či tak něco? Díky za rady. Ještě dodám že žárovky a pojistky jsou v pořádku.