Přejít na obsah

Hluk od podvozku s DCC... bubnovani...


p2p

Doporučené příspěvky

Mám L&K, takže samozřejmě na 235/45/19 a nahuštěno podle norem co uvádí Škodovka a absolutně žádný problém, podvozek jak víno, ale ono všeobecně je to u těch liftbacků údajně lepší. Proč to nechápu a ani nevim, když popinu design, tak je to přece stejný auto jako kombi. Navíc co jsem se náhodně doslechl, tak údajně ty nové DCC Pro budou časem měnit za klasické DCC ze trojkového Superba, ale kdy a kolik je na tom pravdy nevím. Upřímně já mít takový auto s takovým podvozkem co mě neustále buší, tak jak se znám, tak už bych ho na stopro neměl. :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm pneu a tlakům : má to minimální vliv na ten negativní projev těch Kayab. Neřešte 18 vs.19 vzal jsem kola z trojky 215/60/R16  minimum hliníku max. pneu a je to takřka stejné, rozdíl je v projevu a jízdních vlastnostech jako takových - průjezd rychleji zatáčkou, přes obruby atd. (žvejkne se , tlumí lépe atd.)  ale to klepání ta samotná činnost těch tlumičů je stejná.  Řešením je pouze si nagaranci zajistit výměnu tlumičů. Nevím jaká je logika v sériích těch tlumičů je jich celkem asi 10. Já mám na 1/24 výroba. sérii AE, kolegovi co mu je vyměnili - AL. Pokud je tu někdo z okruhu ŠA tak by mě to zajímalo jaká je tam posloupnost. Zda karoserie na lince nebo podle abecedy postupný update - netuším. Ale určitě to bude složitější. Ta rozhodná doba mezi updatem by měla být do a po 17.6.24.  Jaký je rozdíl v jednotlivých sériích netuším. Řeknu víc až si auto vyzvednu a kouknu do podběhu, od středy je hotové - výměna tlumičů. Jedu si pro něj v pondělí ještě jsem čekal na lakovnu a výměnu víčka palivové nádrže. Pohodovou sobotu všem.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si někdo ze smolařů chce srovnat situaci s podle mě bezproblémovým kusem na Praze 10,

nabízím ke srovnání Superb LK 2.0 TDI 110kW, liftback, aktuálně na zimních pneu 235/45R18, výroba 2024W23.

Kontakt přes zprávy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme s @Mike462 srovnali mého, podle mě bezproblémového Superba a jeho, podle něj problémového Passata s mlátícím podvozkem.

Projeli jsme nejdřív se Superbem a pak s Passatem pár nerovných míst s kostkami, pár zpomalovacích prahů a nějaké ty tramvajové koleje.

Žádný extrémní profi test, jen krátká cca 20 min projížďka po Praze 10!

Výsledek za mě: jeho Passat a můj Superb se chovají stejně. Neslyšel jsem žádný tragicky zásadní rozdíl. Možná drobně dunivější zvuk u Passatu v některých místech, ale jinak jsem nic tragického nezaznamenal.

Závěr za mě: Je to zřejmě silně individuální vnímání - někdo je na to zřejmě citlivější a někdo má to štěstí, že to tak nevnímá.
Je zde tudíž možnost, že tlumiče bouchají všem stejně a nejsou žádné bezproblémové a problémové kusy, jsou tu jen různě citliví vlastníci.

 

Jsem zvědavý jak své dojmy shrne @Mike462 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní problém je v tom, že srovnávat liftback s combi prostě nelze. Kombíky mají už dekády problém s odhlučněním napříč snad všemi výrobci. Ale samozřejmě tady ŠA udělala nějakou větši chybu a ten zvuk je dost nepříjemnej (možná taky proto, že to auto je opravdu jinak velmi tiché).

Pokud se nepletu, tak tu zatím máme pouze jednoho majitele, kterému vyměnili tlumiče i s uložením a ten tvrdí zlepšení. Otázkou je jak moc subjektivní to je.

Třeba u mě teď přes zimu to subjektivně vnímám o 50% lépe. A kdyby mi někdo tvrdil, že mi to opravoval, tak tomu snad budu i věřit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže konečně jsme po výměně tlumičů u kombíka, uložení, soft a nová geometrie - výsledek je skvělý. Kdybych hodnotil ve škole tak jednička to nebude ale jedna mínus určitě. Bubnování a bouchání se vůbec neprojevuje, podvozek neškáče na nerovnostech jak koza ale je více přilepený s drží jak přibitý. Projel jsem za víkend 300km všeho možného a je fakt téměř 100% klid od všeho. Jezdím na režim normal a někdy přepínám na individual kde to mám nastaveno úplně do měkka. To malé mínus je dle mě pneumatikami. Tlaky gum kontrolovali ve škodovce a je tam 2,6 a 2,5. Konečně můžeme říct, že jsme spokojeni. Nyní ještě doladí víčko nádrže a bude to top. Bohužel i servis nám potvrdil, že někomu se to projevuje více a někomu méně, zrovna v našem případě to bylo fakt dost přes čáru. Já mám tušení, že od počátku o tom věděli a ladili postupně ve výrobě, informace že od dubna to nebouchá je bohužel mylná, v servise měli i novější kusy a taky třískají asi né tolik jak moje prvovýroba......tak za nás

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po testu s @MichalX9 byl můj Passat byl podle mého o trochu horší od zadní nápravy, ale jen decentně. Mohlo to být ale i tím, že Passat je R, tzn. že má sportovnější podvozek. Ale těžko říct, combi vs liftback, Passat je navíc 4x4 oproti předku u Superba. Jiné motory - benzin vs nafta, tím pádem jiná hmotnost… Moc nám to neukázalo, snad jen to, že každý to vnímá trochu jinak… 

Editováno: , autor: Mike462
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Report ode mě : mám auto převzaté a projeté. Úpravy : SW, výměna všech DCC tlumičů včetně uložení, výměna víčka nádrže.

K těm DCC - tlumiče jsou jiné AK (původně AE) a projev je jiný ! Lze to vypozorovat jak na chování těch tlumičů pokud s tím už někdo něco najel (rozdíl není markantní) tak na tom akustickém projevu. Co do jízdních vlastností, nemám problém tady spokojenost, kam to pošlu tam to zatočí, ten tlumič se snaží udržet kontakt s vozovkou, přijde mi malinko menší rozdíl mezi nej soft a nej hard nastavením ale minimálně, dále mi přijde, že v nejměkčím nastavení auto při dlouhé kompresi (ne na dírách) pustí tlumiče více dolu tedy zhoupnou se více, ale za mě lepší, obecně ten podvozek už je Passat je spíše tvrdší (uskákaný) než měkký a plavný. Toto co píšu je do značné míry subjektivní mám s autem na starých tlumičích najeto 17 tis. tak jsem si dovolil i tento koment.

A teď k tomu hluku : začnu tím, že je to lepší, zmizelo to pobouchávání, klepání (někdo tady psal třískání), za mě o 60-70%. Tedy změna jde znát a ten projev je lepší. Co nezmizelo je samotná práce těch tlumičů jako taková, to dunění, bubnování jak kdo chce kdy se ty solenoidy snaží všechny držet to kolo u silnice je pořád slyšet ale to se obávám, že už se nepodaří odstranit. Projevuje se to už většinou jen na rychle se opakujících nerovnostech (ne dírách) typicky rolety, kdy ten tlumič donutíte k práci rychle kmitá atd.

Postupně jak jsem píšeme tak někdo je spokojen úplně, já spokojen s výhradami viz shora uvedené. Ale to bude pravděpodobně tím kdo jak střídá auto a co od toho kdo očekával. Já dost přesedám z auta do auta a jsou prostě tlumiče tišší. Poslední porovnání bylo s novým Passatem na pasivních tlumičích a troufnu si říct, že je pořád tišší než moje DCC po výměně.

Pro korektnost mám teď na autě kola 19" na zimních pneu a Passat měl 17".

K těm sériím - berte s rezervou jak jsem nakoupil tak prodávám : 3W A513119 AG(nebo AC píše jak prase), AE,AF,AH a AJ se montovaly do 17.6.24 a 3W A513119 AK, AM,AP,AQ a AL od 17.6.24 do dnes. Podle vyjádření generuje a přiřazuje po zadání k VIN tlumiče systém. (např. já výroba 1/24 dostal AK, kolega 2/24 AL) nějaký systém v tom bude.

Snad jsem nebyl moc dlouhý,  Howgh domluvil jsem, pohodový den všem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridam k tem seriim sve cislo, vuz viz popis, vyroba 23.9.24 a origo tlumice mam 3WA 512 037 AR (levy zadni) - takze trochu jine cisla...

 

Jeste takovy tweak, v kufru je v rezerve umisten penovy vylisek s naradim, ten je upevnen paskou, ktera nebyla dotazena a poskakovalo to, po dotazeni se mi zda, ze zvukovy projev na nerovnostech je zase o neco lepsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...