Přejít na obsah

Problém se starty motoru 1.9 SDI - divné chování , každý druhý start nenaskočí ...


Doporučené příspěvky

Zdravím.  Už delší čas řeším problém s divnýmy starty  a chcípáním Fabie  1.9 Sdi  .. ASY   , r.v. 2001.

Auto se chová tak,  že každý první start chytne  a chcípne   ( pokud se  nedrží   ve vyšších otáčkách  ) , zůstane  hučet   servo  , svítí kontrolka  serva

každý  druhý start nenastartuje  vůbec. 

        takto periodicky stále dokola   !!!!

 

              V únoru   2024   měněno čerpadlo z důvodu chyby  ventil N75 vrchní mez   , auto v té době  špatně  startovalo .  S autem nejezdím  , jen manželka  ,  takže nemůžu posoudit  jak se přesně  chovalo   auto před  výměnou čerpadla  a po   výměně  , nicméně    tehdy  to vypadalo jako kdyby   "padala  nafta  "   pořízen   zpětný ventil   ,  vyměněny žhavící svíčky   ... následně  čerpadlo.  

 

 -        V současné době  řešen kabelový svazek v motoru   na levém podběhu   ,  povyměňováno   několik částí   podezřelých kabelů   ...

-        předtím odzkoušeno     startovat  s  odpojeným servem  a  senzory  natáčení   , auto se chová stále stejně   s  tím, že servo nehučí  , od  začátku svíti kontrolka  , ale  jinak    stále stejné      první start chytne , chcípne    , druhý start   nechytne     

- vyzkoušena výměna   relé 109  , stále stejné   , propípány  a zahýbáno s pojistkami  .... 

- při zkoušení zjištěno   , že na ventil přívodu nafty na čerpadle   nejde proud  každý druhý start  , když auto nechytne ,      zkoušen přímý proud +  přívod proudu na ventil   -  žádná změna  

- když motor nastartuje   a   chcípne  , přívod proudu   do ventilu    jde

 

když se otáčky motoru    drží  na vyšších než volnoběžných a motor  se trochu ohřeje  , dá se  s autem rozjet   , a jede, někdy ještě  chcípne ,     po ohřátí    auto jede  normálně    ,   nechcípá  ....   nicméně      po chvíli , když vystydne  , situace se opakuje   ...  

 

divná je stále  ta perioda    ,   že první start chytne  a chcípne   ,   druhý  start   nechytne  , ať se  točí jakkoliv  dlouho   (   a teď  zjistěno, že do ventilu nejde proud)   a tak stále  dokola    s železnou pravidelností  ......    zkoušeny   oba klíčky   , zda  by to   nebylo špatným imobilizérem v klíčku...

 

 Jestli se někdo z Vás   nesetkal s podobným problémem  .......      zatím všichni mechanici,   se kterými jsme to probíral    kroutí nechápavě hlavou ....

 

                                                                               Za případnou radu s tímhle  specifickým problémem  děkuji.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...