Přejít na obsah

Cukanie vs. tlaky spojok po výmene oleja v DSG


MirekJ

Doporučené příspěvky

Ahojte, potrebujem poradiť. Pred cca 4tis. km / mesiacom a pol (konkrétne v nájazde 59,5tis. km) som nechal vymeniť olej + filter v DSG (mám DQ381, S3FL 140kW TDI 4x4 MY2020).

 

Pred výmenou mi bolo sľubované, že to bude radiť lepšie a hladšie, že také sú vraj skúsenosti ostatných. No opak vyzerá byť pravdou. Už po výmene som pozoroval, že cukanie a škubanie je začínať cítiť akosi viac než obvykle, no nechcel som sa po výmene hneď unáhliť, hovorím si že DSG sa asi ešte adaptuje, tak som tomu nechal ešte ten +/- mesiac.
 

A cukanie a škubanie je práve teraz viac a viac zreteľné, a všímam si to, že niečo nie je v poriadku. Prejavuje sa to hlavne na 1-2-3-4, a začalo cukať aj v R, čo mi predtým nerobievalo. Pri tom cukaní je počuť taký jemný kovový zvuk, nedokážem to popísať, najviac sa to podobá na akési (za)cvaknutie, ktoré neprebehne hladko.

 

Hľadal som, veľmi podobné prejavy ako ja niekto zmieňoval na Passat forách, ale čo som našiel ďalej - viď. odkaz dolu.
 

Kolega zmieňuje, že sa mu to začalo diať po výmene oleja. U mňa to isté len oproti nemu rozdiel, že chyby senzorov resp. akékoľvek chyby v jednotke DSG tam zatiaľ vyslovene nemám. Software mám verziu 2405.

 

Otázka čo s tým - bojím sa, že je to časovaná bomba a rozoserie sa to úplne.
 

Auto zatiaľ jazdí na všetky kvalty, ďalej otázka, či bola "spúšťačom" výmena oleja a mám to reklamovať kde som to menil (neautorizák), alebo je to vada z výroby a skusiť Škodu / AS - predĺženú záruku mám tuším do leta 2025. Fakt neviem.

 

Volal som aj do jedného pražského servisu prevodoviek a pýtal som sa na ceny výmeny čidiel resp. celej mechatroniky DQ381 - no, vyšších pár desiatok tisíc Kč.

 

Čo myslíte?
 

 

 

 

Editováno: , autor: MirekJ
Merané jiné hodnoty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

skúsil by som vymazať adaptačné hodnoty a urobiť základné nastavenie cez diagnostiku a chvíľu pojazdiť, či sa to nezlepší, prípadne treba preveriť, aký olej bol použitý pri výmene, nakoľko do DQ381 ide olej s inou špecifikáciou než napr. olej do DQ250, tak či sa v servise niekto nepomýlil... (skúsenosť môjho známeho).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som bol s tým radšej na diagnostike v servise ktorý sa dlhodobo venuje len prevodovkám, pred chvíľou som sa vrátil.


Takže - sú tlaky prevodovky a tlaky spojok. Ja som ráno zmeral tlaky prevodoviek, ale nemeral som tlaky spojok - a tie sú dôležité. A servis meral práve tlaky spojok 1 a 2 a tie sú našťastie OK, takže mechatronika je v poriadku. Kontrolovali olej, ten je tiež v poriadku.

 

Ponúkli mi urobiť znova adaptáciu a či nechcem pridať wolframové aditíva - súhlasil som. Sú toho názoru, že je to čisté a nič viac pre tú prevodovku nemôžem v tejto chvíľi urobiť.

 

Takže mám po adaptácii a budem situáciu sledovať, keď tak napíšem.

Editováno: , autor: MirekJ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...