virago999 Vloženo 12. Srpna Sdílet Vloženo 12. Srpna (editace) Závada : - kolísání volnoběhu - svíčky cca po 3000km obalené karbonem - slabší výkon - autobe bere 1l oleje na 1400 km Provedené práce : - chemická dekarbonizace přípravky PRO-TEC Carbon X K1+K2 a BG6577 - výměna svíček + zapalovacího modulu - výměna oleje + filtru - kontrola sání Mnou zvolený postup chemické dekarbonizace přípravkem PRO-TEC Carbon X K1+K2 1. Změřit hodnoty na volnoběh benzín / plyn + kompresní tlaky 2. Zvednout přední kola, aby s nimi šlo otáčet, zařadit 4ku, zabezpečit vůz před pohybem 3. Motorový prostor vystlat igelitem, nebo starými textiliemi 4. Demontáž sání + svíček + sací potrubí do škrtící klapky + kryt rozvodového řemene 5. Do válce strčíme stahovací pásku a otočením kola dopředu si najdeme horní úvrať 1. válce 6. Pro kontrolu aretace imbusem do zdířky v rozvodech, mělo by zhruba sedět 7. Otočíme kolem o 360° ( a jsme zhruba 15° od uzavření nasávacího ventilu na válci č.1 ) 8. Označit fixem šipku na kole a na pneumatiku 0° 90° 180° 270° 9. Kolo je ve výchozí poloze 0° 10. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 11. Hadičku spreje Carbon X K1 zasunout co nejhlouběji a pomalu vytahovat za stálého stříkání, aplikovat pěnu do všech válců a nechat 20. minut působit 12. Kvalitně utěsnit prostor papírovými ubrousky před nechtěným výstřikem chemie po otočení kolem 13. Pootočit kolem na rysku 90° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 14. Pootočit kolem na rysku 180° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 15. Pootočit kolem na rysku 270° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 16. Neutralizační sprej Carbon X K2 nastříkáme do sání přes škrtící klapku, opakujem 3x po pootočení 17. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 90° a 20. minut nechat působit 18. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 180° a 20. minut nechat působit 19. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 2700° a 20. minut nechat působit 20. Pootočíme kolem o 360° 21. Odsajeme přebytečnou chemii z válců ( stříkačkou, vývěvou ) 22. Vyčistíme škrtící klapku 23. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 24. Nastartovat cca 10 sec, naprázdno aby vyletěly nečistoty 25. Zkompletovat sání, kryt rozvodů 26. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + proplach BG109 ) 27. Motor nechat běžet 20. minut při otáčkách 1200 ( zatížit plynový pedál ) 28. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + aditivum BG 115 ) 29. Do plné palivové nádrže nalejeme BG208 Foto + video dokumentace provedených prací Nářadí + materiál Demontáž dílů Před chemickou dekarbonizací Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.15_49031f2b.mp4 Po chemické dekarbonizaci Svíčka po 2500 km Vstřik ( na vstřik se dává vazelína ?, nebo v předešlém servise ví něco víc :)) Meření horní úvratě 1. válce Označení pneumatiky 0° 90° 180° 270° Proces dekarbonizace Výměna oleje ( stejný olej tekl i po proplachu beze změny kvality v porovnání s první výměnou, cca po 500 km raději udělám znovu výměnu oleje ) Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.05_5077e41c.mp4 Výměna svíček + zapalovacího modulu Čištění škrtící klapky : Zjištěna závady : Roztržené pouzdro kolene sacího potrubí Uklepaný držák sání Výsledek : - snížení spotřeby na volnoběh z 1,4 na 1,1 - tišší chod motoru - pocitově návrat několika ztracených koní - bohužel tlaky jsem nemohl změřit, protože mi v termínu nepřišel kompresiometr - nalezené prasklé těsnění u sání Zkušenost : - původní olej a filtr se vyměnil, dal se nový olej + filtr + proplach ten se po 30 minutách běhu motoru taky vyměnil za finální nápln oleje + filtr + aditiva, dle kvality oleje, který se po proplachu vypouštěl udělám v blízké budoucnoti cca 500km další výměnu oleje, protože to byl opravdu čený humus viz video Nejsem žadný mechanik ( youtube + základní nářadí ), ale už mi došla trpělivost s umrdancema v servisech co jen melou hubou a náhodně vyměnují díly místo aby odstranili závadu. Keci ve stylu, podívejte kolik to má najeto si můžou strčit za klobouk. Auto je složené s dílů, pokud je vadný komponent tak se vymění a jedeme dál. Děkuji všem za rady, tipy postřehy Editováno: 12. Srpna, autor: virago999 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Srpna Sdílet Vloženo 12. Srpna Perfektně zdokumentované. 👍 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virago999 Vloženo 13. Srpna Autor Sdílet Vloženo 13. Srpna (editace) díky ! Vzhledem k tomu, že jsem během chemické dekarbonizace zjistil poškozené těsnění sání a něměl u sebe prozřetelně náhradní díl, tak se bude muset vyměnit. To znamená znovu rozebrat sání a při té příležitosti, bych se rád podíval co udělala chemie uvnitř bloku motoru. Dotaz : dostal jsem doporučení při povolování víka hlavy válců, aby se šrouby povolovaly do kříže jinak hrozí nezvratné poškození krytu. Disponuje někdo originálním postup ? Děkuji za odpoved Editováno: 13. Srpna, autor: virago999 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 13. Srpna Sdílet Vloženo 13. Srpna (editace) Řekněme, že chválím dokumentaci a popis. Nicméně mám jeden jedinej dotaz, Tohle všechno je následek té šílené spotřeby oleje, Co jsi provedl s tím? Nemyslel spíš povolení hlavy, než ventilového víka? U hlavy ano, u víka není nic psáno. Editováno: 13. Srpna, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virago999 Vloženo 13. Srpna Autor Sdílet Vloženo 13. Srpna pokud je to jak píšeš, zkusím povolit víko a podívat se na výsledek chemického čištění, jak už jsem před tím uvedl, zkusím opravit svépomocí co svedu objednal jsem se na ultrazvukový čištění vstřikovačů, takže při opravě prasklého těsnění v sání, vyhodím vstřikovače a nechám je vyčistit Z největší pravděpodobností budou v háji pístní kroužky.... chtělo by to kontrolu zdvihátek, vačky, ojniční ložiska, sada těsnění motoru, gufera, ventilová sedla ale to už je právě na motoráře, problém je že nemužu sehnat nikoho kdo by vyndal hlavu vymenit vadné dily a znovu ji nahodil na auto. Zatím každý motorař co jsem volal chce privest zdemontovanou hlavu na ktere udela repas a dál to neresí, takze realita je taková, že se musí poslat auto do servisu kde budou dva dny rozebirat motor, potom se musí prepravit k motorari který na nem bude delat repas, znovu se to musí prevest do servisu a potom to budou kompletovat, akce na 3 tydny přinejlepším. Pokud by někdo věděl o šikovném mechanikovi co dělá Škodovky a je schopny udelat repas i se zkompletováním motoru, napiště kontakt. Budu vdecny ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.