Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Marios: Tak tu tachometrovou stočtyřicítku jednou schválně vyzkouším a troufám si říct, že budu mít pod 8 litrů, pokud to nebude nějakej tankodrom (jako třeba D1).

A s tím pružným zrychlením bych si dovolil celkem nesouhlasit.. jak velkej rozdíl to mezi MPI a FSI dělá nevím, ale že by to bylo až markantní? Nevím, ale když jsem porovnával křivky výkonu FSI a chipnutýho MPI, tak je to dost podobný, tak jsem zvědavej. Ale s tou 1.9 se mi tomu nechce věřit, aby se nechytala v pružným zrychlení, když má podstatně větší točák.. právě tam by mělo mít to TDIčko navrh. Ale můžu se mýlit, neříkám, že ne :).

dadacek: no tak D1 dělá fakt divy asi i ve spotřebě.. říkal i kamarád s 2.0 TDI, že tam cítí, že mu jde spotřeba nahoru

Viktore, s tim pruznym zrychlenim TDI se fakt mylis. Ja s FSI musim vzdy kdyz jedu za kamaradem s jeho 1.9 TDI davat pozor abych se mu nepodival do kufru, kdyz predjizdime kolonu. Zkouseli jsme to pak i jednou jen tak vedle sebe akcelerovat ze 60km/h a to jsem mu ujel vzdy a pokazde minimalne o 1,5 az 2 delky vozu na tom krátkem useku. Nicmene kdyz jsem v jeho 1.9 TDI jel jako spolujezdec a slapl na plyn tak jsem myslel jaka to neni formule a naopak kdyz ja jsem vezl ho a slapl jsem na plyn, tak s trochu nadsazky mi kamarad rekl, ze kdy jako uz konecne zacnu akcelerovat... Proste pocitove to TDI jede o hodne lepe jak 1.6 FSI, ale realně jede o viditelny rozdil huř.

Jinak co se te spotreby tyce, tak dlouhodobou mam 5,7 l/100km ale ted posledni dobou co jezdim se zapnutou klimou tak mam dlouhodobou porad 5,9 - 6,0 l/100km

Jinak FSI ma aspon u meho motoru tu vlastnost, ze pokud mam delsi dobu plyn ve stale stejne poloze, tak spotreba jde postupne dolu. Napr: jedu 100km/h na pětku na rovnem useku za 6,5 l/100km a po par vterinach jde spotreba postupne dolu a ustali se na cca. 5 l/100km. Po ubrani ci pridani plynu se spotreba vrati na 6,5 l/100km a po chvilce kdy s pedalem plynu nehybu jde spotreba opet dolu na 5 litru... Tohle jsem zkousel i s N95 a tam se nic takoveho nekonalo ani po 10 minutach jizdy, tam proste furt teklo dejme tomu tech 6,5 l/100km.

drastys: argument ze MPI vyjde na PHM levneji kvuli papani N95 oprto FSI ktery ma predepsany N98 je lichy, pac s N98 budes mit spotrebu o 0,5 az 0,8 l/100km nizzsi, takze o co vic zaplatis za N98 tak to se ti vrati zase v delsim dojezdu na nadrz, takze v souctu te to vyjde šulnul (me dokonce vychazi N98 levneji na 1km jizdy nez N95)

Neco jineho je 100 oktanovy benzin EVO nebo V-P Racing od Shellu, tam je spotreba jeste o neco nizsi nez s N98 (asi o 0,3 l), ale cenovy rozdil je tam uz tak velky, ze me 1km se 100ok. benzinem vyjde draz jak s N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marios: jo, s tím pocitem, že turbodiesel letí a atmosféra nejede, i když rychlost nabírají dejme tomu stejně, máš pravdu, to už jsem poznal taky. No a s tím pružným zrychlením FSI vs. TDI to tak možná je, když to říkáš.. já to vyzkoušený nemám.

S tou regulací spotřeby je to zajímavý, to slyším poprvý.

Jinak, vyšší oktanový číslo by mělo mít za následek snížení spotřeby - to jako obecný fakt, ale asi každej motor na to reaguje trochu jinak. Při ustálený jízdě by to mělo být asi poznat, ale pozná se to i v městským provozu? Já myslím, že asi moc ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si oponovat, nesledoval jsem to teda nějak extra, ale taky když mám nohu lehce na plynu s konstantní rychlostí tak mi to taky klesá na těch 5-6 (při 100 na 5) lehce polechtám plyn - vzroste na 11 a zase pak šupajda chvilu 7, pak 6 a pak 5 (někdy i 4,7). Myslím si teda, že toto budou mít stejný (možná teda FSI krapet míň-ale zase je dražší ze startu).

Palivo je Shell V Pover. (jiný jsem netankoval a asi ani nebudu) vyjma toho od OMV - 2x.

PS: nevím jak vy, ale já si tu spotřebu celkem hlídám, takže nepatřím mezi Oktávisty co si to profrčí na plné čáře, uhýbaj bez blinkrů atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem si ještě vzpomněl, že jsem jednou jel v zimě do Jeseníků v závěsu za kamarádem s 1.6 FSI a měl jsem tam i zpět dle maxidotu o pár desetin nižší spotřebu, ale byla to jízda s docela velkým vytáčením motorů. Tím nechci tvrdit, že FSI normálně žere víc, ale možná při svižnější jízdě jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ViktorMPI: V městským provozu rozdil na spotřebě mezi MPI x FSI asi není, to FSI potřebuje k tomu aby se spotřeba začala snižovat minimálně tak 20s konstatní jízdy bez pohybu plynovým pedálem, čili ideální na dálnice a rovinaté rychle okresky.

Jinak je možné, že při využivání plného výkon motoru je FSI trošičku žiznivější (asi by to bylo i logické když ze stejného objemu dává o 10kW více), ale nikdy jsem tohle netestoval a jedna jízda po dálnici za hranicí 200km/h (za 17 l/100km) asi nebude vypovídající... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marios: Jo stale se rozhoduji... jeste na to mam furu casu...budu to auto brat az po prazdninach ... pak pisnu jak jsem se rozhodl...

Dalnice nejezdim vubec krome dovce jednou za rok. U FSi me trosku odrazuje ze by se melo tankovat N98 aby to melo ten vykon ... kazdopadne bude zalezet na cene jakou mi nabidne znamy v autosalonu ;)

do toho FSI nemusíš lejt N98... stejně ta 1.6 FSI má homogenní spalování... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fest rozdíl..

Pravidelně VP 95 za 34,8.

Jak projíždím občas ČR tak si všímám, že v Brně ten benál není zas tak drahej (hodnocení celorepublikových SHELL) jak u jinejch benzinek nevím.

Jirko jak ti to jezdí na to palivo od OMV (které tankuješ) mi to fakt na tu careru 100 nejelo ani trochu líp :( (to je ta moja spotřeba 9l po D1)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem do svý Okty I. 1.6 MPI 75 kW tankoval N95 a pocitově mi to nejlíp jelo, když jsem tankoval u nás na JETce... jak jsem dal 98, 100 oktan nebo V-power racing, tak jsem žádnou změnu nepozoroval... podle mě tomuhle motoru stačí 95tka a vyšší oktan nemá na jízdu vliv... u FSI je to samozřejmě jinak... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím, že tomuhle motoru N95 stačí samozřejmě souhlasím. S tím, že vyšší oktan nemá na jízdu vliv ne. Já změny s VP - Racing zpozoroval, i když nijak markantní a člověk už ten motor musí znát a jezdit s ním, ale jak už jsem jednou někde psal.. lepší reakce na plyn, ochotněji šel do otáček a v městským provozu jsem znatelně při rozjezdu méně vytáčel motor. Tohle a i lepší spalování má pak za následek menší spotřebu.. musí se ale samozřejmě zachovat stejný styl jízdy. Řikám.. nic převratnýho, u FSI to bude možná výraznější, ale moje zkušenost je taková, že poznat to je.

Jinak, co říkáte na čerpací stanici Tank and Go? Psali o tom ve SM.

Editováno: , autor: ViktorMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Motor 1.6 MPI 75 kW
  • Ondra16V uzamkl následující téma
  • Pawouk odemčeno a umístěno toto téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...