PeterB Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Pri garančke mi tam naliali Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 a zatial som spokojny ... Auto ma najazdene asi 38000km a bolo to pri prvej prehladke po 30000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom Muaddib Vloženo 17. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2008 z čeho se skládá označení oleje??? co to vlastně to něco W něco znamená? kdo to vymyslel??? Olejů a výrobců jsou mraky... v zásadě se dá říci, že olejů jsou tři základní druhy, minerální, polosystetické a plně systetické... V tomto případě neplatí, že "chemikálie a syntetika" je špatná věc... právě naopak... plně systetické oleje jsou nejlepší a také nejdražší... hodně vydrží SAE, sdružení automobilových enženýrů vymyslelo parádní věc... rozdělit oleje podle toho, jak se chovají a udělit jim kódy... většina olejů se chová jinak v teple a za studena, díky tomu mají oleje ono značení XW-Y kdy X je index viskozity za studena a Y index viskozity za tepla... Hodně se toho dá zjistit tady, ale musíte englicky trochu uměti http://www.racq.com.au/community/education...il_designations http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html Pokud má nějaký olej oba indexy shodné, označuje se jako SAE (něco) (SAE 50, SAE 30) jen přiložím (přeložím) takovou jednoduchou tabulku: Plně syntetické oleje: 0W-30 0W-40 5W-40 Snižují spotřebu paliva Zvyšují výkon motoru Snižují opotřebení Zajištují dobrý start i oběh oleje i při názkých teplotách Dostane se velmi rychle k pohyblivým částem motoru... Polosyntetické 5W-30 10W-40 15W-40 Dobrá ochrana Dobrá funkčnost oleje do 10 minut po startu Snižuje opotřebení motoru Zvyšuje dobu použití oleje Minerální: 10W-40 15W-40 Základní ochrana pro množství druhů motorů Třeba častěji měnit olej... Jo, jinak, jeden náš zákazník, který je distributorem a výrobcem, nejen motorových olejů tvrdí jedno: Pokud se pohybujete v jistých cenových hladinách a v ověřených vodách prodávaných výrobků, tak je v zásadě jedno od koho si olej koupíte... de-facto se všechny vyrábějí stejně a to dokonce na stejných místech, jen se lijou do různých obalů pod různými značkami... takže není problém, sehnat identický olej od kastrólu za 6.000 a od nejmenované společnosti třeba za 4.000 Jinak já mám ve voze Castrol Longlife III a dlouhé servisní intervaly... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 17. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2008 Jinak ja uz mel v aute i plnou syntetiku Starline, co me stala ani ne pulku, chovani naprosto stejny. Udajne totiz stejna vyroba, presne jak pises, jako renomovany znacky (protoze treba tohle by polaci v garazi nevyrobili) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 17. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2008 Tak už jsem to pořešil a nalil tam taky ten Castrol Long Life. Má to novej název - edge. Je to 5W 30 a pro prodloužený interval.. 5l stálo 1700Kč (slušná cena). První dojmy za dnešní 60km jsou, přijde mi, že je motor o něco tišší. Spotřeba zatím neklesající (ale to dnes nešlo hodnotit..) Díky za inda a radx Jinak většina servisů, pokud si člověk nedonese svůj, tak tam lije Castrole. Co mě však dostalo byla výměna olejového filtru u tohoto motoru.. no něco tak složitýho jsem neviděl.. Nechtěl bych si ho měnit sám. Jinak ten filter jsem tam dal MANN (doufám, že to ničemu nevadí?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 18. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2008 Co je na tom tak sloziteho pri vymene olejoveho filtru u MPI? U meho FSI se odsroubuje vycko, vytahne se stary filtr a strci novy, zasroubuje vicko a je to. Otazka ani ne jedne minutky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 19. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2008 MArios: no ale MPI to má jinak víš nemá papírovej filtr, ale takovou krabičku.. která se celá musí odšroubovat a vyměnit.. Musel se kvůli tomu sundávat plastovej kryt motoru a ten servisák si na to vzal zajímavej nástroj Není to jako u fábie, kde to je jak popisuješ.. Sundám víčko, vytáhnu, dám novej, zavřu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 19. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2008 Aha Je fakt ze jsem mel 1.6 MPI 75 kW v OI, ale tu mi leasingofka sebrala tesne predtim nez jsem mel jit na prvni garancni vymenu oleje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 19. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2008 MArios: nechci tvrdit, ale myslím, že O1 má taky způsob jak popisuješ ty.. klasika papírovej filtr. FSI má už taky jen papír (proto nejsou kompatibilní,resp v shopu mi hledali jinej, když jsem jim řekl, že mám MPI). Ale má to víc motorů u škodovky.. (bylo tam tuším ještě 1,9 a 2,0 napsaný na krabičce). Každopádně, pokud si ěnkdo troufne, může si to měnit sám, já to raději svěřím servisu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inskeu Vloženo 9. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2008 Ahojte, pri jazde motor začal trhať a od tohto momentu akokeby stratil výkon. Pri rozbiehaní vôbec neťahá, plynový pedál reaguje oneskorene a pri brzdení motorom zrejme vstrekuje benzín do valcov. Na voľnobeh ide tak ako predtým a na palubnej dske mi nepreblikla žiadna kontrolka. Je možné, že sa motor prepol do núdzového režimu? Prvý krát keď sa mi to stalo, tak po cca. 600 km sa motor vrátil do pôvodného stavu. Teraz sa nechce sám prestaviť a diagnostika VAG neukázala žiadne chyby. Mohlo dôjsť k rozštelovaniu map pre benzín? Kde sa to dá vo VAGU zistiť? Skúšal som aj odpojiť batériu ale nepomohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 9. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2008 Co tak ist po veciach mechanickych : precistit sktriacu klapku, vymena paliv.filtra, skontrolovat paliv.cerpadlo, skontrolovat vsetko okolo vzduchu...cize aj vahu vzduchu. Mozno je tam natankovany iny benzin ako zvicajne tankujes...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 9. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2008 Este ma napadlo ....skontrolovat svieckove kable ....tie vedia vykon motora dooobre posahat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inskeu Vloženo 9. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2008 Auto má 3,5 mesiaca a najazdených 16.000 km. Myslíš, že už by bolo niečo zanesené? Káble by mali byť tiež OK. Nemohlo sa tam niečo rozštelovať, keď prvý krát sa to samo vrátilo do pôvodného stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 No to si zabudol napisat na zaciatku, ze ma 3,5 mesiaca(nove auto) ..... z toho mi vychadza v najlepsom pripade len ten benzin . No a v tom horsom problem s riadiacou jednotkou. Osobne by som nevahal , a navstivil by som servis ...mas to v zaruke, tak im to tam nechaj a pri preberani opraveneho auta si dohodni skusobnu jazdu s technikom....nech vidi , keby to nahodou odflakli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inskeu Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 Ok, už som bol na troch diagnostikách, ale objednal som sa znovu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 A na plyn ti to dela taky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inskeu Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 Na plyn sa auto správa rovnako ako na benzín. Riadiace jednotky sú prepojené, takže ak auto stratilo výkon na benzín tak ho stráca aj na LPG. Tu som to viac rozpísal: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=55492 Je možné, že do valcov sa nedostáva dostatočné množstvo vzduchu, aspoň tak sa mi to javí. Taktiež sme zistili, že pri brzdení motorom na benzín sa stále vstrekuje palivo do valcov. Diagnostika dnes našla ani nie že chybu ale skôr nejakú nesprávnu hodnotu vzduchu ktorá súvisí s variabilným sacím potrubím, vymazalo sa to, nastavili sa továrenské hodnoty ale nič nepomáha. Tak už neviem, čo to môže byť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 Hmm, tezko rict, ale jestli to zacalo delat az po ty prestavbe a pred ni to nedelalo, tak bych spis nez zavadu na VW castech cekal nejakou botu pri prestavbe, kor, kdyz to neukazuje nic na VAGu. I kdyz, kdo vi. Pokud jde benzin do valcu i pri brzdeni motorem, je to dost zvlastni. Ale urcite bych patrani smeroval na tu prestavbu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inskeu Vloženo 10. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2008 Po prestavbe na LPG to fungovalo bez problémov až do okamihu kedy som vyjazdil nádrž LPG do prázdna. Vtedy sa motor prepol do "núdzového režimu". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Tak se přidávám ke krysarrovi mezi spokojené vlastníky chipu od Sportmotoru. Víceméně se splnila očekávání, která jsem tu už dříve psal.. motor je o něco živější, jde ochotněji do otáček, zlepšil se průběh výkonu a točáku nejcitelněji asi v nižších otáčkách, tudíž mám menší potřebu vytáčet, lepší akcelerace. Navíc, co jsem nečekal a celkem mile mě potěšilo, že první rychlostní stupeň je takovej kultivovanější, prostě rozjezdy mi příjdou čistší s rychlejším nástupem otáček.. zmizely některý občasný záchvěvy při popojížděčkách na jedničku. Spotřebu po tak krátký době ještě hodnotit nemůžu.. podle úpravce by se měla nepatrně snížit při běžné jízdě a naopak nepatrně zvýšit při sportovní jízdě. Tohle jsou nejčerstvější poznatky, časem třeba ještě nějaký přibudou, asi se nedá první den zaznamenat všechno, i když jsem měl trochu cestu. Jak jsem jednou psal.. zázraky jsem nečekal, ale to co jsem tu vypsal je po chipu patrné, i když to není v tak rapidní míře jako u turbem přeplňovaných motorů.. taky cena je někde jinde. Tady není důležitý maximum výkonu a točivýho momentu při X otáčkách, ale hlavně jejich průběh. Asi bych měl ještě poznamenat, že tam mám samotný chip bez doporučovaného sportovního KN filtru. Čili nesouhlasím s některýma názorama, že chip je pro tenhle motor zbytečnej.. jsem rád, že tam je a Sportmotor s ochotným jednáním proto můžu doporučit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Tak hlavne at slouzi ku prospechu!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Díky, pevně tomu věřím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 (editace) Viktore, diky za uplny potvrzeni mych slov! Jsem rad, ze si spokojenej, ale trochu sem s tim pocital Kazdopadne at slouzi a nezere! Editováno: 13. Listopad 2008, autor: vorlajz Krysařu, kuafix, necituj ty slohy... ;) díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom Muaddib Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 ViktorMPI: tak to kongratulace, na jaře končí záruka, tak (pu)du do toho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom Muaddib Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 fakt je že by sme si měli vymalovat červeně P Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViktorMPI Vloženo 13. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2008 Tom Muaddib... no já plánuju tam hodit ten novej nápis "OCTAVIA" z faceliftu a pod to dat nápis Sportmotoru.. je to asi stejně široký a má zkosený boky.. bude takovej staronovej nápis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.