Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

z čeho se skládá označení oleje??? co to vlastně to něco W něco znamená? kdo to vymyslel???

Olejů a výrobců jsou mraky...

v zásadě se dá říci, že olejů jsou tři základní druhy, minerální, polosystetické a plně systetické...

V tomto případě neplatí, že "chemikálie a syntetika" je špatná věc... právě naopak... plně systetické oleje jsou nejlepší a také nejdražší... hodně vydrží

SAE, sdružení automobilových enženýrů :) vymyslelo parádní věc... rozdělit oleje podle toho, jak se chovají a udělit jim kódy... většina olejů se chová jinak v teple a za studena, díky tomu mají oleje ono značení XW-Y

kdy X je index viskozity za studena a Y index viskozity za tepla...

Hodně se toho dá zjistit tady, ale musíte englicky trochu uměti :)

http://www.racq.com.au/community/education...il_designations

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Pokud má nějaký olej oba indexy shodné, označuje se jako SAE (něco) (SAE 50, SAE 30)

jen přiložím (přeložím) takovou jednoduchou tabulku:

Plně syntetické oleje:

0W-30

0W-40

5W-40

Snižují spotřebu paliva

Zvyšují výkon motoru

Snižují opotřebení

Zajištují dobrý start i oběh oleje i při názkých teplotách

Dostane se velmi rychle k pohyblivým částem motoru...

Polosyntetické

5W-30

10W-40

15W-40

Dobrá ochrana

Dobrá funkčnost oleje do 10 minut po startu

Snižuje opotřebení motoru

Zvyšuje dobu použití oleje

Minerální:

10W-40

15W-40

Základní ochrana pro množství druhů motorů

Třeba častěji měnit olej...

Jo, jinak, jeden náš zákazník, který je distributorem a výrobcem, nejen motorových olejů tvrdí jedno:

Pokud se pohybujete v jistých cenových hladinách a v ověřených vodách prodávaných výrobků, tak je v zásadě jedno od koho si olej koupíte... de-facto se všechny vyrábějí stejně a to dokonce na stejných místech, jen se lijou do různých obalů pod různými značkami... takže není problém, sehnat identický olej od kastrólu za 6.000 a od nejmenované společnosti třeba za 4.000 :)

Jinak já mám ve voze Castrol Longlife III a dlouhé servisní intervaly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem to pořešil a nalil tam taky ten Castrol Long Life. Má to novej název - edge. Je to 5W 30 a pro prodloužený interval.. 5l stálo 1700Kč (slušná cena).

První dojmy za dnešní 60km jsou, přijde mi, že je motor o něco tišší. Spotřeba zatím neklesající (ale to dnes nešlo hodnotit..)

Díky za inda a radx ;) Jinak většina servisů, pokud si člověk nedonese svůj, tak tam lije Castrole.

Co mě však dostalo byla výměna olejového filtru u tohoto motoru.. no něco tak složitýho jsem neviděl.. Nechtěl bych si ho měnit sám. Jinak ten filter jsem tam dal MANN (doufám, že to ničemu nevadí?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MArios: no ale MPI to má jinak víš lol nemá papírovej filtr, ale takovou krabičku.. která se celá musí odšroubovat a vyměnit.. Musel se kvůli tomu sundávat plastovej kryt motoru a ten servisák si na to vzal zajímavej nástroj :palec2:

Není to jako u fábie, kde to je jak popisuješ.. Sundám víčko, vytáhnu, dám novej, zavřu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MArios: nechci tvrdit, ale myslím, že O1 má taky způsob jak popisuješ ty.. klasika papírovej filtr. FSI má už taky jen papír (proto nejsou kompatibilní,resp v shopu mi hledali jinej, když jsem jim řekl, že mám MPI). Ale má to víc motorů u škodovky.. (bylo tam tuším ještě 1,9 a 2,0 napsaný na krabičce).

Každopádně, pokud si ěnkdo troufne, může si to měnit sám, já to raději svěřím servisu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte,

pri jazde motor začal trhať a od tohto momentu akokeby stratil výkon. Pri rozbiehaní vôbec neťahá, plynový pedál reaguje oneskorene a pri brzdení motorom zrejme vstrekuje benzín do valcov. Na voľnobeh ide tak ako predtým a na palubnej dske mi nepreblikla žiadna kontrolka. Je možné, že sa motor prepol do núdzového režimu? Prvý krát keď sa mi to stalo, tak po cca. 600 km sa motor vrátil do pôvodného stavu. Teraz sa nechce sám prestaviť a diagnostika VAG neukázala žiadne chyby. Mohlo dôjsť k rozštelovaniu map pre benzín? Kde sa to dá vo VAGU zistiť? Skúšal som aj odpojiť batériu ale nepomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to si zabudol napisat na zaciatku, ze ma 3,5 mesiaca(nove auto) ..... z toho mi vychadza v najlepsom pripade len ten benzin . No a v tom horsom problem s riadiacou jednotkou. Osobne by som nevahal , a navstivil by som servis ...mas to v zaruke, tak im to tam nechaj a pri preberani opraveneho auta si dohodni skusobnu jazdu s technikom....nech vidi , keby to nahodou odflakli :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na plyn sa auto správa rovnako ako na benzín. Riadiace jednotky sú prepojené, takže ak auto stratilo výkon na benzín tak ho stráca aj na LPG.

Tu som to viac rozpísal:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=55492

Je možné, že do valcov sa nedostáva dostatočné množstvo vzduchu, aspoň tak sa mi to javí. Taktiež sme zistili, že pri brzdení motorom na benzín sa stále vstrekuje palivo do valcov. Diagnostika dnes našla ani nie že chybu ale skôr nejakú nesprávnu hodnotu vzduchu ktorá súvisí s variabilným sacím potrubím, vymazalo sa to, nastavili sa továrenské hodnoty ale nič nepomáha. Tak už neviem, čo to môže byť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tezko rict, ale jestli to zacalo delat az po ty prestavbe a pred ni to nedelalo, tak bych spis nez zavadu na VW castech cekal nejakou botu pri prestavbe, kor, kdyz to neukazuje nic na VAGu. I kdyz, kdo vi. Pokud jde benzin do valcu i pri brzdeni motorem, je to dost zvlastni. Ale urcite bych patrani smeroval na tu prestavbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se přidávám ke krysarrovi mezi spokojené vlastníky chipu od Sportmotoru.

Víceméně se splnila očekávání, která jsem tu už dříve psal.. motor je o něco živější, jde ochotněji do otáček, zlepšil se průběh výkonu a točáku nejcitelněji asi v nižších otáčkách, tudíž mám menší potřebu vytáčet, lepší akcelerace. Navíc, co jsem nečekal a celkem mile mě potěšilo, že první rychlostní stupeň je takovej kultivovanější, prostě rozjezdy mi příjdou čistší s rychlejším nástupem otáček.. zmizely některý občasný záchvěvy při popojížděčkách na jedničku. Spotřebu po tak krátký době ještě hodnotit nemůžu.. podle úpravce by se měla nepatrně snížit při běžné jízdě a naopak nepatrně zvýšit při sportovní jízdě. Tohle jsou nejčerstvější poznatky, časem třeba ještě nějaký přibudou, asi se nedá první den zaznamenat všechno, i když jsem měl trochu cestu. Jak jsem jednou psal.. zázraky jsem nečekal, ale to co jsem tu vypsal je po chipu patrné, i když to není v tak rapidní míře jako u turbem přeplňovaných motorů.. taky cena je někde jinde. Tady není důležitý maximum výkonu a točivýho momentu při X otáčkách, ale hlavně jejich průběh. Asi bych měl ještě poznamenat, že tam mám samotný chip bez doporučovaného sportovního KN filtru. Čili nesouhlasím s některýma názorama, že chip je pro tenhle motor zbytečnej.. jsem rád, že tam je a Sportmotor s ochotným jednáním proto můžu doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...