Přejít na obsah

několik problémů 1.5TSI 6st manuál (nedaří se identifikovat)


MiKva

Doporučené příspěvky

S autem denně jezdím 23km do práce a pak zas dom. Má naježděno 100k. Tankuju výhradně bezsračkový EurOil z rezerv nebo 100 oktanový MOL a před načepováním do toho kapu aditivum/ustalovač.

Problémy se začaly postupně projevovat před rokem:

 

1) Když je teplo, tak velmi, velmi vyjímečně špatně startovala (dlouho cca 3sec). Po ochlazení teploty okolí pod 10°C občas a teď okolo nuly často. Nehraje roli, jestli je motor studený nebo teplý, je to zcela náhodné. Někdy to chytně na ťuknutí, jindy se to startování dlouho táhne, než se motor nahodí. Většinou musím přišlápnout plynový pedál, aby to chytlo. Pokud první startování nevýjde, druhý pokus je již také na ťuknutí. Doufal jsem, že novou baterkou a svíčkama se to spraví, ale ne.

Servis: Na jaře to bylo ve Škodovka servisu a na nic nepřišli. Teď v říjnu jsem to měl týden u svého mechanika - dekarbonizace vstřiků, nová baterka, nové svíčky. Nepomohlo.

 

2) Zcela náhodně, teplý nebo studený motor. Když na neutrálu dojíždím na křižovatku, tak se mi stane, že motor chcípne. (Dost nepříjemné, když v křižovatce pak šlapu na plyn a nic.) A nebo když stojím v neutrálu na volnoběh, stane se, že začnou padat otáčky, motor párkrát škytne, jako by to chtěl ustát a chcípne. Když to podchytím a přišlápnu plyn, tak se to srovná a na volnoběh to už pak drží. Toto je zcela náhodný jev v létě i v zimě. Někdy dva týdny nic a pak i 3x za den.

Servisy: Na nic nepřišly.

 

3) Po nastartování studeného motoru slyším lehké pískání cca 15-20 vteřin, které se úměrně zesiluje se sešlápnutím plynu.

Servis: V servisu na žádnou vzduchovou netěsnost nepřišli.

 

4) V neutrálu na volnoběh se mi z motoru začalo ozývat klepání. Spíše vyjímečně se neozývá. Při zvýšení otáček zmizí, při sešlápnutí spojky zmizí.

Servis: Teď v říjnu. Seřízení kde čeho a uvedení do "továrního nastavení", aby si počítač sám zreguloval vybrace motoru. Cca dva OK, ale pak se klepání vrátilo.

Takže mám podezření na dvouhmotu - rozjezdy jsou takové nejisté, řazení není tak komfortní, jako dřív, když zavzpomínám + to klepání... Ona je to spíš jistota.

Editováno: , autor: MiKva
úprava faktů
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Vzduchový, palivový filtr, čerpadlo, čidla okolo teploty motoru apod., čidlo vačky.

2. Dtto. Podsávání falešného vzduchu, ucpaný střikovač (nutno vyjmout a zkontrolovat průtok na přístroji - to není dekarbo, dekarbo byly skořápky, nebo do sání)

Dneska už se se svíčkami nikdo nepáře, je naordinovaný jeden typ, ale pořád platí - chladnější/teplejší. Foto vyměněných svíček nemáš?

3. Lokalizovat zvuk, asi co píše suri., je k tomu. Můžou to být neslavné hydroštely - projev je vlastnost, při proražení je problém a to celkem rychle.

4. Dtto. Pokud to ihned ztichne při vyšlápnutí spojky - bude to okolo, ložisko, dvouhmota atd. Zvukový projev je zatím vlastnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...