Přejít na obsah

Plynová vzpěra kapoty


Luke288

Doporučené příspěvky

Původní verze držáku na blatníku je lepší, toto novější s otvory přesně proti sobě bude působením síly od vzpěry mít snahu se pootáčet.

 

Co se týká síly a pocitů lidí, že příliš velká síla způsobuje nárazy do dorazů kapoty je špatný předpoklad. Pokud je délka vzpěr navržena správně, k dojetí na dorazy pantů ani nedojde. Pohyb kapoty musí zastavit vzpěra a musí mít hlavně dobře udělaný dojezd s tlumením. Proto vždy levné neoriginální vzpěry (PL, PRC...) způsobují ty rány do kapoty případně zadního víka kufru.

A to nelícování je způsobeno tím, že buď jim to ještě někde sedí a nepustí to dál nebo je to kvůli právě vysoké síle na jedné vzpěře a ta pak kapotu kroutí i v zavřeném stavu a ještě se namáhají zbytečně panty. Osobně se kloním ke dvou vzpěrám a sílu zbytečně moc nenavyšovat a spokojit se s tím, že se kapota bude muset zvedat ručně o trochu výše, než zabere vzpěra.   

 

560mm budeme brát jako základ, přes který nejde jít. Pro volbu správného zdvihu je potřeba ještě změřit vzdálenost otvorů v držácích při skoro zavřené kapotě. Podle toho vyjde zdvih. Počítejte ale s tím, že to pak zcela jistě vyjde tak, že kapota nepojede až nahoru, bude holt zvednutá třeba o 5° míň, než na drátu. Ale kdo to pak pozná.....   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem také pro toto řešení. 2 vzpěry, silné tak aby kapota za žádnou cenu nemohla dojet na svou maximální polohu v pantech a klidně jí pomoct přizvednutím, stejně to tak mají koncernové vozy, které toto už mají (např. VW Caddy, ten má již z výroby a musí se také otevřit kapota do 2/3 až potom ji dojede vzpěra a podrží )  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak troška špionáže na OB autodíly:

 

Rozdíl pravá levá je nejen v ceně, ale i v síle, levá vzpěra má pouze 280N... přesto, beru jako výchozích těch 360 N. Ono když tam je moc, tak je to i nebezpečné, když o tom někdo neví...

 

Rozdíl 5° je zanedbatelný... Nemá někdo zrovna motor venku? Měření by bylo snazší :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co hmotu? Normálně vem metr, kapotu lehce nadzvedni, něčím podlož a změř vzdálenost toho šroubu blatníku a osu otvoru pro tu drátovou podpěru, kam se pak fixuje horní kloub přes ten horní držák. Může to být +- autobus, jak říkám, vzpěry nakonec budou určitě zvedat kapotu o fous míň než je to teď.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ranní baj-oko měření:

 

Střed držáku - šroub 320 mm při skoro zavřené mezeře opravdu na prst :)

 

Mě to vychází na nějakou podobnou vzpěru: http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25 mm kloubku a je tam ještě konstrukční vůle 10mm.

 

Max vysunutí máme 560 mm, max po zavření 320 mm. Vzpěra s kloubky 530 mm, v zavřeném 310 mm. Pokud veme v úvahu držáček na blatníku, tak nám Pythagorova Běta řekne, že je rozdíl 3 mm v délce => zanedbatelné.

 

Blbec jsem nezměřil jak je šroub na levé straně, ale silně pochybuju, že je nesymetricky, takže bych to viděl na chybu a vzali ilustrační foto někde jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak další zamyšlení...

 

miklisek zmiňoval zvětšení délky/šířky výřezu na 11mm, dělal jsem pokus pomocí křídy a dochází v podstatě k úplnému opření gumy o kapotu, s ohledem na to, že ta guma tam nějakou funkci má, osobmě bych se sporo klonil ke zbroušení až k horní straně, což sice sníží odolnost v krutu, ale tu bych minimálně na pravé straně neviděl jako negativní vliv s ohledem na přitažení k původnímu oku.

 

Na levé straně je to horší, ale zase bych držák přilepil ke kapotě pomocí silné oboustranné pásky (3M apod)

 

Jinak jsem našel tuhle vzpěru, opět u montaka, snažil jsem se hledat i jinde, ale nějak se mi nedaří najít potřebnou konfiguraci/přijatelná cena.

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastových konců a jsem skoro na max co se týká vysunutí (560 v 540mm vzpěry) a zasunutí (320 vs 321mm vzpěry). takže dve možné konfigurace bysmě měli...

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25mm kovové nástavce = 530/310 mm

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastové nástavce = 541/321 mm -> na krev

Editováno: , autor: ka_r_los
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...