Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

vzpěra z felicie 320N by šla tady jsou rozměry a proto mám delší držák na blatníku.

 

Průměr pístu d=8 mm
Průměr válce D=19 mm
Délka vzpěry L=527 mm
Zdvih s=210 mm
Výtlačná síla F=320

Původní verze držáku na blatníku je lepší, toto novější s otvory přesně proti sobě bude působením síly od vzpěry mít snahu se pootáčet.

 

Co se týká síly a pocitů lidí, že příliš velká síla způsobuje nárazy do dorazů kapoty je špatný předpoklad. Pokud je délka vzpěr navržena správně, k dojetí na dorazy pantů ani nedojde. Pohyb kapoty musí zastavit vzpěra a musí mít hlavně dobře udělaný dojezd s tlumením. Proto vždy levné neoriginální vzpěry (PL, PRC...) způsobují ty rány do kapoty případně zadního víka kufru.

A to nelícování je způsobeno tím, že buď jim to ještě někde sedí a nepustí to dál nebo je to kvůli právě vysoké síle na jedné vzpěře a ta pak kapotu kroutí i v zavřeném stavu a ještě se namáhají zbytečně panty. Osobně se kloním ke dvou vzpěrám a sílu zbytečně moc nenavyšovat a spokojit se s tím, že se kapota bude muset zvedat ručně o trochu výše, než zabere vzpěra.   

 

560mm budeme brát jako základ, přes který nejde jít. Pro volbu správného zdvihu je potřeba ještě změřit vzdálenost otvorů v držácích při skoro zavřené kapotě. Podle toho vyjde zdvih. Počítejte ale s tím, že to pak zcela jistě vyjde tak, že kapota nepojede až nahoru, bude holt zvednutá třeba o 5° míň, než na drátu. Ale kdo to pak pozná.....   

já jsem také pro toto řešení. 2 vzpěry, silné tak aby kapota za žádnou cenu nemohla dojet na svou maximální polohu v pantech a klidně jí pomoct přizvednutím, stejně to tak mají koncernové vozy, které toto už mají (např. VW Caddy, ten má již z výroby a musí se také otevřit kapota do 2/3 až potom ji dojede vzpěra a podrží )  :kol-47:

Tak troška špionáže na OB autodíly:

 

Rozdíl pravá levá je nejen v ceně, ale i v síle, levá vzpěra má pouze 280N... přesto, beru jako výchozích těch 360 N. Ono když tam je moc, tak je to i nebezpečné, když o tom někdo neví...

 

Rozdíl 5° je zanedbatelný... Nemá někdo zrovna motor venku? Měření by bylo snazší :)

Tak co hoši co budeme dělat

Přemýšlím nad tím měřením...

 

Neznáte nějakou hmotu, která se dá navrstvit na ty exponovaná místa, pak kapotou stlačit a po otevření odměřit?

Na co hmotu? Normálně vem metr, kapotu lehce nadzvedni, něčím podlož a změř vzdálenost toho šroubu blatníku a osu otvoru pro tu drátovou podpěru, kam se pak fixuje horní kloub přes ten horní držák. Může to být +- autobus, jak říkám, vzpěry nakonec budou určitě zvedat kapotu o fous míň než je to teď.

Upraveno od miklisek

S tou rozdílnou silou to může být buď chyba v popisu či ve fotce, nebo je tam použitá jiná vzdálenost uchycení vpravo a vlevo.....

Hele na tohle měření se vždycky používala klasická modelína... plácneš ji na místo kde to potřebuješ změřit, potom ji postříkáš lehce vodou a plácneš na to druhý protikus (díky té vodě se nepřilepí na protikus) znovu odendáš díly a máš to  :kol-28:

Tak ranní baj-oko měření:

 

Střed držáku - šroub 320 mm při skoro zavřené mezeře opravdu na prst :)

 

Mě to vychází na nějakou podobnou vzpěru: http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25 mm kloubku a je tam ještě konstrukční vůle 10mm.

 

Max vysunutí máme 560 mm, max po zavření 320 mm. Vzpěra s kloubky 530 mm, v zavřeném 310 mm. Pokud veme v úvahu držáček na blatníku, tak nám Pythagorova Běta řekne, že je rozdíl 3 mm v délce => zanedbatelné.

 

Blbec jsem nezměřil jak je šroub na levé straně, ale silně pochybuju, že je nesymetricky, takže bych to viděl na chybu a vzali ilustrační foto někde jinde.

Pěkně Karlos, ty do toho jdeš opravdu po hlavě  :kol-47: já nijak pomoct nemohu, celej květen jsem služebně na Temelíně s RAPIDEM, takže tam můžu měřit tak akorát tak nevím co... ty 15" kola kdyby někdo chtěl třeba vědět  :kol-28:

Tak další zamyšlení...

 

miklisek zmiňoval zvětšení délky/šířky výřezu na 11mm, dělal jsem pokus pomocí křídy a dochází v podstatě k úplnému opření gumy o kapotu, s ohledem na to, že ta guma tam nějakou funkci má, osobmě bych se sporo klonil ke zbroušení až k horní straně, což sice sníží odolnost v krutu, ale tu bych minimálně na pravé straně neviděl jako negativní vliv s ohledem na přitažení k původnímu oku.

 

Na levé straně je to horší, ale zase bych držák přilepil ke kapotě pomocí silné oboustranné pásky (3M apod)

 

Jinak jsem našel tuhle vzpěru, opět u montaka, snažil jsem se hledat i jinde, ale nějak se mi nedaří najít potřebnou konfiguraci/přijatelná cena.

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastových konců a jsem skoro na max co se týká vysunutí (560 v 540mm vzpěry) a zasunutí (320 vs 321mm vzpěry). takže dve možné konfigurace bysmě měli...

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25mm kovové nástavce = 530/310 mm

 

http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastové nástavce = 541/321 mm -> na krev

Upraveno od ka_r_los

Cena vzpěry o zdvihu 220, délky 530, síla 180N, vč. kovových koncovek od mého dodavatele je 400 bez DPH.

Držáky zatím nepoptány, nebyl čas překreslit to a udělat rozvinutý tvar pro pálení laserem. Snad příští týden.

Upraveno od miklisek

rozvin dokážu udělat v solidworks, stačí jen napsat, co bys upravil.

tak už se v tom ztrácím chlapi  :kol-32:

Pany prosím tě, která verze držáku na blatník je správně? Myslím tím polohu otvoru na té ploše bez zkosení. Z tvé skici to nebylo moc jasné....
post-6633-0-59221700-1432107969_thumb.jp

Kluci a počítáte někdo s tím, že byste mi to někdo taky udělal?  :kol-35:

Jee tenhle model od někud znám :)

 

Já jsem z toho taky nebyl extra moudrý, tu pohledy byly dost divoce, ale vycházel jsem z těch os.

 

Stringo: Uděláš si výlet do Prahy a uděláme všechno;)

Výlet do Prahy klidně, ale byl jsem nejdál na OC Šestka, nebo Zličín, případně Jižní spojka  :kol-28:

Optimalizovaný tvar držáku na kapotu pro výrobu laser-ohraňování.

post-6633-0-17324300-1432114595_thumb.jp

miklisek-první obrázek-(díry úhlopříčně)

 

Tak namontovaná vzpěra 320 N a maká to parádně,jde to pěkně zavírat .

Hoď to na YouTube,jak to maká ;-)

Pany: OK, já si to myslel.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.