Květen 11, 201510 r vzpěra z felicie 320N by šla tady jsou rozměry a proto mám delší držák na blatníku. Průměr pístu d=8 mmPrůměr válce D=19 mmDélka vzpěry L=527 mmZdvih s=210 mmVýtlačná síla F=320
Květen 11, 201510 r http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6995-plynova-vzpera-gf-8-19-27200.html
Květen 11, 201510 r http://www.autodilycz.cz/zbozi/plynova-vzpera-5-dveri-pro-laminatove-dvere/207498/ Upraveno Květen 11, 201510 r od Pany
Květen 11, 201510 r Původní verze držáku na blatníku je lepší, toto novější s otvory přesně proti sobě bude působením síly od vzpěry mít snahu se pootáčet. Co se týká síly a pocitů lidí, že příliš velká síla způsobuje nárazy do dorazů kapoty je špatný předpoklad. Pokud je délka vzpěr navržena správně, k dojetí na dorazy pantů ani nedojde. Pohyb kapoty musí zastavit vzpěra a musí mít hlavně dobře udělaný dojezd s tlumením. Proto vždy levné neoriginální vzpěry (PL, PRC...) způsobují ty rány do kapoty případně zadního víka kufru. A to nelícování je způsobeno tím, že buď jim to ještě někde sedí a nepustí to dál nebo je to kvůli právě vysoké síle na jedné vzpěře a ta pak kapotu kroutí i v zavřeném stavu a ještě se namáhají zbytečně panty. Osobně se kloním ke dvou vzpěrám a sílu zbytečně moc nenavyšovat a spokojit se s tím, že se kapota bude muset zvedat ručně o trochu výše, než zabere vzpěra. 560mm budeme brát jako základ, přes který nejde jít. Pro volbu správného zdvihu je potřeba ještě změřit vzdálenost otvorů v držácích při skoro zavřené kapotě. Podle toho vyjde zdvih. Počítejte ale s tím, že to pak zcela jistě vyjde tak, že kapota nepojede až nahoru, bude holt zvednutá třeba o 5° míň, než na drátu. Ale kdo to pak pozná.....
Květen 11, 201510 r já jsem také pro toto řešení. 2 vzpěry, silné tak aby kapota za žádnou cenu nemohla dojet na svou maximální polohu v pantech a klidně jí pomoct přizvednutím, stejně to tak mají koncernové vozy, které toto už mají (např. VW Caddy, ten má již z výroby a musí se také otevřit kapota do 2/3 až potom ji dojede vzpěra a podrží )
Květen 11, 201510 r Tak troška špionáže na OB autodíly: Rozdíl pravá levá je nejen v ceně, ale i v síle, levá vzpěra má pouze 280N... přesto, beru jako výchozích těch 360 N. Ono když tam je moc, tak je to i nebezpečné, když o tom někdo neví... Rozdíl 5° je zanedbatelný... Nemá někdo zrovna motor venku? Měření by bylo snazší
Květen 11, 201510 r Přemýšlím nad tím měřením... Neznáte nějakou hmotu, která se dá navrstvit na ty exponovaná místa, pak kapotou stlačit a po otevření odměřit?
Květen 11, 201510 r Na co hmotu? Normálně vem metr, kapotu lehce nadzvedni, něčím podlož a změř vzdálenost toho šroubu blatníku a osu otvoru pro tu drátovou podpěru, kam se pak fixuje horní kloub přes ten horní držák. Může to být +- autobus, jak říkám, vzpěry nakonec budou určitě zvedat kapotu o fous míň než je to teď. Upraveno Květen 11, 201510 r od miklisek
Květen 11, 201510 r S tou rozdílnou silou to může být buď chyba v popisu či ve fotce, nebo je tam použitá jiná vzdálenost uchycení vpravo a vlevo.....
Květen 12, 201510 r Hele na tohle měření se vždycky používala klasická modelína... plácneš ji na místo kde to potřebuješ změřit, potom ji postříkáš lehce vodou a plácneš na to druhý protikus (díky té vodě se nepřilepí na protikus) znovu odendáš díly a máš to
Květen 12, 201510 r Tak ranní baj-oko měření: Střed držáku - šroub 320 mm při skoro zavřené mezeře opravdu na prst Mě to vychází na nějakou podobnou vzpěru: http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25 mm kloubku a je tam ještě konstrukční vůle 10mm. Max vysunutí máme 560 mm, max po zavření 320 mm. Vzpěra s kloubky 530 mm, v zavřeném 310 mm. Pokud veme v úvahu držáček na blatníku, tak nám Pythagorova Běta řekne, že je rozdíl 3 mm v délce => zanedbatelné. Blbec jsem nezměřil jak je šroub na levé straně, ale silně pochybuju, že je nesymetricky, takže bych to viděl na chybu a vzali ilustrační foto někde jinde.
Květen 12, 201510 r Pěkně Karlos, ty do toho jdeš opravdu po hlavě já nijak pomoct nemohu, celej květen jsem služebně na Temelíně s RAPIDEM, takže tam můžu měřit tak akorát tak nevím co... ty 15" kola kdyby někdo chtěl třeba vědět
Květen 15, 201510 r Tak další zamyšlení... miklisek zmiňoval zvětšení délky/šířky výřezu na 11mm, dělal jsem pokus pomocí křídy a dochází v podstatě k úplnému opření gumy o kapotu, s ohledem na to, že ta guma tam nějakou funkci má, osobmě bych se sporo klonil ke zbroušení až k horní straně, což sice sníží odolnost v krutu, ale tu bych minimálně na pravé straně neviděl jako negativní vliv s ohledem na přitažení k původnímu oku. Na levé straně je to horší, ale zase bych držák přilepil ke kapotě pomocí silné oboustranné pásky (3M apod) Jinak jsem našel tuhle vzpěru, opět u montaka, snažil jsem se hledat i jinde, ale nějak se mi nedaří najít potřebnou konfiguraci/přijatelná cena. http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastových konců a jsem skoro na max co se týká vysunutí (560 v 540mm vzpěry) a zasunutí (320 vs 321mm vzpěry). takže dve možné konfigurace bysmě měli... http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25mm kovové nástavce = 530/310 mm http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastové nástavce = 541/321 mm -> na krev Upraveno Květen 15, 201510 r od ka_r_los
Květen 15, 201510 r Cena vzpěry o zdvihu 220, délky 530, síla 180N, vč. kovových koncovek od mého dodavatele je 400 bez DPH. Držáky zatím nepoptány, nebyl čas překreslit to a udělat rozvinutý tvar pro pálení laserem. Snad příští týden. Upraveno Květen 15, 201510 r od miklisek
Květen 20, 201510 r Pany prosím tě, která verze držáku na blatník je správně? Myslím tím polohu otvoru na té ploše bez zkosení. Z tvé skici to nebylo moc jasné....
Květen 20, 201510 r Jee tenhle model od někud znám Já jsem z toho taky nebyl extra moudrý, tu pohledy byly dost divoce, ale vycházel jsem z těch os. Stringo: Uděláš si výlet do Prahy a uděláme všechno;)
Květen 20, 201510 r Výlet do Prahy klidně, ale byl jsem nejdál na OC Šestka, nebo Zličín, případně Jižní spojka
Květen 22, 201510 r miklisek-první obrázek-(díry úhlopříčně) Tak namontovaná vzpěra 320 N a maká to parádně,jde to pěkně zavírat .
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.