Pany Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 vzpěra z felicie 320N by šla tady jsou rozměry a proto mám delší držák na blatníku. Průměr pístu d=8 mmPrůměr válce D=19 mmDélka vzpěry L=527 mmZdvih s=210 mmVýtlačná síla F=320 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6995-plynova-vzpera-gf-8-19-27200.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pany Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 (editace) http://www.autodilycz.cz/zbozi/plynova-vzpera-5-dveri-pro-laminatove-dvere/207498/ Editováno: 11. Květen 2015, autor: Pany Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 Původní verze držáku na blatníku je lepší, toto novější s otvory přesně proti sobě bude působením síly od vzpěry mít snahu se pootáčet. Co se týká síly a pocitů lidí, že příliš velká síla způsobuje nárazy do dorazů kapoty je špatný předpoklad. Pokud je délka vzpěr navržena správně, k dojetí na dorazy pantů ani nedojde. Pohyb kapoty musí zastavit vzpěra a musí mít hlavně dobře udělaný dojezd s tlumením. Proto vždy levné neoriginální vzpěry (PL, PRC...) způsobují ty rány do kapoty případně zadního víka kufru. A to nelícování je způsobeno tím, že buď jim to ještě někde sedí a nepustí to dál nebo je to kvůli právě vysoké síle na jedné vzpěře a ta pak kapotu kroutí i v zavřeném stavu a ještě se namáhají zbytečně panty. Osobně se kloním ke dvou vzpěrám a sílu zbytečně moc nenavyšovat a spokojit se s tím, že se kapota bude muset zvedat ručně o trochu výše, než zabere vzpěra. 560mm budeme brát jako základ, přes který nejde jít. Pro volbu správného zdvihu je potřeba ještě změřit vzdálenost otvorů v držácích při skoro zavřené kapotě. Podle toho vyjde zdvih. Počítejte ale s tím, že to pak zcela jistě vyjde tak, že kapota nepojede až nahoru, bude holt zvednutá třeba o 5° míň, než na drátu. Ale kdo to pak pozná..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 já jsem také pro toto řešení. 2 vzpěry, silné tak aby kapota za žádnou cenu nemohla dojet na svou maximální polohu v pantech a klidně jí pomoct přizvednutím, stejně to tak mají koncernové vozy, které toto už mají (např. VW Caddy, ten má již z výroby a musí se také otevřit kapota do 2/3 až potom ji dojede vzpěra a podrží ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 Tak troška špionáže na OB autodíly: Rozdíl pravá levá je nejen v ceně, ale i v síle, levá vzpěra má pouze 280N... přesto, beru jako výchozích těch 360 N. Ono když tam je moc, tak je to i nebezpečné, když o tom někdo neví... Rozdíl 5° je zanedbatelný... Nemá někdo zrovna motor venku? Měření by bylo snazší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pany Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 Tak co hoši co budeme dělat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 Přemýšlím nad tím měřením... Neznáte nějakou hmotu, která se dá navrstvit na ty exponovaná místa, pak kapotou stlačit a po otevření odměřit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 (editace) Na co hmotu? Normálně vem metr, kapotu lehce nadzvedni, něčím podlož a změř vzdálenost toho šroubu blatníku a osu otvoru pro tu drátovou podpěru, kam se pak fixuje horní kloub přes ten horní držák. Může to být +- autobus, jak říkám, vzpěry nakonec budou určitě zvedat kapotu o fous míň než je to teď. Editováno: 11. Květen 2015, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Květen 2015 Sdílet Vloženo 11. Květen 2015 S tou rozdílnou silou to může být buď chyba v popisu či ve fotce, nebo je tam použitá jiná vzdálenost uchycení vpravo a vlevo..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 12. Květen 2015 Sdílet Vloženo 12. Květen 2015 Hele na tohle měření se vždycky používala klasická modelína... plácneš ji na místo kde to potřebuješ změřit, potom ji postříkáš lehce vodou a plácneš na to druhý protikus (díky té vodě se nepřilepí na protikus) znovu odendáš díly a máš to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 12. Květen 2015 Sdílet Vloženo 12. Květen 2015 Tak ranní baj-oko měření: Střed držáku - šroub 320 mm při skoro zavřené mezeře opravdu na prst Mě to vychází na nějakou podobnou vzpěru: http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25 mm kloubku a je tam ještě konstrukční vůle 10mm. Max vysunutí máme 560 mm, max po zavření 320 mm. Vzpěra s kloubky 530 mm, v zavřeném 310 mm. Pokud veme v úvahu držáček na blatníku, tak nám Pythagorova Běta řekne, že je rozdíl 3 mm v délce => zanedbatelné. Blbec jsem nezměřil jak je šroub na levé straně, ale silně pochybuju, že je nesymetricky, takže bych to viděl na chybu a vzali ilustrační foto někde jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 12. Květen 2015 Sdílet Vloženo 12. Květen 2015 Pěkně Karlos, ty do toho jdeš opravdu po hlavě já nijak pomoct nemohu, celej květen jsem služebně na Temelíně s RAPIDEM, takže tam můžu měřit tak akorát tak nevím co... ty 15" kola kdyby někdo chtěl třeba vědět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 (editace) Tak další zamyšlení... miklisek zmiňoval zvětšení délky/šířky výřezu na 11mm, dělal jsem pokus pomocí křídy a dochází v podstatě k úplnému opření gumy o kapotu, s ohledem na to, že ta guma tam nějakou funkci má, osobmě bych se sporo klonil ke zbroušení až k horní straně, což sice sníží odolnost v krutu, ale tu bych minimálně na pravé straně neviděl jako negativní vliv s ohledem na přitažení k původnímu oku. Na levé straně je to horší, ale zase bych držák přilepil ke kapotě pomocí silné oboustranné pásky (3M apod) Jinak jsem našel tuhle vzpěru, opět u montaka, snažil jsem se hledat i jinde, ale nějak se mi nedaří najít potřebnou konfiguraci/přijatelná cena. http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastových konců a jsem skoro na max co se týká vysunutí (560 v 540mm vzpěry) a zasunutí (320 vs 321mm vzpěry). takže dve možné konfigurace bysmě měli... http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/7177-plynova-vzpera-gf-8-19-27221.html + 2x 25mm kovové nástavce = 530/310 mm http://www.montako.cz/plynove-vzpery-8-19-m8/6847-plynova-vzpera-gf-8-19-27220.html + 2*19mm plastové nástavce = 541/321 mm -> na krev Editováno: 15. Květen 2015, autor: ka_r_los Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 (editace) Cena vzpěry o zdvihu 220, délky 530, síla 180N, vč. kovových koncovek od mého dodavatele je 400 bez DPH. Držáky zatím nepoptány, nebyl čas překreslit to a udělat rozvinutý tvar pro pálení laserem. Snad příští týden. Editováno: 15. Květen 2015, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 rozvin dokážu udělat v solidworks, stačí jen napsat, co bys upravil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 tak už se v tom ztrácím chlapi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Pany prosím tě, která verze držáku na blatník je správně? Myslím tím polohu otvoru na té ploše bez zkosení. Z tvé skici to nebylo moc jasné.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Kluci a počítáte někdo s tím, že byste mi to někdo taky udělal? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Jee tenhle model od někud znám Já jsem z toho taky nebyl extra moudrý, tu pohledy byly dost divoce, ale vycházel jsem z těch os. Stringo: Uděláš si výlet do Prahy a uděláme všechno;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Výlet do Prahy klidně, ale byl jsem nejdál na OC Šestka, nebo Zličín, případně Jižní spojka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Květen 2015 Sdílet Vloženo 20. Květen 2015 Optimalizovaný tvar držáku na kapotu pro výrobu laser-ohraňování. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pany Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 miklisek-první obrázek-(díry úhlopříčně) Tak namontovaná vzpěra 320 N a maká to parádně,jde to pěkně zavírat . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Hoď to na YouTube,jak to maká ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Pany: OK, já si to myslel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.