Mareš1 Vloženo před 23 hodinami Sdílet Vloženo před 23 hodinami Teklo mi vstřikovací čerpadlo Bosch VE4 na 1.9SDI, jelikož jsem měl jiné tak jsem staré demontoval, a namontoval nové. Nakonec postup jak když se dělají rozvody. Vačka zajištěna pravítkem na místě rotační vývěvy, čerpadlo 6mm kolíkem v 0 poloze. Klika zkontrolována podle čárky na setrvačníku, řemen napnut napínací kladkou a pak utaženy šrouby na kole čerpadla. Čili rozvody OK. Do čerpadla jsem nalil hadičkou naftu, aby se zaplavilo, pak dotáhl trubky na vstřicích a domníval se, že mám hotovo. No nemám, auto se nedá nastartovat, občas má i tendenci chytit, ale prostě nenastartuje. V paměti závad na motoru nejsou žádné chyby. To namontované čerpadlo jsme tak před dvěma roky sundal z běžícího motoru a od té doby leželo na polici.Čili by mělo být OK. Už mi nějak dochází nápady. Poradíte v čem by mohl být problém a hlavně jak diagnostikovat problém? Má předstva o 1,9SDI je skoro traktor, tzn pokud je v čerpadle nafta, otevřená klapka v sání a startér točí motorem čerpadlo, tlačí naftu a chtě nechtě vystříkne vstřikem do válce a bum, po 90 stupních to samé na dalším válci atd. Na třetí trysce je cívka snímající polohu jehly ve vstřiku kvůli časování jinak nic, množství paliva ve vstřiku řídí cívka, která ve vstřikovacím čerpadlu vice nebo méně zakrývá díru v tom vysokotlakém elementu a tím řídí množství. Pak tam je selenoid, který může uzavřít přívod paliva a pist kterým se řídí předsvstřik, jinak snad nic, max asi dynamický omezovač max otáček. Podle diagnostiky se pak nastavuje předvstřik jemným posunem kola na čerpadle, ale to jde až když motor běží a je zahřáty. Dík a každou radu. Jde diagnostikou vyčíst nějaké info z vysotlakého čerpadla, pokud ano jaké a na jakých pozicích. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo před 6 hodinami Sdílet Vloženo před 6 hodinami Není náhodou součástí čerpadla jednotka, která se musí přizpůsobit imobilizéru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo před 3 hodinami Sdílet Vloženo před 3 hodinami nie a ten predvstrek je ok ? ked povolis trubky ke vstrikum tak nafta ide? treba tomu dat cistic brzd jemne do sania mozno tam je stale len vzduch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo před 3 hodinami Sdílet Vloženo před 3 hodinami Můžu ti sem vložit postup výměna vč. kontroly nastavení předvstřiku. Jestliže máš vše OK, tak je to asi opravdu zavzdušněný. dem.pdf mon.pdf vstřik.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mareš1 Vloženo před 1 hodinou Autor Sdílet Vloženo před 1 hodinou Na fabii I nejde sundat kolo z čerpadla bez demontáže držáku motoru a tak jsme to vzal z gruntu. V prvním kole jsem zablokoval čerpadlo kolíkem, pak povolil napínací kladku sundal kolo z čerpadla a vyměnil čerpadlo. Pak vše složil zablokoval vačku pravítkem, tím byla jasně daná poloha čerpadla i vačky. Pak nastavil kliku na 0 podle značky na setrvačníku a napnul řemen kladkou a nakonec přitáhl šrouby na kole čerpadla. Sedělo to i při kontrole na chlup. Takže jsem to dělal stejné jak se postupuje při rozvodech, jen s tím, že jsem neřešil kolo na vačkové hřídeli, ale protože je tam stále stejný řemen na stejných zubech nebylo to třeba. Závěr poloha vačky, čerpadla i kliky je prostě přesně na 0. Ano nevím jak je to s předvstřikem, který se nastavuje posunem čerpadla vůči kolu a kontroluje TDI grafem, ale to by snad neměl být problém to se dělá až na zahřátém motoru a na to to musí nastartovat. Aktuálně to je ve stavu, že to i chytne ale jakmile se mají začít zvedat otáčky někam nad 900 tak to chcípne. Pokud do sání vstříknu "palivo" má tendenci to běžet. Z toho jsme usoudil, že čerpadlo nedává naftu. No když povolim matky na vstřicích tak z toho nafta teče, ale na to stačí tlak co udělá nízkotlaká část toho čerpadla, ale na vstřik musí jet i vysokotlaká část. VCDS nehlásí žádné chyby. Nicméně na kanálu 19 by mělo být napětí v krajních polohách segmentu dávkovače nafty v tom čerpadle, něco jako dolní mez 0,6V a horní 4,5V. Tohle by měla ŘJ zjisti při každém zapnutí. No a mě to na kanále 19 ukazuje dolní mez 0,6V ,ale horní je 0V. No a není to čerpadlem, když k autu připojím jiné čerpdlo (jen elektricky) dolní se změní ,ale horní je pořád 0V. Takže bud mám špatné informace a na kanálu 19 je něco jiného nebo je otázkou proč je v druhé buňce 0V a co na to má vliv? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.