MarfyE34 Vloženo 3. Března Vloženo 3. Března (editace) Ahoj všem , prosím o radu. Už si s kamarádem co mě pomáhá nevíme rady. Motor 2.0 TDI 135 kW CUNA DSG, najeto 230 000 km , a při zahřátém motoru na více jak 81*C na vodě začne houpat volnoběh , na otáčkoměru motoru to není moc poznat ale na poslechu motoru a na karoserii ano. Motor jakoby zakopává , vynechává . Viz video tady: Jak se voda v motoru ochladí pod 81*C volnoběh se sám krásně zklidní. A pokud se motor neochladí též pomáhá zapnout výhřevy sedaček plus zadního okna a jak se zatíží alternátor , též se volnoběh srovná. Jednou asi před půl rokem vyskočila ve VAGU sporadická chyba senzor vačky/kliky. Chybu jsme smazali a od té doby se nikdy neobjevila. Paměť závad je čistá, ŘJ si na nic nestěžuje. Motor tahá parádně bez cukání, startuje na první otočení jak v zimě tak v létě. Spotřeba od 6 do 7 litrů. Rozvody vyměněné ve 210 000 km , vše nastaveno tak jak má být, byl jsem u toho. Vzhledem k tomu , že auto i často regeneruje ( každých 100 km) tak se vyměnily následující díly: vysokotlaký EGR originální nový ( beze změny ) , všechny 4 vstřikovače originální nové ( beze změny ) , vyčištěn DPF ( beze změny i časté regenerace ) Zřejmě ty časté regenerace souvisejí s tím špatným chodem motoru na volnoběh , těžko říct. Jinak též vždy pomůže udělat adaptace věcí na motoru , zejména adaptace synchronizace vačka/klika to se pak volnoběh krásně srovná i za tepla a vydrží tak 10 min. běžet ukázkově, poté se sám opět rozhodí. Tlak paliva dle VAGU je v pořádku. A jak jsem říkal žádná chyba ve VAGU není. V servisu kde čistili DPF doporučili vyměnit vysokotlaký EGR , to jsem udělal viz výše a nic. Pak řekli , že to určitě bude i ten nízkotlaký. Ale nějak mě už nebaví na rady různých mechaniků měnit nové díly systémem pokus omyl. Nesetkal se s tímto problémem někdo z vás ? Děkuju moc za rady. Editováno: 3. Března, autor: MarfyE34 Citovat
marfan Vloženo 3. Března Vloženo 3. Března To čidlo na kľuke si neskúšal vymeniť ? mňe najskôr pár krát divno bežal voľnobeh, potom na dialnici to nevedelo radiť a potom jedného dňa našťastie doma mi auto nešlo naštartovať a čidlo na kľuke išlo do večných lovíšť. Mám tam teraz nejaký aftermarket za 18€, origo mam pripravené keby tento robil problémy. Citovat
MarfyE34 Vloženo 4. Března Autor Vloženo 4. Března Čidlo kliky jsem měnit nezkoušel, tu závadu VAG vyhodil pouze jednou. A není to spíš snímačem té vačky? Citovat
MarfyE34 Vloženo 5. Března Autor Vloženo 5. Března Nemůže to způsobovat nízkotlaký EGR co je na DPF ? Někde jsem četl, že právě on otevírá až když je motor ohřátý. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.