Srpen 19Srp 19 Autor @Dlbvml2 Umela inteligenci pise : Motor s označením DFYA (e-TEC) je mild-hybridní verze motoru 1.5 TSI, která spadá do kategorie motorů a platforem EVO 1. Není to přímo EVO 2, ale využívá prvky a technologie z EVO 1. A ja dodavam: Jestli to je pravda, buh vi, Snad by to meli vedet dealeri Skodovky 🙂
Srpen 31Srp 31 Ještě jsem narazil na jednu věc a to jsou vibrace při 2-válcovém režimu. Všechny recenze zmiňují, jak je systém ACT+ už vychytaný a jak není během jízdy pozorovatelný. Já teda samotný přechod do 2-válcového režimu taky nepoznám a povětšinou je chod v tomto režimu opravdu bez jakýchkoliv známek vibrací apod. ALE, při určitých otáčkách a zátahu motoru (povětšinou kolem 1800ot/min a velice mírném lechtání plynu) často slyším z motorového prostoru takový nepříjemný vibrující zvuk jako by něco drnčelo. Je to opravdu jen zvukový projev, vibrace jako takové necítím. Projevuje se to výhradně ve 2-válcovém režimu, ale neznamená to, že by se to objevovalo pokaždé – spíš jen v určitých kombinacích otáček, zatížení a práce s plynem. Máte podobné postřehy? Jde mi o to, jestli to mám řešit se servisem.
Srpen 31Srp 31 Mám ve Scale motor DXDB, momentálně najeto 34tkm, po 10tkm se to začalo rozjíždět pořádně, hlavně že začátku nepodtáčet aby si motor nezvykl, spotřeba 5.0-5.5, vibrace žádné, mám manuál, při běžné jízdě se snažím nejít pod 1700ot.
Září 1Zář 1 @Kroun1 áno, mám podobnú skúsenosť. Okrem toho "iného" zvukového prejavu to nieje nijak cítiť, že ide v 2val režime.
Září 1Zář 1 Autor @Kroun1hele nevšiml jsem si, budu sledovat :-)Ale občas při startu má ten motor takový divný nepravidelný zvuk (jakoby kovový cvakání), podobný jako měla při startu 3válcová 1,5 od Forda. Upraveno Září 3Zář 3 od HejVasek
Září 1Zář 1 Autor Přidávám další zkušenosti.Borec co spěchal na nabíječku nedal ženě přednost zprava a naboural nám (3 měsíce starou) Oktávku.Pozitivní bylo, že jako náhradní vozidlo nám půjčili Oktávku 1.5 TSI 110kW.Měla najeto 26tisíc km, ale bohužel motor před FL (DPCA), tedy ne ten co máme (DXDB).Začal jsem srovnávat.Na dálnici (plyn na podlahu) rozjezd do kopce z 1800 otáček na čtyřku pocitově stejný.Na dálnici (plyn na podlahu) rozjezd do kopce z 2000 otáček na šestku pocitově stejný.Na rovné okresce 500m do kopce(z nuly měřena průměrná, maximální rychlost a čas).Plyn na podlahu, přeřadit když otáčky jdou přes 5tisíc, 3x za sebou DPCA, 1x DXBX (nechtěla se chytit GPS tak jsem to po 5ti minutách vzdal).S DXDB jsem dosáhl nižší max rychlosti (116km/h oproti 121, 122 a 123km/h). čas byl stejný a průměrná rychlost zhruba také.Což mohlo být dáno tím, že jsem vypustil závěr a jel jen jednou.Takže oba motory se chovaly pocitově i podle měření +/- stejně.Rozdíl je ale dost výrazný v reakcích motoru na stlačení plynového pedálu.DPCA má také prodlevu, ale výrazně kratší.Ale hlavně na dvojku a trojku je cítit, že když člověk přidá, auto (turbo) zabere a auto se rozjede.Náš DXBX se chová více jako atmosférický motor. Mohu přidávat plyn jak chci, otáčky a rychlost se zdvihá skoro lineárně.Abych dosáhl reakce jako u DPCA, musím sešlápnout pedál plynu na podlahu, pak auto vystřelí.Což je docela nebezpečná, protože člověk vlastně neví co a kdy auto udělá.V servisu mi řekli, že občas měl někdo stejný problém a že pomohl přehrát sofware.Ale protože mám najeto jen 4.6tis km, mám být trpělivý, že se projev motoru zlepší a že to zkontrolují až přijedu na první kontrolu.
Září 26Zář 26 Nechklechta vám občas při rychlém zmáčknutí spojky prevodovka? Já to slyším u 1,5 evo2 porad
před 5 hodiny5 hod Dne 19. 5. 2025 v 14:18, HejVasek řekl:Ahoj všem, mám dotaz k motoru 1,5TSI 110kW Evo 2, manuální převodovka, liftback, jízdní režim "normal". Auto má najeto necelých 1000km, 30% dálnice, 65% různé okresky a hlavní tahy, 5% město.Zatím se snažím jet minimálně 50km na jeden "zátah", nešlapat moc na plyn a výrazně nepřekračovat 3tis otáček. Současně máme 6 let starý Ford Focus 1,5EcoBoost 110kW.Jsem zatím velmi nepříjemně překvapen jaký je v motorech rozdíl.Octavia mi přijde líná, jakoby přidušená, na sešlápnutí plynu reaguje se spožděním a jen velmi neochotně.Motory jsou papírově obdobné, motor Octavie by měl být mírně lepší (max kroutící moment o malinko vyšší a má být k dispozici asi o 100 otáček dříve).U Focuse lehce šlápnu na plyn a nad 2tis otáček (na trojku, čtyřku) auto výrazně raguje zrychlením, není problém s předjížděním.U Octavky lehce šlápnu na plyn (na trojku, čtyřku) a nic se neděje. Nad 2,5tis otáček a výraznějším sešlápnutí plynu mám pocit, že auto mírně zrychluje. Předjet bych si troufl Favorita, ale musel bych vidět kilometr volnou silnici. Je to normální ? Jakože mám být trpělivý a motor se "zaběhne" a reakce na plyn i dravost motoru se časem dostaví ?Mohu já nějak zjistit zda mi omylem nedali ten slabší motor 85kW ?Protože rozdíl mezi motory Octavia/Focus je opravdu propastný.Zkušební jízdu s Octavií jsem neměl, prodejce měl k dispozici jen Scalu 1,5tsi 110kW s automatickou převodovkou. A ten motor mi přišel živý. Prodejce mi na dotaz odpověděl: "Reakce elektronicky řízeného plynu muže být ovlivněna nastavením na plnění nových emisních norem" Díky za odpovědi a zkušenosti 🙂VašekHejVasek, mam rovnaký problém. Nove auto 1500 km VW TRoc 1,5 110 kW Evo2, lenivé, spomalena reakcia na plyn a vysoká spotreba. Podarilo sa Vám zistiť príčinu, či auto ožilo, mam byť este trpezlivy ?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.