Publikováno před 12 hodiny12 hod Dobrý den prajem. Prvý krat v zivote mam auto s DSG prevodovkou. Chcel by som sa opytat taku vec ze ked spustam brzdovy pedal tak auto sa mi nepohne ani o centimeter to asi preto lebo mam autohold aktivovany? Dost zle to je lebo len ked o centimeter chcem ist dopredu tak plyn musim davat a niekedy dam viac toho a idem rychlejsie ako keby len brzdu by som spustal. A keby som to vypol tak na kopci by som isiel dozadu pri rozbiehavani ? alebo nie.a druha otazka spravne parkovanie s DSG autom je takato? z D->N-potiahnem automaticku rucnu brzdu a nakoniec P ? na manuale stacilo vypnut motor tak preto sa pytam dakujem velmi pekne
před 11 hodiny11 hod V případě prvního dotazu si vypni autohold, když potřebuješ. Pak ho zase zapni. Jinak se auto chová takto správně.V případě druhého dotazu - ano tak jak popisuješ je správný postup 👍
před 11 hodiny11 hod Ano, je to tak. Funkce Autohold za tebe drží brzdový pedál aby jsi nemusel stále po dobu třeba celé červené na světlech stát na pedálu ty. Pokud se ale chceš rozjet/popojet tak musíš sešlápnout/proťuknout plynový pedál.Pro takové malé popojíždění, je lepší a nika složité, prostě na středovém panelu odkliknout Autohold a po tom malém manévrování ho zase aktivovat (stejně je to výhodné použít i v zimě při popojíždění v hlubším sněhu, nebo na břečce).Takže když víš, že se blížíš, nebo jsi právě dojel do tebou zmíněného stoupáku, tak kdykoli klikneš a aktivuješ autohold, tak tě v tom kopci podrží a je fakt jedno, jestli to aktivuješ za jízdy, nebo až v tom kopci za někým zastavíš.Činnosti při parkování vozu provádějte v uvedenémpořadí.› Zastavte vůz a držte sešlápnutý brzdový pedál.› Zajistěte vůz parkovací brzdou.› U vozu s automatickou převodovkou zvolte režim.› Vypněte motor. Upraveno před 11 hodiny11 hod od Zzzzz
před 11 hodiny11 hod Pozor. Jsou dva různé Holdy:AutoHold - drží auto na brzdě dokud nesešlápneš plynový pedál - vhodné na stání v koloně nebo na semaforu - aktivace tlačítkem na středovém tunelu (nápis Auto HOLD u budíků) a svítí brzdová světla.HillHold - drží tlak v brzdách ještě vteřinu (dvě) po uvolnění brzdového pedálu, aby auto v kopci nepopojelo než se přešlápne na plyn na rozjezd.
před 8 hodiny8 hod Autor aha rozumiem cize ten Hillhold necham asi zapnute a autohold asi vypnem lebo pri parkovani do garaze napriklad potrebujem len kus sa pohnut a musim dat plyn a je to nebezpecne trosku ked len milimeter sa chcem pohnut. Som myslel ze autohold je aj ten hillhold. V tomto pripade nechapem vyznam v DSG toho autoholdu jedine vtedy ak je semafor alebo priecestie a stojim viac
před 8 hodiny8 hod No ten hillhold je asistent rozjezdu do kopce. Ten snad v menu nikde vypnout nejde.Autohold jak píši ostatní si vypneš/zapnes kdykoliv chceš u “řadičky”Druhého dotazu. Zaparkuješ, stojíš na brzdě a zmáčkneš tlačítko na vypnutí motoru a máš hotovo. Auto za tebe udělá všechno samo tj. zařadí na P a zatáhne elektronickou ruční brzdu. Upraveno před 8 hodiny8 hod od ČudlR
před 7 hodiny7 hod Autor vsade pisu ze najprv misum dat do N potom rucna a P, tak teraz takto alebo staci fakt vypnut motor :S
před 4 hodiny4 hod Nemusíš, ale autu celkom pomôže ak sa najprv zabrzdí v neutrály a tak zablokuje prevodovka, hlavne v kopci. Nebude vyvíjaný tlak na blokovací kolík a ten elektrický selektor prevodovky.
před 3 hodiny3 hod @testos Jestli už máš pro DSG tohle (nevím od kdy to začali dávat místo páky):pak stačí jen vypnout motor (při tom stát na brzdě, pokud nejsi na rovině), převodovka se sama přepne na P a zabrzdí ruční brzda.Viz návod:
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.