Přejít na obsah

Problém s brzdovým třmenem na zadní nápravě


Tomas_PL

Doporučené příspěvky

Zdarec lidi,

mám octu 1,9TDi 81kw r 12/98 - model 99, při výměně brzdových destiček jsem vymontoval staré destičky a snažil se namontovat nové, jenže jsem narazil na problém , kdy nešlo zasunout brzdový pístek z pět do třemu, na jedné straně šlo hůž ale podařilo se , ale na druhé straně to bylo téměř nemožné. Takže jsem to horko těžko po dlohem bojí zakplepak (zatalčil) na požadované místo. ale pak po namontovaní a ovzdušnění to skoro nic nebrzdilo, nechal jsem to tak 600-800km až si destičky sednou, jenže po každé jízdě se to pěkně záhřívalo, druhá strana byla ok, jen ta problematická byla hodně vařící - i dokonce plechové kolo bylo fakt horké, takže vím že mi dřou destičky o koutouč, kolo se točí hodně ztuha, a tím pádem se to zahřívá, dá se to nějak opravit, rozebrat ten brzdový třem - váleček , nebo jaký je postup při zatlačoání pístku do třemu? Nebo dá se rozhýbat ten pístek aby se vracel tak jak má? To těsnění co je kolem pístku je ok, a i pod ním pístek vypadá jak nový, směrem ven pístek nemá problém, ale zpátky se nechce zasunovat, nějaká rada na opravu - než to vzdám a půjdu si koupit jeden ten třmen, dík za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neználek napsal:
Ten pístek má samoseřizování ruční brzdy tak že při zatlačování se s ním musí pootáčet

Přesně tak! Váleček zadní brzdy se musí pootáčet a teprve potom jde zasunout hlouběji do brzdiče!! Pak se nediv, že ti to brzdí samo. Poradil bych ti jedno: než do něčeho začneš štárat, tak si nejdřív o tom něco přečti.

Jestli jsi si tím tlučením zničil samostav (viz červené šipky na foto) ruční brzdy, tak sis vydělal...

 

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to co jsem potřeboval vědět, je fakt, že když jsem pístek tlačil dovnitř pomocí svěrky, tak pístek zajížděl jen tehdy, když se kousek pootočil (točil se ve směru hod. ručiček), měl jsem jen tušení, že se otáčí a že to tak asi bude, fakt jsem to nevěděl. Tak kouknu na to, v jakém je to zuboženém stavu a snad to bude ok, popřípadě rozeberu vyčistím nebo nějaký koupim, ale i tak je to divné, že se nechce vracet, když ho tou pačkou na ručku pumpuju tak vylejzá v pohodě, ale aby se pak trošku vrátil zpět do třemu aby nebrzíl pořád, to né, je to divné. Ale díky všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec lidi,

mám octu 1,9TDi 81kw r 12/98 - model 99, při výměně brzdových destiček jsem vymontoval staré destičky a snažil se namontovat nové, jenže jsem narazil na problém , kdy nešlo zasunout brzdový pístek z pět do třemu, na jedné straně šlo hůž ale podařilo se , ale na druhé straně to bylo téměř nemožné. Takže jsem to horko těžko po dlohem bojí zakplepak (zatalčil) na požadované místo. ale pak po namontovaní a ovzdušnění to skoro nic nebrzdilo, nechal jsem to tak 600-800km až si destičky sednou, jenže po každé jízdě se to pěkně záhřívalo, druhá strana byla ok, jen ta problematická byla hodně vařící - i dokonce plechové kolo bylo fakt horké, takže vím že mi dřou destičky o koutouč, kolo se točí hodně ztuha, a tím pádem se to zahřívá, dá se to nějak opravit, rozebrat ten brzdový třem - váleček , nebo jaký je postup při zatlačoání pístku do třemu? Nebo dá se rozhýbat ten pístek aby se vracel tak jak má? To těsnění co je kolem pístku je ok, a i pod ním pístek vypadá jak nový, směrem ven pístek nemá problém, ale zpátky se nechce zasunovat, nějaká rada na opravu - než to vzdám a půjdu si koupit jeden ten třmen, dík za každou radu.

na to existuje nějakej cajk, kterým se to dá rozhejbat, pokud to není totál. Je to nějakej bazmek určený jen k tomu. Když to ale vyměníš, tak neuděláš chybu. Jinak se připrav na to, že si můžeš koupit asi nový destičky, protože ta, kterou máš furt v akci bude dost možná už skoro na plech. Mám s tím osobní zkušenost, ale já to rovnou nechal vyměnit celý třmen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to co jsem potřeboval vědět, je fakt, že když jsem pístek tlačil dovnitř pomocí svěrky, tak pístek zajížděl jen tehdy, když se kousek pootočil (točil se ve směru hod. ručiček), měl jsem jen tušení, že se otáčí a že to tak asi bude, fakt jsem to nevěděl. Tak kouknu na to, v jakém je to zuboženém stavu a snad to bude ok, popřípadě rozeberu vyčistím nebo nějaký koupim, ale i tak je to divné, že se nechce vracet, když ho tou pačkou na ručku pumpuju tak vylejzá v pohodě, ale aby se pak trošku vrátil zpět do třemu aby nebrzíl pořád, to né, je to divné. Ale díky všem.

Ano při zasouvání pootáčet ve směru hodinových ručiček. Zřejmě jsi to totálně poškodil. Jsou to brzdy , tak o tom nepřemýšlej a, když ti Milan II nabízín jeté, předpokládám za dobrou cenu tak to vyměň. Jenom až budeš předělávat celý třemen tak se snaž aby ti neutekla všechna brzdovka a nechytilo to vzduch v nádobce. Pokud máš ABS měl bys problém s odvzdušněním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

Na vodící čepy brzdiče je spešl mazací tuk Silicon Gerase. Určitě se dá někde zvlášť koupit. Já ho mám z opravné sady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

Na vodící čepy brzdiče je spešl mazací tuk Silicon Gerase. Určitě se dá někde zvlášť koupit. Já ho mám z opravné sady.

Děkuji... -_- zítra se po něm podívám....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

myslím že je to už od nových kotoučů tak udělané že vnější strana kotouče je menší a vnitřní větší a je to proto že na vnitřní straně je prase a to ti více tlačí než protilehlá strana,tak proto ti více ubývá vnitřek a venek méně.vím,při pohledu je to blbý pocit ale mám to taky na ATE a mám na nich najeto slabě přes 3tis.km.jinak používám hliníko-měděnou vazelínu k tomuto určenoui na podmáznutí kotouče aby pod dosedací plochou nerezli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...