Přejít na obsah

Laková tužka - postup, použití?


divous

Doporučené příspěvky

Jak fungují ty dvě složky? Nejdřív základku a jak dlouho čekat, než se nanese

ten bezbarvý lak?

Mám Škodu Octavii, barvu tmavě zelenou natur (metalíza), kód barvy 9570.

V předu na nárazníku jsem si v zimně udělal o zmrzlý sníh škrábance.

Nyní mám zakoupenu originál lakovou tužku (sadu - základní lak, bezbarvý krycí lak).

Jak mám nyní postupovat? co vše připravit? nejdříve nanesu základní lak a pak zřejmě bezbarvý lak,že. Jak dlouho to nechat schnout?V čepičce ampule se základní barvou je po vytažení několik ocelových štětin (cca 3 mm dlouhé). Nevím, k čemu slouží.

Můžete mi prosím poradit. Možná to je jasné a vypadám teď jako tydýt, ale vážně bych to nerad zmršil.

Na co si dát pozor?

Předem díky všem, kdo mi helpnou.

Martin :)

Editováno: , autor: divous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny tyhle rady jsou užitečný, ale ve finále stejně nevedou k dobrýmu výsledku. Mám na kapotě taky rány od šutrů, ale ještě jsem nepřišel na to, jak to opravit, aby to nebylo vůbec vidět. V každým případě, ty lakový tužky mají úplně jinej odstín a není to stárnutím laku karoserie. Prostě jsou jiný. Lepší je mít namíchanou barvu z lakovny. Stříkal jsem na autě nějaký doplnky, tak mám trochu barvy ve skleničce a opravuju to s ní. Barva je sice věrná, ale ty dubky se stejně nedaj dobře opravit. Cokoliv, čím se to nanáší je moc silný. Ani špendlík to neřeší. Díky povrchovýmu napětí se vytvoří kapka, která se pak stejně uprostřed propadne a rozleštit se to nedá. Nakonec jsem přišel na takovej šílenej způsob, ale funguje to ze všeho nejlíp. Normálně tam vytvořím tu kapku barvy a pak to rychlým pohybem prstu rozmáznu. Chce to mít naprosto pevnou ruku a nacvičit si to. Prst je v tu chvíli jako stěrka a to místo, kde se barva odprýskla zamázne. Zbytek barvy je na ruce. Musí se to udělat víckrát, protože se barva neustále propadá. Nakonec se musí celý místo nějak přebrousit jemnou pastou nebo Tempem a rozleštit. K tý poslední fázi jsem se pravda už nikdy nedostal, protože mě to přestalo bavit. Ale jednou to dotáhnu určitě do konce. :D

Vypadá to sice možná jako prasárna, ale je to zatím jedinej způsob, jak tam barvu dostat a nevytvářet hrboly. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli si škrábance chceš pěkně zatřít tak si vem lepící pásku a nalep ji kolem rýhy nebo škrábance po obou stranách. Pak tou barvičkou normalně přetřeš škábanec i s páskou (nemusíš se bát nějakých přetahů) necháš pořádně zaschnout a pásku odlepíš. Zůstane ti pouze zatřený škrábanec a barvu, která zůstala přečnívat prostě rozleštíš.

:palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě dodám že ten ocelový kartáček je na zrezlá místa kde to očistíš,odmastíš a natřeš.odmastit nejlépe acetonem C6000 ,leštit pak nemusíš,ale pokud uděláš silnou vrstvu tak to pak asi po 24hod.rozlešti.tempem

budu dělat chvilku chytrýho, jo? :D

Byl jsem v létě pro barvu v autolacích. Pán mi ji namíchal, a prý jestli chci ještě něco.... Tak jsem poprosil ještě o aceton na odmaštění a pán-autolakýrník se 30 letou praxí se zhrozil.... Prý jsem blázen, aceton je ve skutečnosti mastnej!!!!! proto se prodávají v autolacích přímo odmašťovače.....

Taky jsem to nevěděl, proto se s vámi o to dělím.... Navíc, pokud máš auto naleštěný teflonovou, popřípadě silikonovou leštěnkou, tak to neodmastíš ani toluenem......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s těma leštěmkama naprostý souhlas, kdo myje jen vodou bez saponátu stačí tak 2 x za rok leštěnka, a s těma odmaštovákama taky, aceton, C 6000, Perchlor a jiné sračky jsou mmj. taky mírná leptadla!!!takže bych upřednostil odmaš´továky z autolaků nebo obyčejný líh, tech. benzín se taky moc pod barvu nehodí!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli si škrábance chceš pěkně zatřít tak si vem lepící pásku a nalep ji kolem rýhy nebo škrábance po obou stranách. Pak tou barvičkou normalně přetřeš škábanec i s páskou (nemusíš se bát nějakých přetahů) necháš pořádně zaschnout a pásku odlepíš. Zůstane ti pouze zatřený škrábanec a barvu, která zůstala přečnívat prostě rozleštíš.

:palec2:  :palec2:  :palec2:

No zkus takhle opravit všechny drbky po kamíncích na karosérii... :D

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny tyhle rady jsou užitečný, ale ve finále stejně nevedou k dobrýmu výsledku. Mám na kapotě taky rány od šutrů, ale ještě jsem nepřišel na to, jak to opravit, aby to nebylo vůbec vidět. V každým případě, ty lakový tužky mají úplně jinej odstín a není to stárnutím laku karoserie. Prostě jsou jiný. Lepší je mít namíchanou barvu z lakovny. Stříkal jsem na autě nějaký doplnky, tak mám trochu barvy ve skleničce a opravuju to s ní. Barva je sice věrná, ale ty dubky se stejně nedaj dobře opravit. Cokoliv, čím se to nanáší je moc silný. Ani špendlík to neřeší. Díky povrchovýmu napětí se vytvoří kapka, která se pak stejně uprostřed propadne a rozleštit se to nedá. Nakonec jsem přišel na takovej šílenej způsob, ale funguje to ze všeho nejlíp. Normálně tam vytvořím tu kapku barvy a pak to rychlým pohybem prstu rozmáznu. Chce to mít naprosto pevnou ruku a nacvičit si to. Prst je v tu chvíli jako stěrka a to místo, kde se barva odprýskla zamázne. Zbytek barvy je na ruce. Musí se to udělat víckrát, protože se barva neustále propadá. Nakonec se musí celý místo nějak přebrousit jemnou pastou nebo Tempem a rozleštit. K tý poslední fázi jsem se pravda už nikdy nedostal, protože mě to přestalo bavit. Ale jednou to dotáhnu určitě do konce. :D

Vypadá to sice možná jako prasárna, ale je to zatím jedinej způsob, jak tam barvu dostat a nevytvářet hrboly. :)

Jo tohle funguje, používám tento postup na opravu laku jízdních kol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

acetonem se musí opatrně to uznávám,ale ten kdo tvrdí že je acet C6000 mastnej by potřeboval facku přes celou hubu,tímpádemto není ani odborník bohužel!jinakty odmaštovadla jsou většinou na bázi acetonu s menší agresivitou.

taktak :palec2:

Aceton vysušuje jak prase, ale taky rozleptá barvu, tak opatrně a jen chvíli.

Jinak na odmaštění je trichlor, perchlor a podobné dryjáky, ale bacha při kontaktu s hliníkem vznikají nebezpečné výpary podobné fosgenu. On ten trichlór je i tak sviňa na nadýchání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi by to tak melo byt, ale ja mohu po precteni rici, ze jsem peknej dobytek. Ja to natrel a nerozlestil, vypada to strasne...  <_<

Kdybys teprve videl moji praci :D - celou kapotu "poďupkovanou"

To mi povídej, bývalí majitel se na kapotě pěkně vyřádil to je už asi jen na přestříkání, vzal to snad štětcem a ještě jinou barvou!

post-24-1173643184_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi povídej, bývalí majitel se na kapotě pěkně vyřádil to je už asi jen na přestříkání, vzal to snad štětcem a ještě jinou barvou!

z toho si nelam hlavu,já měl lehkou nehodu,vyměnili mi blatník a nárazník,a přelakovali to komplet jinou barvou(počtem 10 odstínů)a to nepochopitelně i kapotu které absolutně nic nebylo,a to stříkají prý koncernovými barvami škoda a volkswagen,pod číslem 1026 bílá jimprý vyšlo toto,tak to já bych je nejraději zabil vypadá to věru zle,jinak jsem jim to z pochopitelných důvodů nezaplatil.no nedivte se!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, mě fakt nevadí, že někdo rozebírá jestli odmašťovat tím či oním, ale necháte klidně na pořadu dne-jako radu odmašťovat věcma co naleptávají lak......

nechci se ktomu vracet dokola,ale psal jsem že acetonem se musí opatrně,navíc já sem v lakovně dělal a myli jsme tím všechno,tak mi to zůstalo i na doma,když víš kdy je dost tak nezkazíš nic,já tím sundavám i asfalt z prahů,ale fakt je dost dost,je lépe to nechat vyvětrat a pak zkusit znovu a hned převoskovat páč to odmaštuje jak bejk a nechává to suchý fleky.fakt to chce decentně a jde to!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, mě fakt nevadí, že někdo rozebírá jestli odmašťovat tím či oním, ale necháte klidně na pořadu dne-jako radu odmašťovat věcma co naleptávají lak......

nechci se ktomu vracet dokola,ale psal jsem že acetonem se musí opatrně,navíc já sem v lakovně dělal a myli jsme tím všechno,tak mi to zůstalo i na doma,když víš kdy je dost tak nezkazíš nic,já tím sundavám i asfalt z prahů,ale fakt je dost dost,je lépe to nechat vyvětrat a pak zkusit znovu a hned převoskovat páč to odmaštuje jak bejk a nechává to suchý fleky.fakt to chce decentně a jde to!

Acetonem odmašťovat v autolakovně??? To byla nějaká "lepší" autolakovna, ne? Kámoš má autolakovnu a dělá airbrush a když se zmíním o acetonu, tak se mu ježí chlupy lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...