divous Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 (editace) Jak fungují ty dvě složky? Nejdřív základku a jak dlouho čekat, než se nanese ten bezbarvý lak? Mám Škodu Octavii, barvu tmavě zelenou natur (metalíza), kód barvy 9570. V předu na nárazníku jsem si v zimně udělal o zmrzlý sníh škrábance. Nyní mám zakoupenu originál lakovou tužku (sadu - základní lak, bezbarvý krycí lak). Jak mám nyní postupovat? co vše připravit? nejdříve nanesu základní lak a pak zřejmě bezbarvý lak,že. Jak dlouho to nechat schnout?V čepičce ampule se základní barvou je po vytažení několik ocelových štětin (cca 3 mm dlouhé). Nevím, k čemu slouží. Můžete mi prosím poradit. Možná to je jasné a vypadám teď jako tydýt, ale vážně bych to nerad zmršil. Na co si dát pozor? Předem díky všem, kdo mi helpnou. Martin Editováno: 10. Březen 2007, autor: divous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divx Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 odmastit a potom nasest barvu v tuzce po dobu nejakech 24hod. bys nemel auto umivat ajinak by jsi to mohl setrit a po uschnuti prelestit tempem nebo lestenkou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 ještě dodám že ten ocelový kartáček je na zrezlá místa kde to očistíš,odmastíš a natřeš.odmastit nejlépe acetonem C6000 ,leštit pak nemusíš,ale pokud uděláš silnou vrstvu tak to pak asi po 24hod.rozlešti.tempem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 Asi by to tak melo byt, ale ja mohu po precteni rici, ze jsem peknej dobytek. Ja to natrel a nerozlestil, vypada to strasne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Planeta Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 (editace) Asi by to tak melo byt, ale ja mohu po precteni rici, ze jsem peknej dobytek. Ja to natrel a nerozlestil, vypada to strasne... Kdybys teprve videl moji praci - celou kapotu "poďupkovanou" Editováno: 10. Březen 2007, autor: Planeta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Humanic Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 Na hluboký škrábance se má pry udělat velká vrstva nechat to 24hod bejt a pak to vzít brusnou pastou jen tak z lehka a nakonec rozleštit,téďka na jaře mám v plánu to taky zkusit tak sem nato zvědavej.Napiš pak jak si dopad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 všechny tyhle rady jsou užitečný, ale ve finále stejně nevedou k dobrýmu výsledku. Mám na kapotě taky rány od šutrů, ale ještě jsem nepřišel na to, jak to opravit, aby to nebylo vůbec vidět. V každým případě, ty lakový tužky mají úplně jinej odstín a není to stárnutím laku karoserie. Prostě jsou jiný. Lepší je mít namíchanou barvu z lakovny. Stříkal jsem na autě nějaký doplnky, tak mám trochu barvy ve skleničce a opravuju to s ní. Barva je sice věrná, ale ty dubky se stejně nedaj dobře opravit. Cokoliv, čím se to nanáší je moc silný. Ani špendlík to neřeší. Díky povrchovýmu napětí se vytvoří kapka, která se pak stejně uprostřed propadne a rozleštit se to nedá. Nakonec jsem přišel na takovej šílenej způsob, ale funguje to ze všeho nejlíp. Normálně tam vytvořím tu kapku barvy a pak to rychlým pohybem prstu rozmáznu. Chce to mít naprosto pevnou ruku a nacvičit si to. Prst je v tu chvíli jako stěrka a to místo, kde se barva odprýskla zamázne. Zbytek barvy je na ruce. Musí se to udělat víckrát, protože se barva neustále propadá. Nakonec se musí celý místo nějak přebrousit jemnou pastou nebo Tempem a rozleštit. K tý poslední fázi jsem se pravda už nikdy nedostal, protože mě to přestalo bavit. Ale jednou to dotáhnu určitě do konce. Vypadá to sice možná jako prasárna, ale je to zatím jedinej způsob, jak tam barvu dostat a nevytvářet hrboly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavianus Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 To Tempo pro opravy používáte které? Na nové nebo na staré laky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbarosa Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 jestli si škrábance chceš pěkně zatřít tak si vem lepící pásku a nalep ji kolem rýhy nebo škrábance po obou stranách. Pak tou barvičkou normalně přetřeš škábanec i s páskou (nemusíš se bát nějakých přetahů) necháš pořádně zaschnout a pásku odlepíš. Zůstane ti pouze zatřený škrábanec a barvu, která zůstala přečnívat prostě rozleštíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Planeta Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 (editace) Jeste me pak panove napadlo - kdyz s tim nahodou pojedu do mycky co stim udeleji ty kartace ? Myslim jestli to nemuzou "vyloupnout" ? ... Editováno: 29. Březen 2007, autor: Planeta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 10. Březen 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 díky všem za rady ... zítra to jdu zkusit ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 ještě dodám že ten ocelový kartáček je na zrezlá místa kde to očistíš,odmastíš a natřeš.odmastit nejlépe acetonem C6000 ,leštit pak nemusíš,ale pokud uděláš silnou vrstvu tak to pak asi po 24hod.rozlešti.tempem budu dělat chvilku chytrýho, jo? Byl jsem v létě pro barvu v autolacích. Pán mi ji namíchal, a prý jestli chci ještě něco.... Tak jsem poprosil ještě o aceton na odmaštění a pán-autolakýrník se 30 letou praxí se zhrozil.... Prý jsem blázen, aceton je ve skutečnosti mastnej!!!!! proto se prodávají v autolacích přímo odmašťovače..... Taky jsem to nevěděl, proto se s vámi o to dělím.... Navíc, pokud máš auto naleštěný teflonovou, popřípadě silikonovou leštěnkou, tak to neodmastíš ani toluenem...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 s těma leštěmkama naprostý souhlas, kdo myje jen vodou bez saponátu stačí tak 2 x za rok leštěnka, a s těma odmaštovákama taky, aceton, C 6000, Perchlor a jiné sračky jsou mmj. taky mírná leptadla!!!takže bych upřednostil odmaš´továky z autolaků nebo obyčejný líh, tech. benzín se taky moc pod barvu nehodí!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 (editace) jestli si škrábance chceš pěkně zatřít tak si vem lepící pásku a nalep ji kolem rýhy nebo škrábance po obou stranách. Pak tou barvičkou normalně přetřeš škábanec i s páskou (nemusíš se bát nějakých přetahů) necháš pořádně zaschnout a pásku odlepíš. Zůstane ti pouze zatřený škrábanec a barvu, která zůstala přečnívat prostě rozleštíš. No zkus takhle opravit všechny drbky po kamíncích na karosérii... Editováno: 10. Březen 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 všechny tyhle rady jsou užitečný, ale ve finále stejně nevedou k dobrýmu výsledku. Mám na kapotě taky rány od šutrů, ale ještě jsem nepřišel na to, jak to opravit, aby to nebylo vůbec vidět. V každým případě, ty lakový tužky mají úplně jinej odstín a není to stárnutím laku karoserie. Prostě jsou jiný. Lepší je mít namíchanou barvu z lakovny. Stříkal jsem na autě nějaký doplnky, tak mám trochu barvy ve skleničce a opravuju to s ní. Barva je sice věrná, ale ty dubky se stejně nedaj dobře opravit. Cokoliv, čím se to nanáší je moc silný. Ani špendlík to neřeší. Díky povrchovýmu napětí se vytvoří kapka, která se pak stejně uprostřed propadne a rozleštit se to nedá. Nakonec jsem přišel na takovej šílenej způsob, ale funguje to ze všeho nejlíp. Normálně tam vytvořím tu kapku barvy a pak to rychlým pohybem prstu rozmáznu. Chce to mít naprosto pevnou ruku a nacvičit si to. Prst je v tu chvíli jako stěrka a to místo, kde se barva odprýskla zamázne. Zbytek barvy je na ruce. Musí se to udělat víckrát, protože se barva neustále propadá. Nakonec se musí celý místo nějak přebrousit jemnou pastou nebo Tempem a rozleštit. K tý poslední fázi jsem se pravda už nikdy nedostal, protože mě to přestalo bavit. Ale jednou to dotáhnu určitě do konce. Vypadá to sice možná jako prasárna, ale je to zatím jedinej způsob, jak tam barvu dostat a nevytvářet hrboly. Jo tohle funguje, používám tento postup na opravu laku jízdních kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 acetonem se musí opatrně to uznávám,ale ten kdo tvrdí že je acet C6000 mastnej by potřeboval facku přes celou hubu,tímpádemto není ani odborník bohužel!jinakty odmaštovadla jsou většinou na bázi acetonu s menší agresivitou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 11. Březen 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 Tak jsem to dnes prubnul ... docela to šlo Teď to teda nechám do zítra zaschnout a zkusím to pak ještě rozleštit. Uvidíme ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš 1,8 20V 92kw Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 acetonem se musí opatrně to uznávám,ale ten kdo tvrdí že je acet C6000 mastnej by potřeboval facku přes celou hubu,tímpádemto není ani odborník bohužel!jinakty odmaštovadla jsou většinou na bázi acetonu s menší agresivitou. taktak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 acetonem se musí opatrně to uznávám,ale ten kdo tvrdí že je acet C6000 mastnej by potřeboval facku přes celou hubu,tímpádemto není ani odborník bohužel!jinakty odmaštovadla jsou většinou na bázi acetonu s menší agresivitou. taktak Aceton vysušuje jak prase, ale taky rozleptá barvu, tak opatrně a jen chvíli. Jinak na odmaštění je trichlor, perchlor a podobné dryjáky, ale bacha při kontaktu s hliníkem vznikají nebezpečné výpary podobné fosgenu. On ten trichlór je i tak sviňa na nadýchání... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavinek Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 Asi by to tak melo byt, ale ja mohu po precteni rici, ze jsem peknej dobytek. Ja to natrel a nerozlestil, vypada to strasne... Kdybys teprve videl moji praci - celou kapotu "poďupkovanou" To mi povídej, bývalí majitel se na kapotě pěkně vyřádil to je už asi jen na přestříkání, vzal to snad štětcem a ještě jinou barvou! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 To mi povídej, bývalí majitel se na kapotě pěkně vyřádil to je už asi jen na přestříkání, vzal to snad štětcem a ještě jinou barvou! z toho si nelam hlavu,já měl lehkou nehodu,vyměnili mi blatník a nárazník,a přelakovali to komplet jinou barvou(počtem 10 odstínů)a to nepochopitelně i kapotu které absolutně nic nebylo,a to stříkají prý koncernovými barvami škoda a volkswagen,pod číslem 1026 bílá jimprý vyšlo toto,tak to já bych je nejraději zabil vypadá to věru zle,jinak jsem jim to z pochopitelných důvodů nezaplatil.no nedivte se! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 chlapi, mě fakt nevadí, že někdo rozebírá jestli odmašťovat tím či oním, ale necháte klidně na pořadu dne-jako radu odmašťovat věcma co naleptávají lak...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 chlapi, mě fakt nevadí, že někdo rozebírá jestli odmašťovat tím či oním, ale necháte klidně na pořadu dne-jako radu odmašťovat věcma co naleptávají lak...... nechci se ktomu vracet dokola,ale psal jsem že acetonem se musí opatrně,navíc já sem v lakovně dělal a myli jsme tím všechno,tak mi to zůstalo i na doma,když víš kdy je dost tak nezkazíš nic,já tím sundavám i asfalt z prahů,ale fakt je dost dost,je lépe to nechat vyvětrat a pak zkusit znovu a hned převoskovat páč to odmaštuje jak bejk a nechává to suchý fleky.fakt to chce decentně a jde to! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 chlapi, mě fakt nevadí, že někdo rozebírá jestli odmašťovat tím či oním, ale necháte klidně na pořadu dne-jako radu odmašťovat věcma co naleptávají lak...... nechci se ktomu vracet dokola,ale psal jsem že acetonem se musí opatrně,navíc já sem v lakovně dělal a myli jsme tím všechno,tak mi to zůstalo i na doma,když víš kdy je dost tak nezkazíš nic,já tím sundavám i asfalt z prahů,ale fakt je dost dost,je lépe to nechat vyvětrat a pak zkusit znovu a hned převoskovat páč to odmaštuje jak bejk a nechává to suchý fleky.fakt to chce decentně a jde to! Acetonem odmašťovat v autolakovně??? To byla nějaká "lepší" autolakovna, ne? Kámoš má autolakovnu a dělá airbrush a když se zmíním o acetonu, tak se mu ježí chlupy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 Jinak, já aceton taky používám, ale ne na auto, spíš na odmaštění konstrukcí před lakem, popřípadě k umytí konzervačního vosku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.