Přejít na obsah

Natural 95 vs. 98


mmerlin

Doporučené příspěvky

Prostě to zkus a uvidíš ;) Kolik lidí, tolik názorů.

Já osobně jsem před lety jezdil s Feldou 1.6 jen na V-P 95, proože na něj jela znatelně líp než na běžnou 95. Netvrdím, že tam byl nárůst výkonu nebo snížení spotřeby, ale motor prokazatelně zabíral níž, rychleji reagoval na plyn a ochotněji se vytáčel a byl tišší. Toto jsem si několikrát ověřil i přechodem zpět na běžnou 95. A podobnou zkušenost jsem udělal před pár týdny s Oktou, kdy jsem tam asi po 3 letech taky nalil V-P 95. Motor zabírá o kousek níž a obecně rychleji, a k tomu je o něco tišší.

Souhlas s výše uvedeným, nechci propagovat V-P 95, ale auto se při něm chová trochu lépe, než když jsem tam rval 95 od JETu.

Take jsem obcas ochotne tankoval V-POWER s tim, jak pomohu motoru, procistim jej apod. Nicmene jednou jsem jel okolo SHELL benzinky v Brne-Vinohradech ve tri hod rano a co jsem tam videl za cisternu me pomerne udivilo - totalni no-name,zadny telefon,zadna znacka apod. Samozrejme posuzovat dle toho kvalitu benzinu je nesmysl, nicmene cekal jsem, ze kdyz uz "znacka",tak ze vsim vsudy. Samozrejme pokud tam doplnuji palivo pres den, tak jedine SHELL "znackove" cisterny. Je to trochu zvlastni :) . Jinak posledni dobou zacinam mit spise pozitivni zkusenosti s benzinem N95 od Slovnaftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem našel na stránkách ústavu paliv a maziv:

Otázka:

Dobrý den. Je opodstatnělé tankovat do benzínového motoru (1,6 16V) benzín s oktanovým číslem 98 a vyšší? Je zvýšená cena úměrná, zlepšení výkonu automobilu? A nemůže tento "polepšení" udělat něco motoru s normálním olejem (ACEA A3 10W 40)? Mnohokrát děkuji za odpoběd.

Odpověď:

Dobrý den, tvz. oktanový nárok motoru, tedy doporučené palivo pro daný typ motoru stanovuje výrobce motoru. Tento údaj naleznete v příručce vozidla. Pokud použijete "lepší" benzín, než předepisuje výrobce motoru, motoru určitě neublížíte. Na druhou stranu neočekávejte žádné znatelné zvýšení výkonu motoru, snad pouze určité zlepšení komfortu jízdy (motor lépe reaguje při akceleraci). Při měření se benefit použití benzínu s OČ 100 oproti standardnímu s OČ 95 projevil neznatelným zvýšením výkonu o cca 2%. Zvýšená cena tedy není úměrná vynaloženým prostředkům. Kromě toho benzín prodávaný u čerpacích stanic má vyšší hodnotu OČ (95 je minimální hodnota), zpravidla se pohybuje mezi OČ 96 až 98 - takže lepší benzín tankujete pořád. Alespoň u námi sledovaných čerpacích stanic, označených logem Pečetě kvality (www.dobrapumpa.cz).

Tak když je to vyjádření ústavu paliv a maziv, tak by se tomu snad dalo věřit, ale ono u těch levnějších pump jako třeba hypernova bych tomu moc nevěřil, ono to oktany může mít, ale když to bude naředěný tak to je stejně naprt i kdyby to mělo 110oktanů... Jde tam hlavně o to že se motoru nemůže nic stát při ježdění na vyšší oktany... :palec2:

Ale přesně tohle je i v příručce od Škodovky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem našel na stránkách ústavu paliv a maziv:

Otázka:

Dobrý den. Je opodstatnělé tankovat do benzínového motoru (1,6 16V) benzín s oktanovým číslem 98 a vyšší? Je zvýšená cena úměrná, zlepšení výkonu automobilu? A nemůže tento "polepšení" udělat něco motoru s normálním olejem (ACEA A3 10W 40)? Mnohokrát děkuji za odpoběd.

Odpověď:

Dobrý den, tvz. oktanový nárok motoru, tedy doporučené palivo pro daný typ motoru stanovuje výrobce motoru. Tento údaj naleznete v příručce vozidla. Pokud použijete "lepší" benzín, než předepisuje výrobce motoru, motoru určitě neublížíte. Na druhou stranu neočekávejte žádné znatelné zvýšení výkonu motoru, snad pouze určité zlepšení komfortu jízdy (motor lépe reaguje při akceleraci). Při měření se benefit použití benzínu s OČ 100 oproti standardnímu s OČ 95 projevil neznatelným zvýšením výkonu o cca 2%. Zvýšená cena tedy není úměrná vynaloženým prostředkům. Kromě toho benzín prodávaný u čerpacích stanic má vyšší hodnotu OČ (95 je minimální hodnota), zpravidla se pohybuje mezi OČ 96 až 98 - takže lepší benzín tankujete pořád. Alespoň u námi sledovaných čerpacích stanic, označených logem Pečetě kvality (www.dobrapumpa.cz).

Tak když je to vyjádření ústavu paliv a maziv, tak by se tomu snad dalo věřit, ale ono u těch levnějších pump jako třeba hypernova bych tomu moc nevěřil, ono to oktany může mít, ale když to bude naředěný tak to je stejně naprt i kdyby to mělo 110oktanů... Jde tam hlavně o to že se motoru nemůže nic stát při ježdění na vyšší oktany... :palec2:

Ale přesně tohle je i v příručce od Škodovky :palec2:

ono to vyplývá už ze samotné definice oktanového čísla...poměr izooktanu a n-heptanu ve zkušební směsi, která má stejné DETONAČNÍ vlastnosti, jako použitý benzín....oktanové číslo tedy udává jen odolnost benzínu proti detonačnímu spalování..samo o sobě ti výkon nezvedne.......pokud bys neupravil motor na vyšší kompresní tlaky a pod....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak do te tvoji 1.6 se muze pouzit i natural 98, uplne normalne vubec to nevadi, urcite se ti snizi spotreba o par deci a na tom vykonu to jde jen malilinko poznat, ale prospeje to motoru.

Pozn. Ja mam fabii 1.4 16V v technicaku mam napsany doporucene tankovani N98, ale ja tankuji vetsinou jen N95, minule jsem zkousel natankovat neco lepsiho, zajel jsem do Shell a natankoval N100, rozdil byl, o neco to malo papalo a mirne zrychleni tam bylo.

Zaujimavé čítanie, ja dávam do svojej 1.8 T klasiku 95, ten nepatrný výkon nestojí za rozdiel v cenách 95 a 98. Ale len tak zo zaujímavosti, mal som chvílu Audi A8 4.2 a v príručke písali "odporúčaný benzín 98 oktánov, v nutnom prípade aj 95 (mierne zníženie výkonu)"

Takže aj tam som bral 95, rozdiel v cene asi 2-3 Sk a výkone...?? Neviem, ale písali že to má 220 kW a šlo to aj na 95 celkom fajn :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ma O1 1,8 20V Turbo 4x4

Po natankování první celé nádrže V-Power racing žádná změna ani spotřeba ani výkon, Při druhé nádrži už to bylo nepatrně lepší a těď když na to jezdim 3 měsíce v kuse cca 15 000km tak bych neměnil, motor jde lepe ze spoda a akcelerace je taky dost znat akorad ta spotřeba se nějak nehla. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...