Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zajmalo by mě jestli je každej motor 1.9 TDi ve fabii se systémem vstřikování PD (pumpe-dusse)? Podle stránek: http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php?page=engine_types by to tak asi mělo bejt. Usuzuju tak dle výkonu motoru (74 kW / 101 HP). Podle toho seznamu jsou ve Fabii motory 1,9 TDI PD 100. A pokud by sem někdo znalej hodil ještě jakej je rozdíl mezi motorem - 1,9 TDI PD 100 (normalní Fabka) a motorem - 1,9 TDI PD 130 (Fabia RS). Je opravdu rozdíl pouze v Turbu a softwaru řídící jednotky ??? Dík moc.

Každý motor TDi ve Fabii je se vstřikování Pumpe Duse.

Rozdíle mezi 74kw a 96kw je ve vstřikovacích tryskách, turbodmychadlu, jinej IC a hadice k němu, softwaru v jednotce.

Taky 96kw má dvouhmotový setrvačník a 74kw ne.

SDi má klasické vstřikovací čerpadlo Bosch a kupříkladu na rozdíl od TDi nemá písty chlazené olejem.

Myslím, že první TDI - 81 kW (nevím, jestli ještě 66 kW) MR tak okolo 2000 podle mě byly ještě s centrálním rotačním čerpadlem. (možná ho měl ještě i třívalec 1.4 TDI - 55 kW)

74 kW a 96 kW (potažmo tříválec 51/59 kW) jsou ale systému "PDI"

Myslím, že první TDI - 81 kW (nevím, jestli ještě 66 kW) MR tak okolo 2000 podle mě byly ještě s centrálním rotačním čerpadlem. (možná ho měl ještě i třívalec 1.4 TDI - 55 kW)

74 kW a 96 kW (potažmo tříválec 51/59 kW) jsou ale systému "PDI"

TDI 66 a 81kW jsou z Octávie a mají rotační čerpadlo, ve Fábii nebyly, 55kW je PD

Každý motor TDi ve Fabii je se vstřikování Pumpe Duse.

Rozdíle mezi 74kw a 96kw je ve vstřikovacích tryskách, turbodmychadlu, jinej IC a hadice k němu, softwaru v jednotce.

Taky 96kw má dvouhmotový setrvačník a 74kw ne.

SDi má klasické vstřikovací čerpadlo Bosch a kupříkladu na rozdíl od TDi nemá písty chlazené olejem.

Souhlas s Tomasem.Jeste jsem klukum prekopaval chladic oleje , na FRS je jednou tak vetsi=)

  • 4 roky později...

[jaký je rozdíl mezi motory z fabie I 1,9 tdi 74kw a octavie 1,9 tdi 81kw?,je to v tom PD,kvuli tomu má fabie nižší výkon?ktery motor je lepší?dík

rozdíl je v systému vstřikování. 81kW má rotační čerpadlo poháněné od rozvodů, které dělá daný vstřikovací tlak (kolem 300bar), od něho trubky ke vstřikům a vstřiky. 74kW má vstřikování čerpadlo-tryska (p-d) bez vstřikovacího čerpadla, pouze v nádrži podávací (první pd nemají), pak na hlavě poháněné vačkou tandemové čerpadlo ("vyrábí" podtlak a zároveň tlačí naftu kanálama do hlavy) a samotné vstřikovače, které jsou poháněné vačkou a přímo v nich vzniká vstřikovací tlak kolem 2000bar.

výkon pd není nižší kvůli kostrukci. je to zkrátka (v případě 74kW) dané věcma kolem (soft, turbo, vstřiky). nicméně sériové výkony pd jsou daleko vyšší než u rotačky. navíc pd mají pevnější konstrukci a jsou novější. sice bude hodně lidí chválit rotačky, ale já hlasuji pro pd. zkousne toho dost, dá se z něho opravdu hodně dostat.

dík za odpověď

jak píšete první PD nemají,myslíte fabie jedníčkové i po feceliftu?

a na kolik se dá v průměru PD fabka 74kw čipnout?

mám dojem, že fábie mají v nádrži čerpadla všechny a pokud ne, tak jedině 2001, protože 2002 už ho 100% měly.

co se týče čipu, tak je to tu 100x psané - kolem 100kW a 300Nm

rv 2001 podávací čerpadlo také měly..možná nějaké první modely, ale osobně jsem vždy viděl - slyšel PD s podávacím čerpadlem?....jinak hlavní výhodu u rotačky vs PD vidím v menší choulostivosti na kvalitu nafty a levnější údržbě...každopádně mám na PD 200tkm a motor šlape jak hodinky ;)

jinak jen chip 100 - 115 kw...dle stavu vozu a samotných hodnotách v serii

rv 2001 podávací čerpadlo také měly..možná nějaké první modely, ale osobně jsem vždy viděl - slyšel PD s podávacím čerpadlem?....jinak hlavní výhodu u rotačky vs PD vidím v menší choulostivosti na kvalitu nafty a levnější údržbě...každopádně mám na PD 200tkm a motor šlape jak hodinky ;)

jinak jen chip 100 - 115 kw...dle stavu vozu a samotných hodnotách v serii

a prosím ještě, mají fabky filtr pevných částic a od kterého roku?

DPF snad Fabie jedničkové řady nemají vůbec...mrkl bych se do ETKY, ale nechtěně jsem jí mázl :-(

F1 sériově z fabriky určitě nemají. maximálně dobrovolně domontované u auta z Německa jako eko doplněk.

nevidím tam Fabia I....ruku do ohně za to nedám, ale FI jsem s DPF vážně neviděl, jak napsal boobika, z němec může mít DPF i stará OI rotačka, když chtějí emisní známku pro vjezd do centra, domontovávají pro zlepšení emisí právě DPFko....

kibi zle si čítal...

tak to dělám s nynější Fabií 1 1,9 TDi

jo, teď koukám...moje chyba, asi jsem šilhal :D PS: zkusím to DPF pozjišťovat

kontaktoval som mar1tin...uvidíme čo napíše :kol-32:

nechci kazit "radost", ale zle jsi asi četl ty, Libero - borec nikde nepíše, že má v F1 DPF! píše pouze, že před měřením emisí protáhne trochu auto, aby vylítaly saze z výfuku. tohle je normální praxe u nafťáků, zvlášť když jezdí po městě. pokud by měl DPF, neměl by vůbec žádný důvod "protahovat" auto po dálnici už jen z toho důvodu, že při plném plynu se přerušuje regenerace DPF a pokud filtr funguje, nemá z výfuku co lítat. pokud nefunguje, tak auto stejně moc nepojede.

F1 sériově opravdu DPF nemá. lze si to ověřit i podle toho, že pro plnění normy EURO3, kterou splňuje motor ATD, není DPF potřeba a motor nemá ani kontrolu emisí, jako mají motory s EURO4.

takže nic.

Upraveno od boobika

nemám z toho žiadnu "radosť"...a je to možné,že to bude ako si napísal....tak sa popredu kibimu omlúvam,nemyslel som to v zlom ;)

kibi to nebere osobně, nejsem neomylnej, šalamounovo hovno jsem nesežral, tak se klidně nechám poučit - opravit :D

jinak ETKa potvrzuje...Fabia I bez DPF ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.