Přejít na obsah

Fabia - Motory 1.9 TDi - (PD ??) - (RS)


Doporučené příspěvky

Zajmalo by mě jestli je každej motor 1.9 TDi ve fabii se systémem vstřikování PD (pumpe-dusse)? Podle stránek: http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php?page=engine_types by to tak asi mělo bejt. Usuzuju tak dle výkonu motoru (74 kW / 101 HP). Podle toho seznamu jsou ve Fabii motory 1,9 TDI PD 100. A pokud by sem někdo znalej hodil ještě jakej je rozdíl mezi motorem - 1,9 TDI PD 100 (normalní Fabka) a motorem - 1,9 TDI PD 130 (Fabia RS). Je opravdu rozdíl pouze v Turbu a softwaru řídící jednotky ??? Dík moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý motor TDi ve Fabii je se vstřikování Pumpe Duse.

Rozdíle mezi 74kw a 96kw je ve vstřikovacích tryskách, turbodmychadlu, jinej IC a hadice k němu, softwaru v jednotce.

Taky 96kw má dvouhmotový setrvačník a 74kw ne.

SDi má klasické vstřikovací čerpadlo Bosch a kupříkladu na rozdíl od TDi nemá písty chlazené olejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že první TDI - 81 kW (nevím, jestli ještě 66 kW) MR tak okolo 2000 podle mě byly ještě s centrálním rotačním čerpadlem. (možná ho měl ještě i třívalec 1.4 TDI - 55 kW)

74 kW a 96 kW (potažmo tříválec 51/59 kW) jsou ale systému "PDI"

TDI 66 a 81kW jsou z Octávie a mají rotační čerpadlo, ve Fábii nebyly, 55kW je PD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý motor TDi ve Fabii je se vstřikování Pumpe Duse.

Rozdíle mezi 74kw a 96kw je ve vstřikovacích tryskách, turbodmychadlu, jinej IC a hadice k němu, softwaru v jednotce.

Taky 96kw má dvouhmotový setrvačník a 74kw ne.

SDi má klasické vstřikovací čerpadlo Bosch a kupříkladu na rozdíl od TDi nemá písty chlazené olejem.

Souhlas s Tomasem.Jeste jsem klukum prekopaval chladic oleje , na FRS je jednou tak vetsi=)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

rozdíl je v systému vstřikování. 81kW má rotační čerpadlo poháněné od rozvodů, které dělá daný vstřikovací tlak (kolem 300bar), od něho trubky ke vstřikům a vstřiky. 74kW má vstřikování čerpadlo-tryska (p-d) bez vstřikovacího čerpadla, pouze v nádrži podávací (první pd nemají), pak na hlavě poháněné vačkou tandemové čerpadlo ("vyrábí" podtlak a zároveň tlačí naftu kanálama do hlavy) a samotné vstřikovače, které jsou poháněné vačkou a přímo v nich vzniká vstřikovací tlak kolem 2000bar.

výkon pd není nižší kvůli kostrukci. je to zkrátka (v případě 74kW) dané věcma kolem (soft, turbo, vstřiky). nicméně sériové výkony pd jsou daleko vyšší než u rotačky. navíc pd mají pevnější konstrukci a jsou novější. sice bude hodně lidí chválit rotačky, ale já hlasuji pro pd. zkousne toho dost, dá se z něho opravdu hodně dostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rv 2001 podávací čerpadlo také měly..možná nějaké první modely, ale osobně jsem vždy viděl - slyšel PD s podávacím čerpadlem?....jinak hlavní výhodu u rotačky vs PD vidím v menší choulostivosti na kvalitu nafty a levnější údržbě...každopádně mám na PD 200tkm a motor šlape jak hodinky ;)

jinak jen chip 100 - 115 kw...dle stavu vozu a samotných hodnotách v serii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rv 2001 podávací čerpadlo také měly..možná nějaké první modely, ale osobně jsem vždy viděl - slyšel PD s podávacím čerpadlem?....jinak hlavní výhodu u rotačky vs PD vidím v menší choulostivosti na kvalitu nafty a levnější údržbě...každopádně mám na PD 200tkm a motor šlape jak hodinky ;)

jinak jen chip 100 - 115 kw...dle stavu vozu a samotných hodnotách v serii

a prosím ještě, mají fabky filtr pevných částic a od kterého roku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevidím tam Fabia I....ruku do ohně za to nedám, ale FI jsem s DPF vážně neviděl, jak napsal boobika, z němec může mít DPF i stará OI rotačka, když chtějí emisní známku pro vjezd do centra, domontovávají pro zlepšení emisí právě DPFko....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci kazit "radost", ale zle jsi asi četl ty, Libero - borec nikde nepíše, že má v F1 DPF! píše pouze, že před měřením emisí protáhne trochu auto, aby vylítaly saze z výfuku. tohle je normální praxe u nafťáků, zvlášť když jezdí po městě. pokud by měl DPF, neměl by vůbec žádný důvod "protahovat" auto po dálnici už jen z toho důvodu, že při plném plynu se přerušuje regenerace DPF a pokud filtr funguje, nemá z výfuku co lítat. pokud nefunguje, tak auto stejně moc nepojede.

F1 sériově opravdu DPF nemá. lze si to ověřit i podle toho, že pro plnění normy EURO3, kterou splňuje motor ATD, není DPF potřeba a motor nemá ani kontrolu emisí, jako mají motory s EURO4.

takže nic.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...