Publikováno Červen 19, 200718 r Čaute, na Autosalónu v Brně jsem objevil (pro mě) nový časopis zabývající se pouze vozy Škoda, okamžitě jsem si jej předplatil a po chvilce kecání s tou hosteskou na stánku mi dala (škoda že mi nedala i ona samotná, byla celkem šukézní ) už všechna vydaná čisla. Je to celkem zajimavé čtení. Nicméně abych se dostal k věci, v jednom čisle bylo srovnání benzínových X nafotvých motoru ve všech modelech Škodovky (od Fábie HTP až po Superb 2.8 V6) a jsou tam celkem zajimavá čisla a grafy (však se mrkněte, celé jsem to naskenoval a vlepil sem) Nejvíce mě asi zajimalo srovnání v OII 1.9 TDI vs 1.6 FSI a jde vidět, že ty motory jsou opravdu výkonostně skoro stejné (FSI má trochu navrh) tudíž pořád nechápu některé komentáře, že 1.9 TDI je adekvátní motorizace pro O2 a motory 1.6 jsou na OII slabé.. Navíc tam jsou i jiná srovnání, jako cenová atd... Však skoukněte to sami. Možná že jsem zadělal na další flame thread, ale aspoň bude sranda Upraveno Červen 19, 200718 r od Marios
Červen 19, 200718 r Čaute, Nejvíce mě asi zajimalo srovnání v OII 1.9 TDI vs 1.6 FSI a jde vidět, že ty motory jsou opravdu výkonostně skoro stejné (FSI má trochu navrh) tudíž pořád nechápu některé komentáře, že 1.9 TDI je adekvátní motorizace pro O2 a motory 1.6 jsou na OII slabé.. Navíc tam jsou i jiná srovnání, jako cenová atd... Však skoukněte to sami. Možná že jsem zadělal na další flame thread, ale aspoň bude sranda Je tam rozdíl v točivém momentu a 100Nm je už hodně znát ve prospěch nafty. Sám mám benzín, nenajedu km aby se mi nafta vyplatila naftu bych nekoupil tak starou jako mám tu benzínovou, takže pro mě rozdíl v ceně přes 100000,- u ojetiny. Jinak, když jsem ještě dělal v TPCA na kontrole kvality a projížděl jsem ty auta přes válce, tak se tam nastavoval druh pohonu, benzín klacek, benzín automat a nafta a pak se jel ten motor podle grafu, šel vyjet jakýkoliv motor v jakémkoliv grafu, jen ten diesel trpěl míň na benzínový křivce, než benzín na dieslový křivce. Takže, to srovnání ve zrychlení jak je tam ten graf je hezky udělaný na podporu prodeje 1,6, zajímavější by ale bylo srovnání v otáčkách a spotřebě nebo ještě lépe kdyby tam hodili vedle sebe grafy z válců tak by bylo vidět že to jsou úplně jiné motory a shodují se jen v max výkonu, ale ten je jen půlka práce, na pružnost a zrychlení je krouťák důležitější. Teď jezdím v práci s 4,0TDI má to nějakejch 300 kobyl, ale 600Nm krouťák a to je žrádlo, předtím jsem jezdil se 4,5 něco kolem 350-400Nm v benzínu a to mu nedosáhlo ani po kotníky a to když jsem měl sednout do tý nafty tak jsem nadával že budu jezdit s traktorem . Jinak volba pohonu, osobně myslím, že budoucnost je spíš v naftě, ale musíš spočítat kolik najedeš kde najedeš a jak najedeš.
Červen 20, 200718 r taky se musí porovnávat generačně stejný motory. v jakým autě byla ta 4.5 benzín, že si to na 4.0TDI neškrtlo? jinak ted jsem četl, že například audi S5 ma větší emise nez A5 3.0TDI a rozdíl ve zrychlená jenom 0.8s, ale ve spořebě propastnej
Červen 20, 200718 r taky se musí porovnávat generačně stejný motory. v jakým autě byla ta 4.5 benzín, že si to na 4.0TDI neškrtlo? jinak ted jsem četl, že například audi S5 ma větší emise nez A5 3.0TDI a rozdíl ve zrychlená jenom 0.8s, ale ve spořebě propastnej Byla to 4,4 označeno jako 745i je to nová BMW 7 (v papírech jako 765 protože to bylo v longu) před faceliftem rok 2004, Ta 4,0TDI je A8L poslední model r.v. 2005 jelikož se už nedělá ten 4,5i ani ten 4,0TDI tak to asi byli vývojově starší motory ten 4,5i zmizel úplně a tu 4,0TDI nahradili 4,2TDI. Celkově byl ten bawor divnej, ale na to jsem přišel až po tom co jsem začal jezdit s tou A8 . Do tý doby jsem novou sedmu pokládal za vrchol a líbila se mi i přes ten hranatej kufr (líbí se mi do teď jen ta technika v tom je nic moc) Ten Bawor jel do 200 v pohodě pak už to lezlo vcelku pomalu a 250 už plno řízení a pocit že to auto mučím. To A8 do 230 leze rychle pak trošku zvolní ale stále jde nahoru až do tachometrových 270 a i v tý maximálce super pocit z jízdy (je mi jasný že to je čtyřkolka proti zadohrabu) oboje má vzduchový pérování. S A8 jezdím kolem 10-11l nafty s tou sedmou jsem jezdil kolem 14l ale při dálkové jízdě nebyl problém 10l benzínu pomalu nejezdím ani s jedním.
Červen 21, 200718 r 4.2TDI musí bejt hezký v A8, já nikdy nebyl zastánce ropy v těhle velkých limo, ale tohle už musí bejt fajn. jinak o existenci 765iL jsem vubec nevedel a ani jsem nevedel o tom, ze je to 4.5 motor a ne 6.0
Červen 21, 200718 r 4.2TDI musí bejt hezký v A8, já nikdy nebyl zastánce ropy v těhle velkých limo, ale tohle už musí bejt fajn. jinak o existenci 765iL jsem vubec nevedel a ani jsem nevedel o tom, ze je to 4.5 motor a ne 6.0 To já taky nebyl zastáncem ropy, ale když jsem se s tím svezl... prostě bomba a o 765 jsem taky nevěděl, ale mělo to to označení na štítkách a v BMW mi vysvětlili že tak chvilku značili long se 4,5 (vlastně 4,4). Ale zpět k tématu opravdu musí člověk zhodnotit kde, kolik a jak chce jezdit a podle toho zvolit pohon a na grafy mám svůj názor je to jako statistika řekni mi jaký chceš výsledek a já podle toho udělám statistický výzkum...
Červen 23, 200718 r Ak chces poriadne auto krutak musi byt /krutiaci moment/, samotne kone niesu az tak zaujimave.. preto Tdi ma u mna jednoznacne navrch oproti FSi .. a po uprave RJ /map/ ide TDi o nepoznanie lepsie ako FSi. /1,9 Tdi verzus 1,6 FSi/ Upraveno Červen 23, 200718 r od Tissot
Červen 23, 200718 r co to je za časopis??? to by mě zajimalo.mužeš mi prosím poslat kontakt na mail,tady to asi nenajdu.dík dík dík
Červen 23, 200718 r Chlapi všem vám moc díky, nejsem vůbec v této problematice kovanej a proto jsem rád, když si něco přečtu tak, jak to napíšete vy. Zase jsem o něco chytřejší a vlastně jsem i rád, že mám tu 1.9TDi 81kW. Ještě jednou všem zde díky za pěkné porovnání, vysvětlení
Červen 24, 200718 r Protoze tu TDi oproti FSi obhajuju i ja, musim prispet. Nicmene je to tak jak je jiz psano vyse. Kouzelnym slovickem je prave "tocivy moment" a dale pak naprosto jina krivna prubehu a posazeni do otackoveho spektra. Ale to uz bych tady opakoval to, co bylo psano (k tematu) vyse. Jediny minus TDi? Hlucnost.
Červen 24, 200718 r TFSI 1.8 4 ever Ale jo proč ne, je to konstrukčně jiný motor,ale proč sem nehodíš nějaký data místo toho výkřiku? Třeba 1,4TSI vypadá zajímavě s ohledem na povinné ručení, výkon, krouťák. Chtějí s tím nahradit zrovna tohle fsi jako zastaralý motor, ale proboha oni to chtěj nacpat do Passata. Takže zase bude o nebezpečnější auto víc. Jsem zastáncem toho, než aby nějak omezovali rychlost nově vyrobených aut, aby stanovili nějakej minimální výkon na kilo, který musí auto dosahovat a věřím, že to bude větší bezpečnostní přínos, než když ti ve 162km/h začne koktat omezovač vedle vola kterého ses rozhodl předjet a on si řekl nepustím ho. Ale to jsem už jinde to TSI prostě vypadá zajímavě a při stejném objemu jako diesel bude asi o dost dál.
Červen 24, 200718 r Autor Ak chces poriadne auto krutak musi byt /krutiaci moment/, samotne kone niesu az tak zaujimave.. preto Tdi ma u mna jednoznacne navrch oproti FSi .. a po uprave RJ /map/ ide TDi o nepoznanie lepsie ako FSi. /1,9 Tdi verzus 1,6 FSi/ Je to 2 měsíčník Škoda Revue (http://www.skodarevue.cz/)
Leden 21, 200817 r našel jsem dneska na idnes tenhle článek, tak třeba někomu do budoucna pomůže http://auto.idnes.cz/spocitejte-si-zda-se-...34_automoto_fdv na konci se píše, že nafta se v případě OII 77kW vyplatí od cca 95tis km při vlastnictví auta 5let, tzn 18tis km ročně. jo a prosím, no flame...
Leden 21, 200817 r Cau, ja bych takove tema vubec nezakladal, resilo se tu to na spouste mist a nikdy to nebylo bez vasne jak si Ty prejes .) clanek klasika idnes - uz me ten server docela nebavi. Chybi mi tam treba zustatkova hodnota auta, k vyrovnani cen nafty a benzinu dochazi kazdorocne v zime. V lete je motoristicka sezona a natural pujde stopro opet nad diesel...no nic radsi koncim .) ono je to asi vcelku jedno, zalezi co komu vic vyhovuje...
Leden 21, 200817 r našel jsem dneska na idnes tenhle článek, tak třeba někomu do budoucna pomůžehttp://auto.idnes.cz/spocitejte-si-zda-se-...34_automoto_fdv na konci se píše, že nafta se v případě OII 77kW vyplatí od cca 95tis km při vlastnictví auta 5let, tzn 18tis km ročně. jo a prosím, no flame... Díky za tip.Osobně nesouhlasím s konstatováním,že benzínový motor skousne bez problémů i špatný benzín.Není to pravda jsou z toho taky problémy.V AutoBildu dělali podobný výpočet a OII TDI jim vyšla jako ekonomičtější už od cca 9 000 km/ročně.Bohužel už ten článek nemám.
Leden 21, 200817 r Jednoznačně benzín - on se vždycky nějak tak sebere v určitejch otáčkách..ten motor samozřejmě.
Leden 21, 200817 r mohl bych poprosit někoho z moderátorů o uzamčení? mělo to mít jen informativní charakter, nechtěl jsem to jako záminku k diskuzi a sklouzlo by to někam, kam nemá
Leden 22, 200817 r p.s.: mě někdo tvrdil, že se vyplatí od 20.000 km / rok. Ale myslím si, že stačí najezdit mnohem míň km, aby se diesel vyplatil.
Březen 27, 200817 r Hoši, rozjedem tu pořádnej Flame. Budeme pokračovat v tom, co sme započali a čím sme zasvinili sekci o srazu v mimoni To vše jen z jednoho důvodu, jak už sem pověděl Michalovi a on to poslal dál JasteR a nafta
Březen 27, 200817 r jj, říkáš diesel vpřed, ale ted se v Mimoňi ukázalo, že diesely byly jen vzad a to si vem, že jsem ještě nenastoupil já samozhřejmě by se muselo sprintovat na trávě
Březen 27, 200817 r Panove ja myslim, ze tady neni moc co dodat, proste traktorove palivo neni zadna spasa a je to jen pro ty co nemaj na benzin !!!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.