Přejít na obsah

Benzín vs. nafta


Marios

Doporučené příspěvky

Ty bláho, o takových motorech si můžu nechat jen zdát - 3,2 či 3,0 litru.

Ale upřímně, jsem v rozpacích zda benzín nebo nafta??? - ani proti jednomu nic nemám, ale zase ani jeden z těchto typů motorů mi nijak zvláště nepřirostl k srdci.. těžko říct co je lepší!? Každopádně obojí má své výhody i nevýhody jako všechny motory.

p.s.: Carlosi, všechna čest - zpráskat bavoráka ;) Tenhle pocit musí být nenahraditelnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty bláho, o takových motorech si můžu nechat jen zdát - 3,2 či 3,0 litru.

Ale upřímně, jsem v rozpacích zda benzín nebo nafta??? - ani proti jednomu nic nemám, ale zase ani jeden z těchto typů motorů mi nijak zvláště nepřirostl k srdci.. těžko říct co je lepší!? Každopádně obojí má své výhody i nevýhody jako všechny motory.

p.s.: Carlosi, všechna čest - zpráskat bavoráka ;) Tenhle pocit musí být nenahraditelnej.

To si zas neco zplodil ... ja myslel ze uz si zmizel z fora jak si mnohokrat vyhrozoval !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde mi trochu zcestný řikat, že diesel je pro lidi co nemaj na benzín. Když už se tady bavíte o 4.0l obsahu, tak zrovna tady mi to přijde trochu přestřelený. Myslim, že když ti někdo nabídne housku za dvě koruny a rohlík za padesát, tak si vezmeš tu housku i když máš radši rohlíky. A rozhodně to neni o tom, že jsi nějakej sociální případ, co na to nemá. Mám hodně známejch, co maj diesely 4.2, 3.0 apod a rozhodně to neni o tom, že jsou to nějaký šetřílci, jen prostě uměj počítat. Každej taky neni závodník. Souhlasim s tim, že benzín nesmrdí, nekouří a má lepší zvuk. Ale co se samotnejch vlastností motoru týče, je mi milejší jezdit s turbonaftou, než s 1.6, se kterou jsem taky najezdil celkem dost. Teď už chci jen auto s turbem a hlavně deně jezdit a dnešní TDička jsou zlatej kompromis.

Editováno: , autor: Urbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale co se samotnejch vlastností mitiru týče, je mi milejší jezdit s turbonaftou, než s 1.6, se kterou jsem taky najezdil celkem dost. Teď už chci jen auto s turbem a hlavně deně jezdit a dnešní TDička jsou zlatej kompromis.

Někdo rád holky a někdo zas vdolky. Já zas radší pojedu třeba s 1.4 74kW než s 1.9 TDI 74kW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, já ti to neberu. Já měl 1.6 16V 74kw a byl jsem s tim spokojenej. Pak jsem koupil oktávku a i když měla jen 66kw, tak to jelo defakto stejně. navíc to nemusíš vytáčet, když chceš někoho předjet apod. Neřikam, že je nafta lepší než benzín nebo naopak, je to prostě o něčem jinym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, já ti to neberu. Já měl 1.6 16V 74kw a byl jsem s tim spokojenej. Pak jsem koupil oktávku a i když měla jen 66kw, tak to jelo defakto stejně. navíc to nemusíš vytáčet, když chceš někoho předjet apod. Neřikam, že je nafta lepší než benzín nebo naopak, je to prostě o něčem jinym.

Jj,souhlas......mě se osobně bude vždy jezdit lépe třeba z TDI66kw kterej jsem měl dříve taky než třeba z novými benzíny co dávaj do OII,kterých mám taky pár vyzkoušených(1.6MPI,1.6FSi,2.0FSi).

Můj táta byl vždycky snad ten největší odpůrce dieselů,vždycky si mě kvůli tomu dobíral (např.že diesel patří do náklaďáků,že než by řídil diesela tak radši půjde pěšky,vždycky když jsem koupil nový auto tak to odsekl hláškou že jsem si koupil náklaďák a né osobák apod.řeči).......pak mu tak před necel.4.lety klekla jeho tehdejší Toyota Corolla v den kdy měli odfrčet na dovču do Itálie,tak jsem mu půjčil tenkrát pár dní starou OII 1.9TDi77kw.....nejdřív měl samozřejmě plnou hubu keců,ale po 2.týdnech po návratu co s tim najezdil přes 2500km už začal obracet,samozřejmě hluk za studena je u TDI-PD evidentní,ale sám pak uznal že se z TDI jezdí mnohem lépe než z atmosfér.benzíny kterej má třeba i o 20koní víc........no a půl roku na to už objednával Mazdu 6 2.0CD(on je totiž ujetej na japonce)...a dnes si z dieselem pod kapotou chrochtá spokojeností a dnes zas pro změnu tvrdí že už by si nic jiného než naftu nekoupil.

Já co už jsem třeba za těch 15-16let ježdění z dieselem na něj zvyklej..tak když jsem kdykoliv přesednul do jakéhokoliv atm.benzína,tak mi připadnul za jízdy daleko hlučnější pro jeho potřebu to víc vytáčet k nějakému výkonu a tim i méně komfortnější taky i pro jeho potřebu o hodně častěji řadit.....takže já teda osobně si vždy radši pro sebe pořídim naftu než benzín a to i v případě že by byla nafta o 10kč/L dražší než benzín.

Ale jak tu bylo už psáno....každej rád něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak 1,6 vs TDi je jasné že to TDI je v pružnosti podstatně lepší. Sám jsme měl 1,6 (102ps AVU) jelo super, ale na zátah TDI to prostě nemělo.

Btw. zkoušel jsem BMW 530i a BMW 530d, hned po sobě, na trati +- 40km, ale nevím proč, ten benzín byl prostě lepší. Měl lepší zátah, celkově subjektivně to lépe jelo, o zvuku nemluvě, a spotřeba jen o 3litry vyšší...

já osobně se svým golfíkem najezdím celkem málo km, takže u mě byla volba jasná GTI DSG :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to jaké TDI s 1.6 benzínem porovnáváš, pokud 1.9 TDI 77kW tak tam bych se slovy "podstatně lepší v pružnosti" nebyl tak jistej. Kamarád má 77kW TDI v OII a v pružnosti mi nikam neujel a na dálnici jsem ujížděl já mu když jsme jeli čočku. Už jsem to psal stokrát takže to nebudu psát po stoprvé, jen řeknu, že znám osobně pár, lidi kteří z nějakého subjektivního důvodu si myslí, že motor 1.6 je na OII slabý a jdou proto automaticky do nafty. Typicky můj kamarád, který si koupil tu 1.9 TDI tak uvažoval i o benzínu, jenže 2.0 FSI už byla pro něj cenově nedostupná (i když rozdíl činil "pouhých" 30 000 kč navíc od TDI) a benzínové motory 1.6 odmítl že to je slabé na to auto. Zhruba po roce co jsem si koupil já OII akorát s 1.6 tak názor přehodnotil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 2,0 FSI, nemám nic proti dieslům , ale benzin je mi "prijemnejsi" ... sporťák to zrovná není, ale jezdit se tím dá, i když svůj "pitný režim" ten motor má ... :-) ... tot muj nazor ... ( jestli jsem odpovedel omylem trochu "mimo mísu", tak pardon, nečetl jsem tuhle debatu celou) :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak 1,6 vs TDi je jasné že to TDI je v pružnosti podstatně lepší. Sám jsme měl 1,6 (102ps AVU) jelo super, ale na zátah TDI to prostě nemělo.

Btw. zkoušel jsem BMW 530i a BMW 530d, hned po sobě, na trati +- 40km, ale nevím proč, ten benzín byl prostě lepší. Měl lepší zátah, celkově subjektivně to lépe jelo, o zvuku nemluvě, a spotřeba jen o 3litry vyšší...

já osobně se svým golfíkem najezdím celkem málo km, takže u mě byla volba jasná GTI DSG :palec2:

V benzinove 530i jsem nejel ale kdyz srovnam A4 3,0TDi vs 3,2FSi tak benzin me prisel takove nemastne neslane ..stejne jako zklamani z 2,0FSi..proti predesle 1,8T ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem ve všech motorizacich OII a opravdu mužu řict,že 1,6 se 75 kW je na tak těžké auto slabý motor který musiš vytáčet do otáček.Byl jsem prostě zklamaný a s naftou 77 kW se nedá porovnávat.Marios píše že kolegovi s naftou ujel ale to muže být chyba mezi volantem a sedačkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to jaké TDI s 1.6 benzínem porovnáváš, pokud 1.9 TDI 77kW tak tam bych se slovy "podstatně lepší v pružnosti" nebyl tak jistej. Kamarád má 77kW TDI v OII a v pružnosti mi nikam neujel a na dálnici jsem ujížděl já mu když jsme jeli čočku. Už jsem to psal stokrát takže to nebudu psát po stoprvé, jen řeknu, že znám osobně pár, lidi kteří z nějakého subjektivního důvodu si myslí, že motor 1.6 je na OII slabý a jdou proto automaticky do nafty. Typicky můj kamarád, který si koupil tu 1.9 TDI tak uvažoval i o benzínu, jenže 2.0 FSI už byla pro něj cenově nedostupná (i když rozdíl činil "pouhých" 30 000 kč navíc od TDI) a benzínové motory 1.6 odmítl že to je slabé na to auto. Zhruba po roce co jsem si koupil já OII akorát s 1.6 tak názor přehodnotil...

Tak to bych určitě neřekl že je ta 1.6 pro OII slabá...........jel jsem z oběma(1.6MPI i 1.6FSI) a výkonově naprosto pohodě.....to FSI je ale jasně výkonově lepší než to MPI.To MPI jsem měl jen necelej 1.den,ale z FSI jsem jezdil 3.dny a vyzkoušel jsem ho i 600km na dálnici.

Velké plus toho 1.6FSi je jeho zvuk.projev...rozhodně to už neni jako u starých 1.6,ty měli takovej prskavej a drnčivej zvuk,to FSI se naopak zvukově projevuje jako minimálně dvoulitr....fakt sympatickej zvuk......Naopak jeho velké mínus je jeho cena.

Kdybych tu napsal román o rozdílech mezi 1.9TDI a 1.6FSI tak bych tu byl celou noc,tak to vemu ve zkratce.......1.6FSi tižší,kultivovanější na rozjezd a akceleraci,naopak při jízdě nad 80km/h a více už se projevuje hlučněji než 1.9TDi........zrychlení z nuly:ikdyž se 1.9TDi zdá díky zátahu turba silnější tak bych řekl že jsou na tom oba motory stejně,plus pro 1.6FSi je v přechodu z jedničky na dvojku,to 1.9TDi trochu ztrácí než zabere turbo a vůbec ta dvojka u 1.9TDi je taková mdlá,což FSi jde hned bez prodlev......naopak kde má celkem dost navrh 1.9TDi je ve zrychlení od 70-100km/h to je opravdu znát to turbo. ......To jsou takové moje postřehy a myslim si že si oba tyto motory nevzájem nemohou nějak výrazněji ujet........co mi ale na FSI(a vůbec všech 4válc.atm.benzínů) vadilo nejvíc je jak je u nich znát nějaké zatížení......u 1.9TDI ve 4.lidech z naloženim kufrem to při rozjezdu do kopce skoro nepoznám....což to samé se mi poštěstilo z 1.6FSi a tam je to sakra znát......ale to se dá očekávat když 1.9TDi má 250Nm a 1.6FSi má 155Nm..........

Myslim si že jedinné co kurví tu 1.6FSi je jeho cena.....je jen o 10.000kč levnější než 1.9TDi a to at se na mě nezloběj páni ve škodovce a ani tady,tohle se jim fakt nepovedlo,nasadit neznámou 1.6FSi s pomalu totožnou cenou proti 18.letému držáku od VW jménem 1.9TDI,kdyby byla cena výhodnější tak si myslim že by těch 1.6FSI jezdilo na silnicích daleko daleko více,protože to je pro OII moc sympatickej motor.

A vůbec toto handrkování nafta vs.benzín je jak pro malý parchanty a občas mi tu nějaké příspěvky přijdou fakt až tak trapné až mi naskočí husí kůže.............proboha dit proto snad ty automobilky dělaj více motorizací......je jasný že každej řidič uznává jinej styl jízdy..........a handrkovat se tu kvůli tomu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlosi, od toho se tomu říká flame :D , kterej sme přeunuli z jedný sekce sem, kam patří :D jinak mě abych pravdu řekl smrdí jakákoliv nafta ale i atmosferickej benzin. Jakmile ten motor nemá turbo, je to tragedie.... Zkus schválně rovnat v tvoji flotile 1,9tdi a 1,8tsi a myslim, že bys dal asi přednost benzinu. Nebo se pletu? ;)

Editováno: , autor: Mustafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlosi, od toho se tomu říká flame :D , kterej sme přeunuli z jedný sekce sem, kam patří :D jinak mě abych pravdu řekl smrdí jakákoliv nafta ale i atmosferickej benzin. Jakmile ten motor nemá turbo, je to tragedie.... Zkus schválně rovnat v tvoji flotile 1,9tdi a 1,8tsi a myslim, že bys dal asi přednost benzinu. Nebo se pletu? ;)

Tak musim říct že ta 1.8TSi jede nádherně,řekl bych že to jeden z nejpovedenějších motorů od koncernu......taky už jsem s nima něco najel........ale já jsem pohodovej řidič z nikym nezávodim a pořád mě osobně ta klasika 1.9TDi sedne víc,je klidnější a jízda s nim mi přijde plynulejší,ta 1.8TSi je bez debat špičkovej motor,ale pro mě osobně zbytečnej,jen díky tomu výkonu to láká to rozjet a tím mi ta jízda v tom přijde neklidná a jezdit s tim ročně 100.000km mě vůbec neláká,takhle nachvilku,prosim,ale vždy se rád vrátim do TDI.............Jak jsem tu už někde psal,i kdyby nafta stála 40kč a benzín 15kč tak bez rozmýšlení vemu TDI. ............Nikomu to samozřejmě nevnucuju......sem prostě takovej......mě jak to nevrká pod kapotou tak jsem nesvůj.

Viz.okolo mě může projet Audi S a nehne to semnou,ale stačí mi běžná Audi 3.0TDi a povzdechnu si a z radostí v uchu si poslechnu jak si krásně bručí ta V6TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V benzinove 530i jsem nejel ale kdyz srovnam A4 3,0TDi vs 3,2FSi tak benzin me prisel takove nemastne neslane ..stejne jako zklamani z 2,0FSi..proti predesle 1,8T ....

tak bych řekl že BMW je v benzínových motorech trochu dál než audi ;-) a to jsem kua zastáncem koncernu :)

Jinak nemůžeš srovnávat 1,8 T s atmosferickým 2,0FSI, i když maj stejnej výkon...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bych určitě neřekl že je ta 1.6 pro OII slabá...........jel jsem z oběma(1.6MPI i 1.6FSI) a výkonově naprosto pohodě.....to FSI je ale jasně výkonově lepší než to MPI.To MPI jsem měl jen necelej 1.den,ale z FSI jsem jezdil 3.dny a vyzkoušel jsem ho i 600km na dálnici.

Velké plus toho 1.6FSi je jeho zvuk.projev...rozhodně to už neni jako u starých 1.6,ty měli takovej prskavej a drnčivej zvuk,to FSI se naopak zvukově projevuje jako minimálně dvoulitr....fakt sympatickej zvuk......Naopak jeho velké mínus je jeho cena.

Kdybych tu napsal román o rozdílech mezi 1.9TDI a 1.6FSI tak bych tu byl celou noc,tak to vemu ve zkratce.......1.6FSi tižší,kultivovanější na rozjezd a akceleraci,naopak při jízdě nad 80km/h a více už se projevuje hlučněji než 1.9TDi........zrychlení z nuly:ikdyž se 1.9TDi zdá díky zátahu turba silnější tak bych řekl že jsou na tom oba motory stejně,plus pro 1.6FSi je v přechodu z jedničky na dvojku,to 1.9TDi trochu ztrácí než zabere turbo a vůbec ta dvojka u 1.9TDi je taková mdlá,což FSi jde hned bez prodlev......naopak kde má celkem dost navrh 1.9TDi je ve zrychlení od 70-100km/h to je opravdu znát to turbo. ......To jsou takové moje postřehy a myslim si že si oba tyto motory nevzájem nemohou nějak výrazněji ujet........co mi ale na FSI(a vůbec všech 4válc.atm.benzínů) vadilo nejvíc je jak je u nich znát nějaké zatížení......u 1.9TDI ve 4.lidech z naloženim kufrem to při rozjezdu do kopce skoro nepoznám....což to samé se mi poštěstilo z 1.6FSi a tam je to sakra znát......ale to se dá očekávat když 1.9TDi má 250Nm a 1.6FSi má 155Nm..........

Myslim si že jedinné co kurví tu 1.6FSi je jeho cena.....je jen o 10.000kč levnější než 1.9TDi a to at se na mě nezloběj páni ve škodovce a ani tady,tohle se jim fakt nepovedlo,nasadit neznámou 1.6FSi s pomalu totožnou cenou proti 18.letému držáku od VW jménem 1.9TDI,kdyby byla cena výhodnější tak si myslim že by těch 1.6FSI jezdilo na silnicích daleko daleko více,protože to je pro OII moc sympatickej motor.

A vůbec toto handrkování nafta vs.benzín je jak pro malý parchanty a občas mi tu nějaké příspěvky přijdou fakt až tak trapné až mi naskočí husí kůže.............proboha dit proto snad ty automobilky dělaj více motorizací......je jasný že každej řidič uznává jinej styl jízdy..........a handrkovat se tu kvůli tomu ;)

Souhlasím snad naprosto se vším a taky nechápu ty věčné diskuze, jestli je lepší to nebo ono, stejně si vždycky každý koupí to, co mu vyhovuje víc a tak to má být. Osobně by mi bylo úplně jedno jestli naftu nebo benzín, ale protože hodně často jezdím krátký vzdálenosti, kdy se motor sotva zahřeje a pro delší cesty volím raději okresky než dálnice, kde si rád občas pustím otáčky nahoru a líp si tam zajezdím, tak je pro mě lepší benzín. Taky by mě zajímalo, kde je 1.6 slabá.. je pravda jak psal Karlos, že se tam hodně projeví zatížení, ale je to holt atmosférák, turbo se s tím popere líp, stejně jako s pružným zrychlením díky stlačenýmu krouťáku do menšího rozsahu otáček, ale výkon je prakticky skoro stejnej a v běžným provozu se ty rozdíly téměř nepoznaj. Takže kde.. ve městě? - to snad ne, na dálnici?- pokud vím, tak 1.9 víc jak tachometrových 210 km/h nedá stejně jako 1.6 (MPI), výhodu vidím jen v pružným zrychlení, na okresce?- to už vůbec ne, tam má naopak výhodu lehčí benzín na předek. Asi jsem teď trochu zas podpořil flame co :blush::D

Editováno: , autor: ViktorMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 2,0 FSI, nemám nic proti dieslům , ale benzin je mi "prijemnejsi" ... sporťák to zrovná není, ale jezdit se tím dá, i když svůj "pitný režim" ten motor má ... :-) ... tot muj nazor ... ( jestli jsem odpovedel omylem trochu "mimo mísu", tak pardon, nečetl jsem tuhle debatu celou) :);)

Já myslím, že rozhodně nejsi mimo mísu, to, že máš rád svůj motor dovedu plně pochopit, v práci s ním taky rád jezdím, když můžu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže oni ani nemají stejný výkon - 1.8T mělo 132 kW v RS a 118 kW normál, a 2.0FSI má 110 kW...ale je podle mě nesmysl porovnávat turbo s atmosférickým motorem.

tak pokud jde zrovna o to 3.0TDI a 3.2FSI tak 3.0TDI je rychlejší, pružnější a úspornější než 3.2FSI. a že má ropák turbo? no a? když bude mít 3.2FSI turbo, tak samozřejmě bude zas uplně jinde, ale taky spotřeba bude o 2l vejš. proto se ty ropáci s turbem dělaj, aby nabídly dneska už podobný vlastnosti jako benzín za lepší spotřebu a pak at se každej rozhodne podle sebe. podle mě neni zas tak mimo porovnávat turbo ropu s NA benzínem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...